Stránka 1 z 1

Napsal: úte 22.06.2004 09:53
od mkalous
Napadlo někoho z Vás kombinace pohonu 4x4 s motorem tds? Nějak mě to vrtá v hlavě a zajímalo by mě, jestli je to uskutečnitelné. A také, jak moc náročné. :D
Existují zhruba dvě varianty, jak to udělat, nebo ne? Buď to koupit e34 525ix a vymenit mu motorove vnitrnosti, nebo koupit tds a dohazet do toho pohon..... nebo se pletu? (jsem laik) :D
Napada vas neco, jak na to a co by bylo lepsi (jestli by z toho něco bylo lepsí) :P
ZAtím díky.

Napsal: stř 23.06.2004 00:11
od Francis
mkalous píše:... Existují zhruba dvě varianty, jak to udělat, nebo ne? Buď to koupit e34 525ix a vymenit mu motorove vnitrnosti, nebo koupit tds a dohazet do toho pohon..... nebo se pletu?


Varianta 2 je obtiznejsi, iX ma UPLNE jinou predni napravu, ma pomocny ram a spodni ramena jednodilna jako E36 nebo E30, jine McPhersony, jine brzdy, jine zadni naboje kol a brzdove kotouce vzadu, kola s ET54 (zadohrab ET20) ....

Varianta 1 narazi na problem "kratkych" stalych prevodu v diferencialech, tds ma max. 5000 rpm. Zadni diferak by sel vymenit za tds-ovy (tim prijdes o elektronikou rizenou svornost zadniho diferaku), ovsem nevim kde sezenes "dlouhy" predni diferak.

V kazdem pripade bude nic moc dynamika, prevody pridaji pres 100kg a navic mechanicke ztraty ...

Napsal: stř 23.06.2004 06:38
od mkalous
Hups, tak to je složité... Tudíž kombuinace tds a pohonu 4x4 byla zamítnuta...... Inženýři v Německu asi věděli, proč dělali 4x4 jen v benzínu. :D
Ale i tak díky za info.