Stránka 1 z 2

Napsal: stř 23.06.2004 06:52
od mkalous
Zdravím. Včera se mi stala slušná nepříjemnost a já bych potřeboval poradit,nebo spíš, abychvěděl, na co mám být připraven, než se s tím dostanu na zvedák. Takže:
Včera si takhle jezdím po nákupech po městě a už zhruba 14 dní mi lupe někde v autě. Když dám jedničku (dal jsem) a rozjedu se, lup někde z hřídelí, zpátečka, pouštím spojku na rozjezd a znova lup..... Vypadalo jako ložisko na kardance, takze jsem ho chtěl minulej tejden vyměnit i s hardyho spojkou... Ale vra?me se ke včerejšku. Jedu, blížím se ke křížovatce, na semaforu červená, vyhodím rychlost a dojíždím. Skočí oranžová, zelená, já ještě v pohybu (mírném), dám tam dvojku že pojedu dál a najednou velké lup a bylo to. Přes křižovatku jsme se jen taktak překulil a konec. Výkon motoru nešel na kola.... Zavolal jsme si odtah, hodil to na lano a šup s tím k rampě, abych alespon předběžně věděl, co se děje. Na rampě jsem nastartoval, zatáhnul ručku a zkoušel jsem dát jedničku a pomalu pouštěl spojku do záberu, kolega na to koukal ze spoda, co to dělá. A co to dělá. Kardanka se točí, z diferáku (není samosvornej) k levýmu kolu nic, to stoji a poloosa se ani nehne a pravá poloosa se točí a v náboji kola dělá šílenej randál, vypadá to, jako když jezdí ozubeneé kolo po něčem méně ozubeném :D , jinými slovy jako při špatném zařazení bez spojky 8O .
A teď otázka na závěr... Co to asi tak může být? Náboj, diferák, tisícihran v náboji,....???
Poradíte někdo? 8O 8O

Napsal: stř 23.06.2004 11:18
od Jawak
No nejspis diferak, bylo by dobry, kdyby jsme vedeli nejeky udaje, motor, rv., nalitano, ...
Pokud tomu nekdo daval na prdel, coz ma asi vetsina BMW na nasem trhu za sebou, tak se neni cemu divit, no a pokud to ma uz hodne nalitano...

Napsal: stř 23.06.2004 11:29
od mkalous
No, je to sedan ročník 90´, motor 2,0 M20, nedávno měněný za 2,5 M20, jinak vše zustalo z modelu 2,0 litru. Nalitano to ma asi 290 000 kilometriku. Jestli to nekeca, jelikoz je tam menena i palubka..... Mimochodem, co kdyz dam do auta s nalitanejma 200.000 palubku treba z auta, ktere melo 250.000. Co mi bude ukazovat pocitadlo kilometru?
A jestli tomu nekdo dával na prdel, tod otazka... No, uvidime, az to rozdelam, co to bude....
Mimochodem, nema nekdo zbytecnej diferak z dvoulitra??? :D Asi to bude spechat.... :(

Napsal: stř 23.06.2004 13:53
od Anonymous
Brácho diferák nesháněj ten bude v poho, na pikaču bude něco přímo u kola. Jestli že se ti jedna poloosa točí a druhá ne při zabržděných kolech tak chyba bude asi někde u toho kola kde se ta poloosa točí. Diferenc by byl v p.či pokud by se ti točil kardan a poloosy ne… no atd… :D :) :(

Napsal: stř 23.06.2004 14:08
od Jawak
Ujetý kilometry zůstanou ty co ukazuje jednotlivý budík, takže například já jsem měl na komplet káře 181k a teď mám 167k :)
Akorát u M20 2.0 nebyl analog? u 2.5 z ´88 už byl digi

Napsal: stř 23.06.2004 16:48
od Huska
Podle mě to bude diferák... stalo se mi to stejné ....praskl mi koš v diferáku a čep který zajištuje otáčení povyjel a chytal o talířové kolo.... Už je to druhej diferák kterej se na mém autě posral (první se stal ještě za minulého majitele) ...u prvního byl ten čep tak vymačkanej že se střihnul.
Jestli je vada u kola tak to jednoduše vyzkoušíš když zvedneš jen jednu stranu a zatočíš kolem na neutrál a se zařazenou rychlostí. Možnost že se ti posrala ruční brzda a kousla se pakna je taky možná jak psal Pida.....Tak hodně štěstís opravou

PS: Jestli máš 2,5 motor tak kup i difer na 2,5 (pokud tedy nejsou shodné)

Napsal: stř 23.06.2004 18:36
od RedBaron
No, když se poloosa točí a kolo ne, tak to asi diferák nebude, že? :D Takže jestli jsi to dobře popsal a já dobře pochopil, tak je problém v uchycení poloosy na náboj.

Každopádně já takovýhle jednoduchý špinavosti radši dám mechanikovi, on se mi ozve co to je a jestli mi tam má dát něco z toho, co má na dvoře nebo jestli mi to má koupit nebo si to koupím sám. Nakonec si za práci řekne 800,- Kč a přiveze mi auto domů. Nejde o to, že bych si to neudělal, ale od tý doby, co jsem měl převalenej vrak šestky na bok, tři dny chodil sprchovat všechny šrouby WD40 a pak jsem ty zatuhlý šrouby na rameni rval ven za pomocí dvoumetrové páky a po tý dřině zpocenýmu mi mechanik řek, že za to celý by si vzal tak litr, tak mě to prostě přestalo bavit a věnuju se tomu, co umím líp, abych si snadno vydělal na to málo, co umí někdo jinej :D

Napsal: stř 23.06.2004 18:56
od psena
Neco tak vystizneho jsem tu dlouho necetl!!!
Jinak myslim ze to bude kloub u kola.Difer tezko.

