Stránka 1 z 1
Napsal: pát 19.10.2012 08:53
od swaczynad
Zdravím, o vložení tohoto příspěvku mě požádal kamarád, který řeší níže uvedenou problematiku. (Hledal jsem abych nedoubloval témata, ale přímo toto jsem nenašel.)
Zmíněný kolega chce vyměnit převodový olej v automatické převodovce ve své E39 530i z 4/2002. V práci má k dispozici olej MOBIL ATF 220. BMW říká, že tento olej není vhodný, ovšem výrobce automatické převodovky ZF říká, že je tento olej normálně použitelný pro danou převodovku.
Čím se řídit?

Napsal: úte 23.10.2012 11:36
od Addict
Ja bych se ve vetsine pripadu ridil tim,co doporucuje vyrobce automobilu,ne vyrobce jen jedne casti prenosoveho ustroji,protoze v mnohych mazacich planech jsou nepravdive udaje - priblizne.
Podle BMW by tam mel byt olej s orig. cislem 83 22 9 407 807,coz Ti splni olej napr. od Febi (Swag),ZF,Ravenol,PP2 apod.....
Uz podle porovnani parametru oleje Mobil ATF 220 a napr. oleje ZF S671 090 170 jde jasne videt,ze kazdy olej je pro odlisne pouziti a ja bych urcite nepokousel stesti a radeji koupil napr. tu Febi (cca 270kc/l) a mel jistotu,ze jsem dal to,co tam ma byt.
Napsal: stř 05.12.2012 20:52
od swaczynad
Addict píše:Ja bych se ve vetsine pripadu ridil tim,co doporucuje vyrobce automobilu,ne vyrobce jen jedne casti prenosoveho ustroji,protoze v mnohych mazacich planech jsou nepravdive udaje - priblizne.
Podle BMW by tam mel byt olej s orig. cislem 83 22 9 407 807,coz Ti splni olej napr. od Febi (Swag),ZF,Ravenol,PP2 apod.....
Uz podle porovnani parametru oleje Mobil ATF 220 a napr. oleje ZF S671 090 170 jde jasne videt,ze kazdy olej je pro odlisne pouziti a ja bych urcite nepokousel stesti a radeji koupil napr. tu Febi (cca 270kc/l) a mel jistotu,ze jsem dal to,co tam ma byt.
Omlouvám se, že jsem nazareagoval ani nepoděkoval za příspěvek dříve
Každopádně kolaga to udělal tak jak jsi doporučoval ty a udělal dobře, protože olej, který doporučuje výrobce převodovky má i jinou barvu než olej co v převodovce byl. Ten byl stejné barvy jako olej, který doporučuje BMW.