Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
lítaj mi otáčky na volnobeh 525tds
Ahoj jsem tu nováček tak prosim o pomoc u meho bawa 525tds je to 93 vejs comb.v lete mi obcas zacli litat otacky na volnobeh ne vysoko ale psoste jako by slovek nervozni na semaforu chtel nekoho predjet.ted v zime je to v klidu i kdyz uz se to taky stalo ale je to tak o 70 % lepsi.Jsem z Prahy a kdyby jste vedeli o nekom kdo dela bawa za rozumne penize tak taky napiste splnil jsem si sen ale uz to taky eni mladik tak potrebuje nejakej ten servis a na autek apod.nemam.dik jirka
Nikdy bych olej do nafty nedaval! je to blbostpepus píše:jestli me mysl nesali tak to je 0,6%, coz mi zas tolik nepride. Dvojtakty maj v benzinu 5% oleje. Ale nevim, ocenil bych, kdyby se k tomu este nekdo vyjadril, samotnyho by me to zajimalo.
do nafty jedine prislusny aditiva a je zhruba jedno ktery. Pokud jezdis na tu nejlevnejsi naftu tak je to pomalu nutnost

chlapci můj kámoš co má omegu A jezdil a pořád jezdí na starej fritovací olej.jen si objede už svoje domluvený restaurace starej přepálenej olej přefiltruje dá tam nějaké procento nitro ředidla jako okysličovadlo a 10% nafty. auto si spokojeně papká a jeho vyjde litr pohonné hmoty na 3kč to jde ne??flery píše:sem viděl na RTL jak s golfem TD jezdil jen na olej a nejel přes 150 000 km jen na salátovej olej takže možná to zas až taková blbost nebude.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1035
- Registrován: pát 23.01.2004 01:00
- Bydliště: Old Pillsen
- Klubové ID: 151
- Kontaktovat uživatele:
A přefiltrovaný hranolky sežere né?tds píše: jezdí na starej fritovací olej.jen si objede už svoje domluvený restaurace starej přepálenej olej přefiltruje...

Do auta leju jenom kvalitní naftu a přidávám aditiva, v létě pro zvýšení cetanů a v zimě i proti zamrzání.
2 mory: Zkus nalejt do nafty nějaké čistící aditivum, jestli se to nepročistí.
Přísady do paliv
Automobilové benzíny a nafta jsou normalizovány, co musí splňovat a jaké musí mít vlastnosti. Pokud výrobce dodrží normu, nelze mu nic vytknout. Ovšem norma neřeší spoustu detailů a tak velcí výrobci paliv v rámci konkurenčního boje se snaží svá paliva vylepšovat pomocí doplňkových aditiv. K těmto velkým výrobcům se s větším či menším úspěchem přidávají i menší firmy, které vyrábějí celou řadu přípravků, které najdou uplatnění v automobilech.
V článku Paliva a maziva jsem již určitá aditiva, vyráběné velkými výrobci paliv, popsal, k těm se již vracet nebudu. Na trhu jsou aditiva (do benzínů) navzájem si podobná od různých firem více či méně známých, jejich cena bývá vysoká a podle mého názoru velký přínos nemají. Jsou to vlastně čističe, které vyčistí kompletní sací trakt a spalovací prostor od úsad. Většinou fungují, některé více, některé méně úspěšně. Některé přípravky se mají používat trvale, u některých stačí použití po ujetí 5 000 km. Často je zdůrazňováno zvýšení oktanového čísla o 1 – 2 jednotky, což je zavádějící. Pokud vyčistím spalovací prostor od úsad, poklesne kompresní poměr na původní hodnotu a motor přestane klepat tak jako tak i bez přípravku. John Bishop vyvinul také takový přípravek, který navíc maže sedla ventilů a ještě vytváří ochrannou vrstvu na povrchu kovů, která zabraňuje rychlému vytváření nových usazenin.
Přísady do nafty působí podobně jako přísady do benzínů, kromě toho zvyšují mazivost nafty, zvyšují cetanové číslo a zimní typy zabraňují vylučování parafínů. Tyto aditiva se používají trvale, většinou se naleje 10 – 100 cm3 na 50 l paliva, záleží na značce. Existují i přípravky na jednorázové použití, které se používají (ve větším množství, 1 litr na cca 50 l nafty) na rychlé vyčištění spalovacího prostoru a vstřikovacích trysek. Přísady do nafty doporučuji trvale používat, chod motoru se skutečně zlepší. Některé velké společnosti začínají vice aditivovat i naftu, někteří soukromí majitelé kupují profesionálně vyráběná aditiva a přimíchávají je do nafty za účelem získání většího počtu zákazníků, cenu nafty udržují na stejné úrovni s konkurencí.
