Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 02.02.2012 00:50
od Jamall
Potřebuji radu jak postupovat při hledání "černého" odběru.

Kamarádky otec si před měsícem začal stěžovat na věčně vybitou baterku. Do vánoc vše OK. Byl s tím v servise, na nic nepřišli, koupil i novou baterku a pořád nabíjí. Nejedná se o vůz z řad BMW (Škoda Oktávka 1,9..4x4), ale závada je ve zkratce takováto.

Večer nechá nabít baterku, ráno dá do auta, odjede do práce, přijede z práce, ale na večerní nákup už je baterka KO. Alternátor je OK

Slaboproudu vcelku rozumím ale nějak si nedokážu plně uvědomit, jak postupovat, najít za pomoci multáku špatné relátko, nebo závadu...když nemám v ruce schéma

Napsal: čtv 02.02.2012 08:51
od DC
přepni si multimetr do polohy ampérmetr - odpoj od baterky minus a ampermetr zapoj mezi minus a ten odpojeny kabel - změříš kolik proudu to žere - chce to chvilku počkat než se hodnota ustálí - budeš mít nějaký odběr - pak budeš vytahovat pojistky a až odběr spadne, tak víš, kterej okruh má problém a to se pak řeší individuálně dle okruhu - dost často je to třeba pojistka rádia, protože na ní kdekdo bastlí kdeco...

Napsal: čtv 02.02.2012 11:22
od Mountainbiker
Nedělá kamarádky otec v politice? Protože jestli jo, tak je ten nezjistitelný odběr jasný jak facka... má tam štěnice :lol: :lol:

Napsal: čtv 02.02.2012 12:22
od Jamall
to sou fory...je podnikatel :lol:

DC díky moc. Tohle by mi nedocvaklo

Napsal: čtv 02.02.2012 13:29
od all
při hledání si dej pozor na okruh alarmu, ten má stálej odběr a když budeš v autě budou ti svítit vnitřní světla, tak na ně si dej také pozor, abys nesledoval něco zbytečně. Pak te upozorním aby sis našel pojistku airbagů (určitě to bude popsané u pojistek), tu nevytahuj :-) jinak bys musel na diag.

Napsal: čtv 02.02.2012 16:22
od Dan td
Je to jak píše DC, jen si zjisti, jestli se auto typu Octa "uspává" jako třeba e39 - jinými slovy, v e39 ještě cca 10 minut po zamčení fungují různé okruhy, které se po této době vypnou, pak teprve změříš ten proud, který hledáš. tzn. dostat se k pojistkám, připojit ampérmetr, zbytek auta pozavírat nebo narafačit aby si myslelo, že je zamčené (dveřní a kapotový snímač, atd...), dát si cigáro a až potom měřit.

Pokud je tam dodělávaný alarm nebo něco podobného, můžeš začít tím a máš velkou ššanci, že uspěješ napoprvé, někteří jedinci to zapojují tak že je zázrak, že to auto neshoří :)

Napsal: čtv 02.02.2012 22:21
od xSAFA
V jednom firemním autě nám vybíjela baterku taková ta rozbočka zásuvky jak je popelník. Kdysi to tam někdo dal, modře to svítilo a bylo to hozené kdesi pod sedákem, jakmile se to vyhodilo bylo po problému... :)

Napsal: pát 03.02.2012 00:03
od mirdas
a mrkni na autorádio, jestli není origo, musí tam bejt přechodka na zesilovač antény - mezi rádiem a anténim kabelem je tak 15cm mezikus, na tom je černej plastovej váleček a z něho vede modrej kablík. Ten kabel musí vést do konektoru k rádiu a né do kabeláže. Tzn, že proud do něho jde až když pustíš rádio, je to napájení zesilovače antény. Nejsem si jistej teda, jestli by to stihlo vybít baterku za 1 den. Dál potom koukni jak je řešený napájení přímo rádia. Pokud ti rádio hraje i když vyndáš klíček, tak je to taky špatně, mě to takhle vybíjelo na Fábii. Škodovky maj přehozený stálý a spínaný +, takže po vyndání klíčku nedrží pamět . Mohl to klidně někdo propojit ze stálýho proudu a to rádio žere.

Napsal: pát 03.02.2012 14:53
od Jamall
celá elektronika je origo a začalo to dělat teprve měsíc nazpět, tak počítám spíš s relátkem, nebo zoxidovanou žílou

Napsal: pon 06.02.2012 18:25
od icecold
mě to třeba dělalo u escorta seklý relé na žhavení který dokázalo vybit za noc baterii úplně na nulu