Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Další tupá technická......

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od mkalous »

Napadlo někoho z Vás kombinace pohonu 4x4 s motorem tds? Nějak mě to vrtá v hlavě a zajímalo by mě, jestli je to uskutečnitelné. A také, jak moc náročné. :D
Existují zhruba dvě varianty, jak to udělat, nebo ne? Buď to koupit e34 525ix a vymenit mu motorove vnitrnosti, nebo koupit tds a dohazet do toho pohon..... nebo se pletu? (jsem laik) :D
Napada vas neco, jak na to a co by bylo lepsi (jestli by z toho něco bylo lepsí) :P
ZAtím díky.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

mkalous píše:... Existují zhruba dvě varianty, jak to udělat, nebo ne? Buď to koupit e34 525ix a vymenit mu motorove vnitrnosti, nebo koupit tds a dohazet do toho pohon..... nebo se pletu?


Varianta 2 je obtiznejsi, iX ma UPLNE jinou predni napravu, ma pomocny ram a spodni ramena jednodilna jako E36 nebo E30, jine McPhersony, jine brzdy, jine zadni naboje kol a brzdove kotouce vzadu, kola s ET54 (zadohrab ET20) ....

Varianta 1 narazi na problem "kratkych" stalych prevodu v diferencialech, tds ma max. 5000 rpm. Zadni diferak by sel vymenit za tds-ovy (tim prijdes o elektronikou rizenou svornost zadniho diferaku), ovsem nevim kde sezenes "dlouhy" predni diferak.

V kazdem pripade bude nic moc dynamika, prevody pridaji pres 100kg a navic mechanicke ztraty ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od mkalous »

Hups, tak to je složité... Tudíž kombuinace tds a pohonu 4x4 byla zamítnuta...... Inženýři v Německu asi věděli, proč dělali 4x4 jen v benzínu. :D
Ale i tak díky za info.
Odpovědět