Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Biodiesel - bionafta pro BMW 535d

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Tweety12
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 11.10.2012 00:00

#1 Příspěvek od Tweety12 »

Ahoj,
slyšel jsem, že je možné na BMW udělat nějakou úpravu, která umožní, že auto může konzumovat levnější bionaftu. Co je na tom pravdy?

Zajímá mě:
1) mohu tankovat bionaftu do svého BMW 535d e60?
2) kde bionaftu koupím a za kolik?
3) jak ji poznám?
4) jak se to projeví na jízdních vlastnostech a spotřebě?
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#2 Příspěvek od rooc »

8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O
Uživatelský avatar
scooter_x
Registrovaný
Příspěvky: 523
Registrován: ned 15.05.2011 00:00
Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín

#3 Příspěvek od scooter_x »

*facepalm* :tutuk:
BMW e65 750i 270kW Sterlinggrau
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
Tweety12
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 11.10.2012 00:00

#4 Příspěvek od Tweety12 »

jak to teda funguje?
Uživatelský avatar
scooter_x
Registrovaný
Příspěvky: 523
Registrován: ned 15.05.2011 00:00
Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín

#5 Příspěvek od scooter_x »

535d na bionaftu? Špatně a jenom chvíli... :wink: Dej tomu kvalitní naftu nebo pro šetření si kup benzín a do LPG. Jiná cesta není. Mimo MHD... 8)
BMW e65 750i 270kW Sterlinggrau
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
Tweety12
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 11.10.2012 00:00

#6 Příspěvek od Tweety12 »

Aha, takže LPG, to jsou ty "auta na plyn" a dá se to přestavět pouze z benzinového motoru?

A co Ethanol 85? Jaké jsou s tímhle zkušenosti a kompatibilate s diesel motorem?

Hodně v tom plavu.
Uživatelský avatar
scooter_x
Registrovaný
Příspěvky: 523
Registrován: ned 15.05.2011 00:00
Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín

#7 Příspěvek od scooter_x »

Koukam.

Nafta je jen nafta a nic jinýho s ní neuděláš.

Benzín jezdí na natural 95 (a 98 a výš), lze ho předělat na
LPG (liquified petroleum gas = kapalný propan-butan dá se říct) nebo na
CNG (zemní plyn) nebo na
E85 (ethanol s 15% naturalu).

O E85 se teď aktuálně něco dočteš v 7er sekci, CNG je v ČR zatím ne tolik rozšířené (je relativně málo stanic, kde ho natankuješ), LPG je nejrozšířenější, přestavby dělá hromada firem, natankuješ to skoro všude v ČR.
Vybrat si musíš sám...a načíst taky...;)
BMW e65 750i 270kW Sterlinggrau
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
Morte
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: pon 24.11.2008 01:00
Bydliště: BRNO

#8 Příspěvek od Morte »

Se starou předokomůrkovou naftou taky uděláš... 8)
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#9 Příspěvek od rooc »

nemyslím to špatně.., ale přijde mi, že si z nás spíš děláš dobrej den..
Tweety12
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 11.10.2012 00:00

#10 Příspěvek od Tweety12 »

Prdel si nedělám, prostě tomu nerozumím, tohle aspoň poslouží lidem, jako jsem já. Takže viz. http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15

Předělat se dá jenom benzinový motor a u E85 se to vyplatí u BMW pokud s tím autem ujedu víc jak asi 30.000 Km (pokud předělání stojí 15.000 Kč)

Jinak do své e60 tankuju jen diesel verva na Benzině. Pouze mě to zajímalo.
Uživatelský avatar
scooter_x
Registrovaný
Příspěvky: 523
Registrován: ned 15.05.2011 00:00
Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín

#11 Příspěvek od scooter_x »

Morte píše:Se starou předokomůrkovou naftou taky uděláš... 8)


Jo, do starý komůrkový nafty bych bionaftu klidně nalil, ale do nějaký novější, která má vstřikovače? Ani omylem... :) A ty komůrky, to už je dost dávno, co se dělaly...
BMW e65 750i 270kW Sterlinggrau
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
Morte
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: pon 24.11.2008 01:00
Bydliště: BRNO

