Stránka 1 z 1

Napsal: ned 28.10.2012 00:10
od Tweety12
Ahoj,
slyšel jsem, že je možné na BMW udělat nějakou úpravu, která umožní, že auto může konzumovat levnější bionaftu. Co je na tom pravdy?

Zajímá mě:
1) mohu tankovat bionaftu do svého BMW 535d e60?
2) kde bionaftu koupím a za kolik?
3) jak ji poznám?
4) jak se to projeví na jízdních vlastnostech a spotřebě?

Napsal: ned 28.10.2012 02:16
od rooc
8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

Napsal: ned 28.10.2012 09:48
od scooter_x
*facepalm* :tutuk:

Napsal: ned 28.10.2012 10:04
od Tweety12
jak to teda funguje?

Napsal: ned 28.10.2012 11:16
od scooter_x
535d na bionaftu? Špatně a jenom chvíli... :wink: Dej tomu kvalitní naftu nebo pro šetření si kup benzín a do LPG. Jiná cesta není. Mimo MHD... 8)

Napsal: ned 28.10.2012 11:43
od Tweety12
Aha, takže LPG, to jsou ty "auta na plyn" a dá se to přestavět pouze z benzinového motoru?

A co Ethanol 85? Jaké jsou s tímhle zkušenosti a kompatibilate s diesel motorem?

Hodně v tom plavu.

Napsal: ned 28.10.2012 12:54
od scooter_x
Koukam.

Nafta je jen nafta a nic jinýho s ní neuděláš.

Benzín jezdí na natural 95 (a 98 a výš), lze ho předělat na
LPG (liquified petroleum gas = kapalný propan-butan dá se říct) nebo na
CNG (zemní plyn) nebo na
E85 (ethanol s 15% naturalu).

O E85 se teď aktuálně něco dočteš v 7er sekci, CNG je v ČR zatím ne tolik rozšířené (je relativně málo stanic, kde ho natankuješ), LPG je nejrozšířenější, přestavby dělá hromada firem, natankuješ to skoro všude v ČR.
Vybrat si musíš sám...a načíst taky...;)

Napsal: ned 28.10.2012 13:51
od Morte
Se starou předokomůrkovou naftou taky uděláš... 8)

Napsal: ned 28.10.2012 14:37
od rooc
nemyslím to špatně.., ale přijde mi, že si z nás spíš děláš dobrej den..

Napsal: ned 28.10.2012 14:45
od Tweety12
Prdel si nedělám, prostě tomu nerozumím, tohle aspoň poslouží lidem, jako jsem já. Takže viz. http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15

Předělat se dá jenom benzinový motor a u E85 se to vyplatí u BMW pokud s tím autem ujedu víc jak asi 30.000 Km (pokud předělání stojí 15.000 Kč)

Jinak do své e60 tankuju jen diesel verva na Benzině. Pouze mě to zajímalo.

Napsal: ned 28.10.2012 16:21
od scooter_x
Morte píše:Se starou předokomůrkovou naftou taky uděláš... 8)


Jo, do starý komůrkový nafty bych bionaftu klidně nalil, ale do nějaký novější, která má vstřikovače? Ani omylem... :) A ty komůrky, to už je dost dávno, co se dělaly...

Napsal: ned 28.10.2012 19:39
od Morte
já měl předokomůrku z 1998...a i olej papala... :lol:

Napsal: ned 28.10.2012 19:56
od rooc
bionafta by ti ucpala vstřkovače, známej si to nalil do audiny.., co měla najeto snad 5000 km a zvuk strašnej..a navíc to netáhlo.., etanol je zas děsně suchej..to bys toho diesela oddělal asi za 3 km...., protože by celej zhořel....verva diesel.., nebo top q...je dle dlouhodobých testů nejlepší co si do auta(naftu) můžeš dát.., pokud tě sere cena naftu aditivuj..., já mám super zkušenosti s vifem

Napsal: ned 28.10.2012 20:37
od Andre2
Tweety12 píše:Ahoj,
slyšel jsem, že je možné na BMW udělat nějakou úpravu, která umožní, že auto může konzumovat levnější bionaftu. Co je na tom pravdy?

Zajímá mě:
1) mohu tankovat bionaftu do svého BMW 535d e60?
2) kde bionaftu koupím a za kolik?
3) jak ji poznám?
4) jak se to projeví na jízdních vlastnostech a spotřebě?


Kromě několika málo premiových diesel paliv obsahují určité % biosložky všechna běžně tankovaná paliva(Verva od Benziny cca 6%), protože je to zákonem daná povinnost jí do nafty přidávat. Takže na tu bionaftu jezdíš a ani o tom nevíš.
Bionafta má oproti klasické naftě některé vlastnosti výrazně přínosnější, hlavně mazivost, nebo ochrana proti korozi. Ale problém je hlavně ve vylučovaní pryskyřice a zalepování jemných pohyblivých součástí u moderních diesel systémů. Čím delší má systém odstávky, tím je náchylnější. Osobně jsem viděl klasické rotační čerpadlo, které se kvůli pryskyřici ani nepohlo (ale to je extrém). U vstřikovačů se s tím setkávám denně. Někdy se dokonce stane, že vstřikovač, který v autě vůbec nefunguje, stačí prohnat testem na stolici a je zase OK.
Systém CR není na provoz nafty s vyšším obsahem biosložky moc ideální, je určitě vhodné tomu alespoň pomáhat vhodnými aditivy hlavně na čištění vstřikovacího systému.
Další problém je, že piezo členy (příklad 35d) nemají biosložku také moc rádi - zkratuje je. Proto někteří výrobci přecházejí zpět na klasické seleniody.
Nicméně si nemyslím, že pokud někdo natankuje do auta s CR systémem bionaftu, že by to měl být důvod k panice. Pokud se to rychle vyjezdí (nebude stát auto půl roku v bazaru) nejspíš se vůbec nic nestane.

Napsal: pon 29.10.2012 10:08
od Tweety12
Díky všem za odpovědi :)

Napsal: pon 29.10.2012 20:47
od BMWX5power
Já sem zkoušel jezdit s X5 na 50% B100 a 50 nafty a nepoznal jsem rozdíl tak nevim no, bionaftu bych neřešil vůbec, normálně lej a jezdi.

Napsal: pon 26.11.2012 19:16
od nafta
Tady by jsi určitě našel odpověď. Jinak jezdí se i na olej po úpravách. http://dieselpower.cz/forum/

Napsal: pon 26.11.2012 21:39
od hurvajs77
Bionafta je super věc, pokud chceš žije it motor. Osobně bych na místě zastřelil ty šmejdy z vlády, kteří kvůli totálně neschopným jezedákům, kteří neumí pěstovat nic jiného než řepku. Dát do zákonů legalizaci bio sraček mohl akorát tak chorý mozek.