Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
BMW 525tds vs. BMW 528 V6 r.v. 1997 - 99
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Klubové ID: 1477
- Kontaktovat uživatele:
S motorem M51 (2.5 TDS) osobní zkušenosti nemám, ale znám dost lidí co s ním jezdí a nikdo neměl v podstatě problém. Mezi lidmi je ale považován za náchylnější k poruchám. Na klubu ho má v 3er hodně lidí, tak vyčkej na reakce od zkušenějších...
Motor M52B28 (2.8 ) mám ve své trojce, se kterou jezdím už 6tým rokem, auto má skoro 300tis a s motorem nebyl nikdy žádný mechanický problém a šlape jak švycary a nebere ani trochu olej. Ve 250ti tis jsem měnil setrvačník, ale tomu se člověk nevyhne a u dieselu je to to stejné. Sem tam zdechne nějaký snímač či čidlo, to je klasika, nestojí to moc. Jinak jsem už několikrát slyšel názor od lidí co BMW opravují, že M52 obecně je jeden z nejpovedenějších motorů, co kdy BMW udělalo a něco na tom skutečně bude. Obecně lze říci, že M52 by měl být teoreticky spolehlivější než nafta, prakticky bude záležet na tech. stavu daného kousku a přístupu přechozích majitelů, ale M52 vydrží neskutečně moc.
Pokud bych se rozhodoval pouze mezi těmito dvěma motory tak do e39 jednoznačně M52B28, který v tom aute pojede určitě lépe ale zase na ukor větších nákladů na PHM. TDS bych volil jen v případě, že bych chtěl jezdit usporněji. Ale kdybych chtěl do e39 diesel tak jdu do novějších a modernějších motorů, cenový rozdíl tam snad už nemůže být tak rapidní... Jinak prvně bych se rozhodoval zda benál nebo naftu a pak řešil konkrétní motor a nevymezil se jen na jeden typ...
Motor M52B28 (2.8 ) mám ve své trojce, se kterou jezdím už 6tým rokem, auto má skoro 300tis a s motorem nebyl nikdy žádný mechanický problém a šlape jak švycary a nebere ani trochu olej. Ve 250ti tis jsem měnil setrvačník, ale tomu se člověk nevyhne a u dieselu je to to stejné. Sem tam zdechne nějaký snímač či čidlo, to je klasika, nestojí to moc. Jinak jsem už několikrát slyšel názor od lidí co BMW opravují, že M52 obecně je jeden z nejpovedenějších motorů, co kdy BMW udělalo a něco na tom skutečně bude. Obecně lze říci, že M52 by měl být teoreticky spolehlivější než nafta, prakticky bude záležet na tech. stavu daného kousku a přístupu přechozích majitelů, ale M52 vydrží neskutečně moc.
Pokud bych se rozhodoval pouze mezi těmito dvěma motory tak do e39 jednoznačně M52B28, který v tom aute pojede určitě lépe ale zase na ukor větších nákladů na PHM. TDS bych volil jen v případě, že bych chtěl jezdit usporněji. Ale kdybych chtěl do e39 diesel tak jdu do novějších a modernějších motorů, cenový rozdíl tam snad už nemůže být tak rapidní... Jinak prvně bych se rozhodoval zda benál nebo naftu a pak řešil konkrétní motor a nevymezil se jen na jeden typ...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1506
- Registrován: sob 16.02.2008 01:00
- Bydliště: Pacov
- Klubové ID: 1795
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 697
- Registrován: ned 24.10.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Klubové ID: 3029
-
Jawak
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4103
- Registrován: stř 03.09.2003 00:00
- Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
- Klubové ID: 125
- Kontaktovat uživatele:
525tds (M51D25, 105kW) = spolehlivý motor na dlouhé trasy, ne na denní ježdění 5km do práce a z práce. S tím motorem se musí za studena opatrně, netočit (hrozí prasknutí hlavy). Pak vydrží klidně 500 tis km.
Měl jsem '95 525tdsA Touring, spokojenost teda až do té doby než se začnou hlásit vstřiky, čerpadlo, turbo apod.
528i (M52B25, 142kW) = nejlepší motor 90. let u BMW, klidně na ježdění do práce, rychle na nákup, nebo na dlouhé trasy.
Mám '98 528iA Touring od 08/2008 a měním za čas jen motorový olej, filtr a promažu panty, zámky a drobnosti. Najeto mám necelých 400tis km, trošku chlamstne olej, ale když to vytročím přes 4000 otáček.
Včera jsem se vracel z Olomouce do Brna a průměrná spotřeba při jízdě podle předpisů 8,4 l/100km.
Město, to jezdím těch 5km do práce a z práce zase za studena 5km, spotřeba 12 l.
Měl jsem '95 525tdsA Touring, spokojenost teda až do té doby než se začnou hlásit vstřiky, čerpadlo, turbo apod.
528i (M52B25, 142kW) = nejlepší motor 90. let u BMW, klidně na ježdění do práce, rychle na nákup, nebo na dlouhé trasy.
Mám '98 528iA Touring od 08/2008 a měním za čas jen motorový olej, filtr a promažu panty, zámky a drobnosti. Najeto mám necelých 400tis km, trošku chlamstne olej, ale když to vytročím přes 4000 otáček.
Včera jsem se vracel z Olomouce do Brna a průměrná spotřeba při jízdě podle předpisů 8,4 l/100km.
Město, to jezdím těch 5km do práce a z práce zase za studena 5km, spotřeba 12 l.
BMWX5power píše:V6 dobrý no
BMWX5power nechtěl doporučovat něco jiného, jen poukazoval na to, že 528i není V6, ale R6. Sice by se to mohlo zdát jako drobnost, ale o BMW se říká, že má nejlepší řadové šestiválce na světě, tak se někdo může zlobit, že tomu říkáš V6. Navíc V6 a R6 je úplně jiná konstrukce motoru.benbix píše:Nebudu se branit, kdyz doporucite i neco jineho
Jinak ted jsem mel naftaka a zvykl jsem si na nizkou spotrebu, tak skrz to benzin spise ne. Leda v plynu.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
MÁM 525i R6 defakto starší typ motoru M50 a je to skoro to samé jako M52 až na male drobnosti držák na věky. S LPG a není co řešit.
Jezdit za 10-11litru LPG / 100km v průměru je luxus.
Jistě bych do nafty dnes nešel u staršího auta 5let.
Je to kasička na prachy. To by musela bejt nafta zadarmo nebo za mizivé peníze jinak ne.
jakejkoliv benzínovej R6 od BMW 2,5i nebo 2,8i nebo dražší 3,0i je super a žerou hodně podobně - je to nejlepší varianta poměr výkon/spotřeba pro většinu lidí co chtějí poctivé BMW.
Jde jen o to vybrat pěknej kousek v dobrém stavu.

Jezdit za 10-11litru LPG / 100km v průměru je luxus.
Jistě bych do nafty dnes nešel u staršího auta 5let.
Je to kasička na prachy. To by musela bejt nafta zadarmo nebo za mizivé peníze jinak ne.
jakejkoliv benzínovej R6 od BMW 2,5i nebo 2,8i nebo dražší 3,0i je super a žerou hodně podobně - je to nejlepší varianta poměr výkon/spotřeba pro většinu lidí co chtějí poctivé BMW.
Jde jen o to vybrat pěknej kousek v dobrém stavu.