Moje (nepřímá) zkušenost s aditivem od Benziny (trojboké balení za cca 210 Kč na 650 l paliva): Mercedes 240 D s najetými 220 000 km, po vyjetí cca 400 l paliva se zlepšila startovatelnost, motor méně kouřil a spořeba ve městě klesla o 1,5 l/100 km, do kopců prý také lépe táhnul. Od té doby majitel nedá bez aditiva ani ránu.
Problémem všech (nebo aspoň drtivé většiny) naftových aditiv je to, že neřeší absorbci vody v palivu, aditivum od Bishopa má i tuto vlastnost, cena je velmi příznivá, nyní sám používám. Mám najeto pouze cca 4 000 km, takže se zatím výrazné výsledky nemohly dostavit, za tak malé množství kilometrů se ještě nestačily žádné úsady vytvořit a tak aditivum působí spíše preventivně proti vytváření těchto úsad.
Automobilové benzíny a nafta jsou normalizovány, co musí splňovat a jaké musí mít vlastnosti. Pokud výrobce dodrží normu, nelze mu nic vytknout. Ovšem norma neřeší spoustu detailů a tak velcí výrobci paliv v rámci konkurenčního boje se snaží svá paliva vylepšovat pomocí doplňkových aditiv. K těmto velkým výrobcům se s větším či menším úspěchem přidávají i menší firmy, které vyrábějí celou řadu přípravků, které najdou uplatnění v automobilech.
V článku Paliva a maziva jsem již určitá aditiva, vyráběné velkými výrobci paliv, popsal, k těm se již vracet nebudu. Na trhu jsou aditiva (do benzínů) navzájem si podobná od různých firem více či méně známých, jejich cena bývá vysoká a podle mého názoru velký přínos nemají. Jsou to vlastně čističe, které vyčistí kompletní sací trakt a spalovací prostor od úsad. Většinou fungují, některé více, některé méně úspěšně. Některé přípravky se mají používat trvale, u některých stačí použití po ujetí 5 000 km. Často je zdůrazňováno zvýšení oktanového čísla o 1 – 2 jednotky, což je zavádějící. Pokud vyčistím spalovací prostor od úsad, poklesne kompresní poměr na původní hodnotu a motor přestane klepat tak jako tak i bez přípravku. John Bishop vyvinul také takový přípravek, který navíc maže sedla ventilů a ještě vytváří ochrannou vrstvu na povrchu kovů, která zabraňuje rychlému vytváření nových usazenin.
Přísady do nafty působí podobně jako přísady do benzínů, kromě toho zvyšují mazivost nafty, zvyšují cetanové číslo a zimní typy zabraňují vylučování parafínů. Tyto aditiva se používají trvale, většinou se naleje 10 – 100 cm3 na 50 l paliva, záleží na značce. Existují i přípravky na jednorázové použití, které se používají (ve větším množství, 1 litr na cca 50 l nafty) na rychlé vyčištění spalovacího prostoru a vstřikovacích trysek. Přísady do nafty doporučuji trvale používat, chod motoru se skutečně zlepší. Některé velké společnosti začínají vice aditivovat i naftu, někteří soukromí majitelé kupují profesionálně vyráběná aditiva a přimíchávají je do nafty za účelem získání většího počtu zákazníků, cenu nafty udržují na stejné úrovni s konkurencí.
Moje (nepřímá) zkušenost s aditivem od Benziny (trojboké balení za cca 210 Kč na 650 l paliva): Mercedes 240 D s najetými 220 000 km, po vyjetí cca 400 l paliva se zlepšila startovatelnost, motor méně kouřil a spořeba ve městě klesla o 1,5 l/100 km, do kopců prý také lépe táhnul. Od té doby majitel nedá bez aditiva ani ránu.
Problémem všech (nebo aspoň drtivé většiny) naftových aditiv je to, že neřeší absorbci vody v palivu, aditivum od Bishopa má i tuto vlastnost, cena je velmi příznivá, nyní sám používám. Mám najeto pouze cca 4 000 km, takže se zatím výrazné výsledky nemohly dostavit, za tak malé množství kilometrů se ještě nestačily žádné úsady vytvořit a tak aditivum působí spíše preventivně proti vytváření těchto úsad.
Kdysi jsem natankoval naftu na Unicornu v Brně na vídeňské a po 5km auto začalo škubat, neměl výkon na volnoběh chcípal a tak jsem absolvoval cestu po celých čechach a na cestě zpět jsem pak natankoval na Shellu u Měřína a po cca 30km se to opět spravilo a jelo tak jak má. Taky mě to hodně vyděsilo. Takže ty aditiva které si tam firmy dodávají jsou hodně důležitý. 