Napsal: čtv 24.06.2004 06:13
od mkalous
No super.....
To RedBaron: ja jsem na tom s opravou a upravou auta podobne. mam cloveka, kterej se velmi rad vrta v autech (pruser je, ze se v nich vrta stale a ma hrozne malo casu), tudiz se do hnusne tezke prace taky netlacim, velmi rad ji prenecham jinemu :D Udelam si jen takove lehke prace, u kterych se vyslovene nenadru a ktere zvladnu bez rozcilovani :D

To Jawak: no, jak poznam analogovej od digitalniho budiku? :D :D

To All: na pripojenym obrazku je naboj zadniho kola i s loziskem a uchycenim. Kdyz to budu brad od spodniho leveho rohu, tak tu matici a prevlečný kroužek, to vím kam s tím (ten drží tu druhou část a ložisko), pak je takova růžice s ozubeným pouzdrem uvnitr,m a jestli se nemýlím, ta je přidělaná k poloose, tudiž když dám rychlost s nastartovaným motorem a pouštím pomalu spojku, tak tahle část se ještě točí. PAk je ložisko, to mě pro teď nebere a pak je druhá část, která ma takovej "tisicihran" a na tuto část už je přidělané kolo, brzdovej kotouč a podobně, a to se netočí... Zůstáva bez hnuti. Tudíž, jestli mi to takhle po ránu zapaluje a jestli to chápu, vada bude někde v těhle ozubenejch částech. Buď jsou ulítaný zuby na tom tisicihranu, a nebo drázky na tom pouzdře (třeba ne všechny, jen některe, tím se to mírně vyosilo a ted to děla rándál-zuby pres zuby-, kdyz chci, aby to bungovalo :D ).
Nebo jsem uplne blbej??
Ted jen zjistit, ktera cast z tech dvou je v haji. Nevali se nekomu doma tyhle dve casti? A nevite, jestli jsou stejne pro vsechny modely e34, nebo s postupem vykonu se mění?
Zatím díky.

Napsal: čtv 24.06.2004 09:33
od Pivson
Analog tachometr má normální otačející se číselník (Jak Felicie a tak)
M20 2.0 ho má určitě

Napsal: čtv 24.06.2004 09:37
od mkalous
presně takhle to vypada...... takze mam analogovej ...........
Jeste, nebyla by fotka digitalniho??? :D

Napsal: čtv 24.06.2004 09:45
od Pivson
digi s CHECK CONTROL toto z M5

Napsal: čtv 24.06.2004 09:48
od mkalous
jo tak kecam... blbe vidim na dalku :D ..... mam ten digitalni...... ...... staci strcit klicek do zapalovani a uz na me svitej cislicka....

Napsal: čtv 24.06.2004 09:53
od Pivson
jeste jeden digi bez CHECK CONTROL

počitadlo je v dolní části tachometru.

Napsal: čtv 24.06.2004 09:57
od mkalous
tak ja mam digi s check controlem.....

Napsal: pon 12.07.2004 22:13
od Anonymous
Hele s tím nábojem je to tak ,máš vomrdanej ten zubatej unašeč.Ja jsem to dělal když mě vodešlo levý zadní ložisko.Vytáhnout to sk..ný ložisko to byla teda makačka-soustruh se nezastavil.Ja jsem to měl vpoho u mý 525tds.Tedˇ drancuju 740 6-kvalta ale na takoví píčoviny jako gumace na asfaltu si dávám bacha a ty to máš právě od toho tak se na to vyser. Jinak ti fandím at ti to zase frčí a hlavě se s nikým nepárej a kždýmu sráčovy natrhni řitˇ. :wink:

Napsal: úte 13.07.2004 09:07
od mkalous
Zdravim. Tak už je to v pohodě a konečně to jezdí. A co to bylo? Rozdrtil jsem na prave poloose ten nadhernej, pomalu nezničitelnej, kloub blíže ke kolu, ne k diferaku. A kdyz jsem to vymenil, tak jsem to vzal rovnou i s levym zadnim loziskem v naboji a ted je zadek jak novej. Jedna basen, prostě pohádka. Ted uz jen jedno přední rameno a v aute je ticho jak v hrobe....

Zatim se mejte lidičky

Napsal: stř 11.08.2010 17:11
od sefca
prosimte jak si vymenil musel si davat celou poloosu nebo jen ten kloub
me se stalo to same

Napsal: stř 11.08.2010 18:33
od BMWPower
Menší detail k těm fotkám...
s analogem jsou fotky e28 a digi jsou fotky e34... E34 520i měla ještě mechanické počítadlo nebu už digi a nebo záleželo na r.v.??? By mě to zajímalo...Díkes

Napsal: pát 13.08.2010 08:45
od Pivson
BMWPower píše:Menší detail k těm fotkám...
s analogem jsou fotky e28 a digi jsou fotky e34... E34 520i měla ještě mechanické počítadlo nebu už digi a nebo záleželo na r.v.??? By mě to zajímalo...Díkes


Vše jsou foto E34 :-)

vše záleželo na stupni výbavy a roku výroby