Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
...a neštartuje
Prosím-ak má niekto dobrý tip-nenechávajte si ho pre seba.Mam 525tds r.v.1992 a každé ráno sa mi trasú ruky z obavy,že to nenaštartujem.Treba poveda?,že pri nejakých 20°C to ide,ale napr.dnes bolo cca 14°C a naskočilo to na tretíkrát-prvé dva razy ani "neškytlo".Stalo sa mi ale že naštartovalo pri 7°C okamžite!
Zatial som skontroloval žhaviče-všetky sú dobré!Dal som dole vrch vstrekovacieho čerpadla a vyčistil-v podstate žiadna zmena.Zostali mi už len asi tri tipy:vadné čerpadlo,spadávanie nafty,vybehaný motor.Ak Vás niečo napadne-rád to vyskúšam-dakujem!
Zatial som skontroloval žhaviče-všetky sú dobré!Dal som dole vrch vstrekovacieho čerpadla a vyčistil-v podstate žiadna zmena.Zostali mi už len asi tri tipy:vadné čerpadlo,spadávanie nafty,vybehaný motor.Ak Vás niečo napadne-rád to vyskúšam-dakujem!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Klubové ID: 5
- Kontaktovat uživatele:
zkus nechat zapnuty klicek par minut nez zacnes startovat.... btw. nema na to startovani vliv poloha auta (treba na rovine nestartuje, motorem z kopce startuje a pod.?)majo píše:Prosím-ak má niekto dobrý tip-nenechávajte si ho pre seba.Mam 525tds r.v.1992 a každé ráno sa mi trasú ruky z obavy,že to nenaštartujem.Treba poveda?,že pri nejakých 20°C to ide,ale napr.dnes bolo cca 14°C a naskočilo to na tretíkrát-prvé dva razy ani "neškytlo".Stalo sa mi ale že naštartovalo pri 7°C okamžite!
Zatial som skontroloval žhaviče-všetky sú dobré!Dal som dole vrch vstrekovacieho čerpadla a vyčistil-v podstate žiadna zmena.Zostali mi už len asi tri tipy:vadné čerpadlo,spadávanie nafty,vybehaný motor.Ak Vás niečo napadne-rád to vyskúšam-dakujem!
...na diagnostike bolo iba chyba riadiacej trysky a chyba teplotného senzoru motora-obe boli odstránené.Tiež bola vymenená riadiaca jednotka za skoro úplne novú.Poloha auta nemá vplyv a skoro by som povedal,že ani tá vonkajšia teplota i ked je fakt,že ked je 20°C štartuje super....to asi vylučuje aj to padanie nafty.Palivový filter by mohol ma? taký citeľný vplyv???
Vrátim sa ešte k uvedenému:....dnes som skúsil štartova? tak, že som dlhšie nechal kľúč v polohe tuším 2 - nažhavilo-zhasla kontrolka-a chvíľu bolo poču? ešte nejaké čerpadielka-ked to prestalo naštartoval som bez problémov.Vie niekto ako fungujú tie podávacie čerpadlá paliva?Napr.po vypnutí motora ešte počujem nejaké akoby pod prístrojovkou.Prvé je priamo v nádrži, druhé vraj niekde pod sedačkou(nenašiel som ho) a tretie je vlastné vstrekovacie.Bude teda môj problém nakoniec niekde tu?
Vraciam sa znovu k tejto téme, pretože dnes sa mi podarilo konečne nájs? príčinu, prečo to neštartuje! Jednoducho - ak klesne vonkajšia teplota cca pod +15°C NEZOPNE žhaviče !!! Kontrolka žhavenia svieti aj zhasne ako keby bolo všetko v poriadku, ale ked som pripojil na žhaviče žiarovku potvrdilo sa mi že tam NIČ nejde! Potom na nejaký štvrtý alebo aj deviaty pokus relé zopne a naštartuje to úplne v pohode! Viete niekto čo ovláda to relé aby zoplo resp.nezoplo???
ZDRAVÍM,,majo píše:Vraciam sa znovu k tejto téme, pretože dnes sa mi podarilo konečne nájs? príčinu, prečo to neštartuje! Jednoducho - ak klesne vonkajšia teplota cca pod +15°C NEZOPNE žhaviče !!! Kontrolka žhavenia svieti aj zhasne ako keby bolo všetko v poriadku, ale ked som pripojil na žhaviče žiarovku potvrdilo sa mi že tam NIČ nejde! Potom na nejaký štvrtý alebo aj deviaty pokus relé zopne a naštartuje to úplne v pohode! Viete niekto čo ovláda to relé aby zoplo resp.nezoplo???
NO VIDÍŠ A UŽ JE TO TADY NAKONEC JE TO TA NEJVĚTŠÍ BLBOST CO TĚ POTKALA.s tím ti ale nepomůžu v té elektrice se až tak nevyznám abych dával rady.
Já myslím že teplotní čidlo to nebude. To by Ti prostě za studena ani nesvítila kontrolka. Prostě by se chovalo jako teplý motor. Spíš to bude vada v relé. Kontakty opálené, nebo studený spoj. Podívej se jestli pojistka 60A (plíšek) není vyhřátá na šroubech. Ev. rozeber relé a okem něco uvidíš. Tečou tam velké proudy tak se to bude někde hřát. 