#12 Příspěvek od Morte »

já měl předokomůrku z 1998...a i olej papala... :lol:
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#13 Příspěvek od rooc »

bionafta by ti ucpala vstřkovače, známej si to nalil do audiny.., co měla najeto snad 5000 km a zvuk strašnej..a navíc to netáhlo.., etanol je zas děsně suchej..to bys toho diesela oddělal asi za 3 km...., protože by celej zhořel....verva diesel.., nebo top q...je dle dlouhodobých testů nejlepší co si do auta(naftu) můžeš dát.., pokud tě sere cena naftu aditivuj..., já mám super zkušenosti s vifem
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#14 Příspěvek od Andre2 »

Tweety12 píše:Ahoj,
slyšel jsem, že je možné na BMW udělat nějakou úpravu, která umožní, že auto může konzumovat levnější bionaftu. Co je na tom pravdy?

Zajímá mě:
1) mohu tankovat bionaftu do svého BMW 535d e60?
2) kde bionaftu koupím a za kolik?
3) jak ji poznám?
4) jak se to projeví na jízdních vlastnostech a spotřebě?


Kromě několika málo premiových diesel paliv obsahují určité % biosložky všechna běžně tankovaná paliva(Verva od Benziny cca 6%), protože je to zákonem daná povinnost jí do nafty přidávat. Takže na tu bionaftu jezdíš a ani o tom nevíš.
Bionafta má oproti klasické naftě některé vlastnosti výrazně přínosnější, hlavně mazivost, nebo ochrana proti korozi. Ale problém je hlavně ve vylučovaní pryskyřice a zalepování jemných pohyblivých součástí u moderních diesel systémů. Čím delší má systém odstávky, tím je náchylnější. Osobně jsem viděl klasické rotační čerpadlo, které se kvůli pryskyřici ani nepohlo (ale to je extrém). U vstřikovačů se s tím setkávám denně. Někdy se dokonce stane, že vstřikovač, který v autě vůbec nefunguje, stačí prohnat testem na stolici a je zase OK.
Systém CR není na provoz nafty s vyšším obsahem biosložky moc ideální, je určitě vhodné tomu alespoň pomáhat vhodnými aditivy hlavně na čištění vstřikovacího systému.
Další problém je, že piezo členy (příklad 35d) nemají biosložku také moc rádi - zkratuje je. Proto někteří výrobci přecházejí zpět na klasické seleniody.
Nicméně si nemyslím, že pokud někdo natankuje do auta s CR systémem bionaftu, že by to měl být důvod k panice. Pokud se to rychle vyjezdí (nebude stát auto půl roku v bazaru) nejspíš se vůbec nic nestane.
Tweety12
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 11.10.2012 00:00

#15 Příspěvek od Tweety12 »

Díky všem za odpovědi :)
BMWX5power
Registrovaný
Příspěvky: 1506
Registrován: sob 16.02.2008 01:00
Bydliště: Pacov

#16 Příspěvek od BMWX5power »

Já sem zkoušel jezdit s X5 na 50% B100 a 50 nafty a nepoznal jsem rozdíl tak nevim no, bionaftu bych neřešil vůbec, normálně lej a jezdi.
BMW e66 745Li
BMW e53 X5 3.0D
nafta
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 02.11.2010 01:00
Bydliště: Západ

#17 Příspěvek od nafta »

Tady by jsi určitě našel odpověď. Jinak jezdí se i na olej po úpravách. http://dieselpower.cz/forum/
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#18 Příspěvek od hurvajs77 »

Bionafta je super věc, pokud chceš žije it motor. Osobně bych na místě zastřelil ty šmejdy z vlády, kteří kvůli totálně neschopným jezedákům, kteří neumí pěstovat nic jiného než řepku. Dát do zákonů legalizaci bio sraček mohl akorát tak chorý mozek.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Odpovědět