Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

rozdil v prevodovce z M50 2,0 a 2,5

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Zave »

jaky je prosim rozdil v prevodovce z M50 2,0 a z M50 2,5? jestli teda nejaky je... a taky co ce stane kdyz dam prevodovku z 2,5 na 2,0? Díq
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#2 Příspěvek od P-J »

Měly by být úplně stejné - teda aspoň u E36 :wink: . Někde jsem na to viděl i tabulku.
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Zave »

ok. diky, ja si to myslel... :wink:
Uživatelský avatar
adam
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: úte 11.03.2003 01:00
Bydliště: MSK
Klubové ID: 155

#4 Příspěvek od adam »

vymen to rovnou s celym motorem a mas po starostech :D
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Klubové ID: 125
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Zave_M50 píše:ok. diky, ja si to myslel... :wink:
Já ti to říkal, jsem si na 99,9% jistý, že 2,0i a 2,5i mají stejné převodovky, rozdíl v převodech je až u diferáku, moje 320i s motorem 2,5 a diferákem z 2,0 jela na V-max jako 2litr, prostě u 215km/h zasahoval omezovač toček :?
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 570
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Pivson »

Predevším jinej diferák

M50:
2.0 s manuallem 4.27
2.5 s manualem 3.73
(jestli jsem to z e34.de spravne přeložil :-))))))

A převodový poměry

520 1-3.83 2-2.20 3-1.40 4-1.00 5-0.81 R-3.46
525 1-4.20 2-2.49 3-1.67 4-1.24 5-1.00 R-3.89

Pak je tu jeste poznamka ze u auta s druhou baterkou v kufru je to taky jine pro 520.
1-4.23 2-2.52 3-1.67 4-1.22 5-1.00 R-4.04
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Zave »

tim padem z toho usuzuju, ze budu mit delsi kvalty... myslite ze to bude necemu vadit? chci ji tam hodit...
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 941

#8 Příspěvek od kupca »

To já bych bral tu z 520 kde je převod na pětku 0,81. Chci mít větší maximálku a měnit dva diferáky se mi nechce a navíc mám pocit, že na ix dělali jen jeden převod. Takhle mám při 6500 otáčkách 230 km/h tachometrových a pak na dálnici při 200 se ten motor moc honí.
margos
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: sob 05.06.2004 00:00
Bydliště: Vyškov
Klubové ID: 53
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od margos »

kazdopadne to posune spotrebu, muzu potvrdit z vlastnich zkusenosti, nedoporucoval bych to :roll:
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Zave »

margos píše:muzu potvrdit z vlastnich zkusenosti
pochlub se...
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Zave »

myslite ze to bude takovy extra rozdil kdyz tam soupnu z dvaapule? rek bych ze na maximalce to prida treba 10km/h, tim padem u nizsich stupnu rozdily moc nebudou... ne?
margos
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: sob 05.06.2004 00:00
Bydliště: Vyškov
Klubové ID: 53
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od margos »

Nevim jak u rychlosti, ale u jednoho nejmenovaneho francouzskeho auta jsme museli vymenit prevodovku a to z dvoulitru benzinu na auto, kde je 1,8 motor a spotreba sla nahoru o cca 2 lt/100 km :cry: takze tim moc usetrit nejde. Kazdopadne to auto je tago a jezdi po meste, takze delsi kvalty jsou uplne spatne :?
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Zave »

Jo na vasem Renoá? :D no ja bych tam dal origos na 2 litr, ale tu dvaapulovou mam za pusu... no a ta co tam mam ted tak nevim jestli je spatna, nebo poradne neodpina spojka... :roll:
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Klubové ID: 125
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

margos píše:kazdopadne to posune spotrebu, muzu potvrdit z vlastnich zkusenosti, nedoporucoval bych to :roll:
Posune, ale jen na dálnici, když jsem jel "kládu", jinak jsem jezdil klidně 60km/h na 5. kvalt (s kratším diferákem) a vzalo si to o litr až 2 míň, záleží na stylu jízdy, vozovce, atd...
Nemůžeš taky srovnávat Rencka s bawem ;) :lol:
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 58
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od psena »

Za prve, bych prvni vyresil spojku, a pak bych teprv sel do prevodovky.
Spojka dela opravdu hodne, me nova spojka vyresi dost problemu kolem razeni (proto ji delam novou na kazdem aute)
Za druhe bych spis dal do 525 prevodovku z 520 nez naopak.
520 jede v uz v zakladu nic moc a pokud tam das tu jinou skrin tak budes jen zklamanej.
Ja nejsem pro zadne dodatecne koumani v techto vecech, oni na tom koumali uz dost dlouho soudruzi v Mnichove....
SAM
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: sob 28.08.2004 00:00

#16 Příspěvek od SAM »

A KDYZ SEM DAL JA 2,5 MISTO 2.L A ZUSTALA TAM TA PREVODOVKA Z 2L TAK V CEM JE TO LEPSI?V TOM ZE TO DE LIP ODSPODA NE?
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 941

#17 Příspěvek od kupca »

Tak jsem si vzal k ruce manuál od 525iX touring vydání 09/1991. Píše se tam na straně 124:

520i 525i/X
1. 4,23 4,20
2. 2,52 2,49
3. 1,67 1,67
4. 1,22 1,24
5. 1,00 1,00

R 4,04 3,89

Rozdíl je spíš v diferenciálech ty převodovky jsou skoro stejný.
Odpovědět