Včera som dos? veľa času venoval vyriešeniu tohoto problému - relé žhavenia ako také vyzerá dobre, mal som ho otvorené, kontakty som prečistil, poistka tiež v poriadku. Chcel som sem da? od toho schému,žiaľ nedarí sa mi vloži? sem obrázok
Jasné je len jedno - robí to pod teplotou cca 15°C hlavne keď je ráno orosené auto! Bud to stratí kostru, alebo naopak niekde nepríde cez zhoršený spoj prúd...

Jasné je len jedno - robí to pod teplotou cca 15°C hlavne keď je ráno orosené auto! Bud to stratí kostru, alebo naopak niekde nepríde cez zhoršený spoj prúd...
Tos mi řekl teda novinu.Petr píše:Relé žhavení funguje ještě několik sekund i když už nesvítí kontrolka žhavení, proto se zdá, že když necháš dojet čerpadlo v nádrži až vypne, že líp chytí. Jen je to líp nažhavený a tím i lepší start.


K tomu tlakovaniu čerpadla by som iba toľko povedal, že ako prvé by som otvoril a vybral sací koš z nádrže, prípadne vyčisti? a hlavne po montáži hadíc je treba poriadne zatiahnú? SK-pásky! Potom prejs? celý systém podávania paliva a tiež podo?ahova? alebo vymeni? všetky SK-pásky aby sa zamedzilo zavzdušňovaniu....No a potom prípadne skúsi? otestova? koľko nafty čerpadlo načerpá - návod tu niekde bol...
U mňa to je výlučne problém elektroniky - vymenil som jedno relé (vedľa riadiacej jednotky) pretože niekto tam strčil úplne iné ktoré spínalo iné kontakty ako malo, žiaľ ani týmto sa problém ešte nevyriešil - relé žhavičov mi pod +15°C zopne niekedy na druhý niekedy na desiaty pokus! Pomohlo by mi keby niekto vedel kde je ukostrená riadiaca jednotka a všetky relátka z toho boxu! Doteraz som to nenašiel
U mňa to je výlučne problém elektroniky - vymenil som jedno relé (vedľa riadiacej jednotky) pretože niekto tam strčil úplne iné ktoré spínalo iné kontakty ako malo, žiaľ ani týmto sa problém ešte nevyriešil - relé žhavičov mi pod +15°C zopne niekedy na druhý niekedy na desiaty pokus! Pomohlo by mi keby niekto vedel kde je ukostrená riadiaca jednotka a všetky relátka z toho boxu! Doteraz som to nenašiel

Býva dobrým zvykom, že ked sa problém vyrieši - riešenie zverejníme. U mňa to bola naš?astie banalita - nič-menej podarilo sa mi na to prís? až po niekoľkých mesiacoch experimentovania takmer so všetkým (viz.príspevky).
Asi by to nikto netipoval, ale všetko bolo zapríčinené zlým spôsobom štartovania!!!
Vždy som totiž nechal kľúč chvíľu v polohe "1" kedy svieti iba dig.ukazovateľ počtu najazdených km, potom som prepol do polohy "2" - žhavenie no a potom "štart" Tento spôsob ale spoľahlivo fungoval iba do +15°C - pod túto teplotu už nespínalo žhaviče!
Ak však okamžite preskočím polohu"1" a prejdem ihned na žhavenie - je po probléme - štartuje bleskovo. Takže tak!!! - Taká blbos? a čo ma to stálo nervov! Podotýkam, že na to neprišli ani v niekoľkých servisoch-skôr naopak - každý doporučoval chvíľu alebo dokonca minúty počka? v prvej resp.druhej polohe.....
Asi by to nikto netipoval, ale všetko bolo zapríčinené zlým spôsobom štartovania!!!

Ak však okamžite preskočím polohu"1" a prejdem ihned na žhavenie - je po probléme - štartuje bleskovo. Takže tak!!! - Taká blbos? a čo ma to stálo nervov! Podotýkam, že na to neprišli ani v niekoľkých servisoch-skôr naopak - každý doporučoval chvíľu alebo dokonca minúty počka? v prvej resp.druhej polohe.....