Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Quaife nebo Drexler ?????

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
osracing
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: stř 25.08.2010 00:00

#1 Příspěvek od osracing »

Ahoj. Premyslim nad diferencialem do sve 120d. Jake mate zkusenosti? Jake jsou vyhody a nevyhody. Jake nazory mate na Quaife nebo Drexler? Vim ze 120d neni zadnej rychlik ale na mokru me na vyjezdech vyslovene s... potacejici se vnitrni kolo. Myslim ze i s timto naftakem se na mokru pekne sklouznu kdyz bude diferencial trochu zavirat.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#2 Příspěvek od BudVlad »

Salisbury Style: This is a clutch type limited slip differential. BMW has used Salisbury style differentials almost exclusively.
• Advantages: Very flexible in design, can be set up for mild street use to prevent wheel spin in snow/gravel, through to various versions of race application. Static Lock is always available and can be set from 10% to 75% of engine torque depending on the customer's need. Dynamic lock application can be custom set with use of different ramp angles on the pressure plates.
• Disadvantages: Generates heat in hard use, requiring frequent fluid changes and high quality parts. Cheap clutches will burn out very quickly. If one wheel loses traction, differential reverts back to static lock.

Torsen/Gleason style: This is a gear driven unit that has no clutches. It uses centrifugal forces to create the torque biasing required to drive both wheels. BMW used a Torsen brand differential in some Z3 models, but not the M versions. Quaife is a commonly known brand that uses the Torsen/Gleason method.
• Advantages: No wear parts
• Disadvantages: Reactionary, due to no static lock. Reverts to an open differential if one wheel completely looses traction, such as on ice, or if it lifts from the road surface.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#3 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:už sem to psal na bmwklubu: v jednom autě mám lamelu (40%), ve druhém šneka (quaife) - z hledika řidičského a chování auta neshledávám sebemenšího rozdílu....
odvolávám, co sem odvolal a slibuju, co sem neslíbil....

je tam téměř zanedbatelný rozdíl, ale prostě je tam.... neska sem po půlroce osedlal quaife (a mezitím se naučil žít s 40% lamelou).... jak to popsat....
lamela je ve svorování plynulejší, šnek má ostřejší přechod nesvoruju->svoruju....

z hlediska jízdního (tendence rovnat auto pod planem v zatáčce, čitelnost a předvídatelnost) je ten rozdíl pod mou řidičskou rozlišovací úrovní..... :p
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#4 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Nechci rozjíždět flame, ale "šnek" má tendenci nakopávat na povrchu typu "silnice s ledem/sněhem ve flecích", zatímco "lamela" to tlačí dopředu... šnek se tam chová skoro jako "open diff", kdy zacloumá autem, podle toho které kolo se chytlo... u 4x4 to nebude tolik cítit...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

pavproch píše:... jak to popsat ... lamela je ve svorování plynulejší, šnek má ostřejší přechod nesvoruju->svoruju ...
Jestli ono to nebude tím, že lamela "svoruje furt" a šnek se chová jako viskozní difer = ke svoření potřebuje rozdíl otáček mezi koly = sevře až když to klouzne.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět