Stránka 1 z 3

Napsal: úte 29.11.2011 21:26
od Andre2
Koukal jsem do ETK, abych to lépe pochopil, ale nejsou tam vidět nikde střeva z převodovky ani rozvodovky (nechápu proč)

Napsal: stř 30.11.2011 20:27
od Andre2
To nikdo neví?
V té přídavné převodovce je normální diferenciál? Má nějakou svornost? Nebo jak je zajištěno neprotáčení kol s menší adhezí?

Přemýšlím, že bych prodal quattro a pořídil k E39 ještě menšího bráchu. Ale abych si z toho pak netrhal vlasy, na zimu 4kolku potřebuju a na 4koly od BMW moc chvály neslýchám... s quattrem spokojenost maximální.

Napsal: stř 30.11.2011 21:17
od scooter_x
Konkrétně Ti nepovim, ale e46 má první (někdo uvádí nultou) verzi xDrivu (dokonce to někde nepovažují ještě za xDrive), která neumí přenášet 100% na jednu nápravu. To umí určitě e90, možná i nějaké z pozdějších e46 (poFL?). Říkám, přesně nevím, tady máš jeden článek, kde je to funkčně docela dobře popsané, tak aspoň základ budeš vědět. Já mám doma novější xDrive v X3 a velká spokojenost.

http://www.famousbmw.cz/bmw-slavi-25-le ... vsech-kol/

Napsal: stř 30.11.2011 21:54
od 3llf
e46 má stálý pohon 4x4 a neumí změnit poměr,má snad pořád stálý pohon 40:60,ale přesný poměr si nepamatuju :roll:

Napsal: stř 30.11.2011 21:56
od Huska
mám zkušenost s A4 1,8T quatro a e46 3,0Xd a v tomto ohledu byla Audina lepší :roll:

Napsal: stř 30.11.2011 22:39
od scooter_x
3llf píše:e46 má stálý pohon 4x4 a neumí změnit poměr,má snad pořád stálý pohon 40:60,ale přesný poměr si nepamatuju :roll:
Jo, tak nějak jsem to myslel :) Ten poměr by měl být 38:62 .

Napsal: stř 30.11.2011 23:19
od Andre2
Nechci slovíčkařit, ale ještě jsem neviděl osobák se stálým pohonem všech kol.... s tím by se nedalo jezdit na suchu do zatáček.
Nebo pokud vyndám u e46 3 poloosy tak auto pořád pojede? Asi ne že...

Viděl někdo tu přídavnou převodovku zevnitř? U e30 jsem našel, že tam je dif s třecí spojkou, která je pak u x-drivu ovládaná servomotorem, ale k e46 nic.

Napsal: čtv 01.12.2011 09:09
od ajfel
tak neslovickar ...
samozrejme bylo mysleno pohon 4x4, nic se neridi, nic neni svorneho, proste 3 diferaky. kdyz zapadnes jednim kolem tak, ze ztrati uplne trakci,ses v haji ...
v tom mela e34 vyhodu uzavery zadniho diferaku :)

Napsal: čtv 01.12.2011 09:56
od libovka
ajfel píše:tak neslovickar ...
samozrejme bylo mysleno pohon 4x4, nic se neridi, nic neni svorneho, proste 3 diferaky. kdyz zapadnes jednim kolem tak, ze ztrati uplne trakci,ses v haji ...
v tom mela e34 vyhodu uzavery zadniho diferaku :)
Tak to nemáš pravdu že si v háji.Od toho je tam systém DSC který kolo bez trakce přibrzdí a přenese se na jiné kolo.
Jinak v mezinápraváku je řetěz se spojkou.A s X-drive to nemá nic společnýho.Jinak to auto jsem měl a funguje parádně.

Napsal: čtv 01.12.2011 13:25
od Francis
E46 nemá xDrive.

V mezinápravové prozvodovce je planetový diferenciál s poměrem 37:63 ve prospěch zadní nápravy. Vstup do diffu a výstup dozadu je souosý, výstup na přední osu je řetězovým převodem na rovnoběžnou hřídel. E46 má všechny diferenciály nesvorné, trakce je řešena přes DSC přibržďováním kol.

Pokud chceš skutečně trakční auto od BMW, tak E30 iX nebo první verze E34 iX.

E30 325iX má v mezinápravovém a v zadním diferenciálu viskosní spojku, přední je nesvorný. Svornost viskosní spojky je taková, že je schopna poškodit drážkování na přední kardan pokud nejsou stejná všechna kola. Osobně jsem jel s E30 325iX s rozpadlým kloubem přední poloosy jelo to jako zadokolka.

Napsal: čtv 01.12.2011 14:05
od Andre2
Vypadá to, že je to skutečně řešené jen s DSC.

V reálu to moc přesvědčivě ale nevypadá:
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... 0okDKUEeFE

Dá se ta viskóza central difu z E30 napáchat do E46, nezkoušel to někdo?

Napsal: čtv 01.12.2011 14:22
od Andre2
libovka píše:
ajfel píše:tak neslovickar ...
samozrejme bylo mysleno pohon 4x4, nic se neridi, nic neni svorneho, proste 3 diferaky. kdyz zapadnes jednim kolem tak, ze ztrati uplne trakci,ses v haji ...
v tom mela e34 vyhodu uzavery zadniho diferaku :)
Tak to nemáš pravdu že si v háji.Od toho je tam systém DSC který kolo bez trakce přibrzdí a přenese se na jiné kolo.
Jinak v mezinápraváku je řetěz se spojkou.A s X-drive to nemá nic společnýho.Jinak to auto jsem měl a funguje parádně.
Co jsem koukal, tak x-drive má navíc je servomotr, který zvyšuje přítlak na lamely té "viskozní" spojky a tím zavírá centr dif. A přední a zadní dif zavírá přibržďováním kol. Nebo ne?
100% výkonu na jedno kolo je jen marketing...

Napsal: čtv 01.12.2011 15:25
od Francis
Reklamní testy s jednou nápravou na válcích jsou na oblbování lidí, s realitou nemají moc společného. Při jízdě na zpevněných vozovkách, a na ně je E46 určena, je 4x4 s nesvornými difierenciály dostatečné řešení, samozřejmě s přiměřeným obutím.

Napsal: čtv 01.12.2011 20:36
od honza
Nechci tady nějak rejpat, ale v předchozích příspěvcích je dle mého dost bludů. Rozhodně neni pravda, že když jedno kolo ztratí trakci, tak se auto nehne. Poměr předek x zadek je pevně danej, jinak si auto přibržďuje kolama aby zabíraly ty kola co maj - i při vyplém DSC(je to i v manuálu). Mám už za sebou dvě zimy v 330xd E46 a myslím si, že je co se týče čtyřkolky minimálně srovnatelné s quatro apod. Navíc mně vyhovuje, že dává pořád víc na zadek a tim se chová podobně zadokolce. Samozřejmě pravé offroady jako třeba naše druhé auto navara jsou jinde - mezinápravovej nemá pro sichr vůbec :-) Za sebe můžu E46 ve čtyřkole jenom doporučit a na rozdíl od koncernových čtyřkolek je tam pořádnej motor...

Napsal: čtv 01.12.2011 21:51
od libovka
Hlavně koncernový auta s haldexem u mě nejsou čtyřkolka.E46 ve čtyřkolce je auto které je absolutně srovnatelné s quattrem.

Francis:Co se týče toho mezinápraváku tak se mi nezdá že by tam byli klasické planety.Na to mi příde ta rozvodovka moc malá.

Napsal: čtv 01.12.2011 22:05
od Francis
Libovka: Jsou tam skutečně planety, rozdíl průměrů planety a věnce dělá poměr sil předek:zadek kdy vstupním hřídelem je klec se satelity, viz ETK http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4 ... fer_box-2/

Dle mých zkušeností je trvalé 4x4, i s nesvornými diffy, lepší než Haldex prvních generací, kdy auto je nečitelné z důvodu "samovolného" přechodu z 4x2 na 4x4 a bez ESP je to docela záludné na kluzkém povrchu.

Napsal: čtv 01.12.2011 22:22
od libovka
Jo aha.Už to chápu.Já měl rozebranej jen X-drive mezinápravák.

Souhlasím s tím že ten haldex či jakékoli samovolně spínané čtyřkolky stojí za prd.

Napsal: čtv 01.12.2011 22:28
od Francis
Já zas měl rozebraný jen tento historický kus hardwaru a vnitřnosti xDrive naživo neviděl ;-)

Napsal: čtv 01.12.2011 22:45
od Andre2
Proč to tomu borcovi (můj odkaz na youtube výše) funguje tak divně?
Pořád se mu střídají v prokluzování jednotlivá kola a nikdy neprokluzují současně. Má tam něco špatně?

S haldexem (O1, Golf4) jsem jezdil na sněhu, na ledu, v blátě... a fakt já osobně jsem nikdy nezpozoroval, že by se nějak náhle a nepříjemně připojil zadek. Funguje to sice trochu jinak než quattro, ale funguje. Ono je tam taky potřeba každých 30tkm měnit náplň haldexu, na což spousta lidí sere a pak může nastat problém. Ale to, že je to nevypočitatelný, nebo dokonce nebezpečný je chujovina.

Napsal: čtv 01.12.2011 22:52
od Francis
Záleží na stylu jízdy, slečna Daisy by asi rozdíl též nepoznala :-D Rozhodně je Haldex znatelně méně čitelný v chování oproti fulltime 4x4 se třemi diferenciály.