Stránka 1 z 2
Napsal: pon 21.11.2011 16:56
od Mishak
Zdravím,
člověk, který se mi stará o kchár nemá čas a já potřebuju vyměnit zadní ložisko na E36. Nikdy jsem to nedělal, tak se radši ptám, co všechno si vzít s sebou do dílny. Je v tom nějakej trik, nebo to průměrně schopnej človek s průměrně vybavanou garáží zvládne?:)
Případně někdo z Prahy 5,6, západ, kdo by to chtěl za pár stovek spáchat?:)
Napsal: pon 21.11.2011 20:50
od libovka
Záleží co je průměrně vybavená garáž a jak si zručný?
Napsal: pon 21.11.2011 23:32
od Mishak
Výměny svíček, olejů, filtrů, destiček, koutoučů, lafů jsou pro mě "rutina" ale ložisko jsem si na autě nikdy neměnil. Vybavená garáž je několik heverů, koz, klíče a ořechy asi na všechno, kleští ranec. Co by mi mohlo chybět je momentovej klíč a stahovák na ložiska - ten se chystám pořidit.
Napsal: úte 22.11.2011 08:48
od michal09
Já jsem kdysy měnil přední ložiska na e36 svépomocí a myslím že to nebyl žádnej velkej problém. Ale už si to fakt nepamatuju, je to 3 nebo 4 roky zpátky. Jediný co si pamatuju, je že budeš potřeboivat mega vořech velikosti tuším 46... Jinak zkus použít tlačítko hledat, o ložiskách v e36 zde bude několik topiců

Napsal: úte 22.11.2011 09:58
od martas11
Mishak píše:Zdravím,
člověk, který se mi stará o kchár nemá čas a já potřebuju vyměnit zadní ložisko na E36. Nikdy jsem to nedělal, tak se radši ptám, co všechno si vzít s sebou do dílny. Je v tom nějakej trik, nebo to průměrně schopnej človek s průměrně vybavanou garáží zvládne?:)
Případně někdo z Prahy 5,6, západ, kdo by to chtěl za pár stovek spáchat?:)
Nech to raději na něm.Určitě ti chvíli vydrží,než bude mít tvůj mechoš čas

Jde to celkem v pohodě,ale můžeš mít řeba ještě pár věcí na nápravě v ko stavu a mechoš to pozná a vymění ti to.Dělal jsem si osobně ložiska na nápravě a skončil jsem u repasu celé nápravy

Napsal: čtv 01.12.2011 11:11
od Mishak
Tak jsem se do tý atrakce o víkendu pustil a je s tim víc s*aní než jsem si myslel:) Ztroskotali jsme na tom, že matice, která drží náboj je nepovolitelná. Alespoň ne klíčem s pákou cca 60cm.

Napsal: čtv 01.12.2011 11:56
od mequi
Tam potřebuješ větší páku. Já nasunul na ráčnu dlouhou lešenářskou trubku a povolilo to celkem ok. Takže min metr. Pak byl oser vyndat poloos z náboje. Mlátili jsme do toho tak půl hodiny a nic. Pak jsme na to nastříkali asi popáté nějaký sprej na povolování matic a šli jsme na oběd. Teprve pak to povolilo. Takže si připrav víc trpělivosti, nebo to nech tomu mechošovi. Je to dost nevděčná práce ty ložiska.
Napsal: čtv 01.12.2011 14:57
od Mishak
Mám s tim spojenej ještě jeden dotaz. Kde seženu ořech na ten osmihran - na tu matku. Já na tom mám klíč, ale ořech na ráčně by byl lepší...
Napsal: čtv 01.12.2011 19:51
od michal09
Mishak píše:Mám s tim spojenej ještě jeden dotaz. Kde seženu ořech na ten osmihran - na tu matku. Já na tom mám klíč, ale ořech na ráčně by byl lepší...
V každý lepší prodejně s nářadím. Je to velikost 46, pasuje na klasickou velikost ráčny, mám ho v garáži.
Napsal: pon 05.12.2011 19:56
od Mishak
Neměl bys konkrétní tip na prodejnu? Velikost je to mimochodem 30:) V nabídce tony jsem to nenašel a netu taky nikde...
Napsal: pon 05.12.2011 19:56
od Mishak
Neměl bys konkrétní tip na prodejnu? Velikost je to mimochodem 30:) V nabídce tony jsem to nenašel a netu taky nikde...
Napsal: úte 06.12.2011 08:20
od michal09
Jseš si jistej že je to velikost 30? Já jsem si totiž jistej že pro výměnu ložisek na přední náprave e36 bylo potřeba ořech č.46 a myslím si že stejná matice bude i zadních kolech... Kde jsem ořech kupoval si opravdu nepamatuju ale to, že se nedá sehnat na netu je hovadina...
http://www.zbozi.cz/?q=hlavice%20n%C3%A ... yp=nabidky
Napsal: stř 07.12.2011 22:13
od Mishak
Mám na mysli toto:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=33&fg=40 Tu zubatou matici. Je to třicítka a hlavně osmihran...ne šesti...to je právě te průšvih:)
Napsal: čtv 08.12.2011 07:55
od Dacud
1) povolis matku, ten orech je 30ka + 2m trubku a skalaly jsme na tom dva)
2) zvednes auto a sundas kolo
3) sundas kotouč(ja sundaval buben)
4) odsroubujes poloosu od diferaku(TORX 10 nebo 12)
5) povolis stabik aby jsi ho mohl trosku vyhnout a polosu vytahnout
6) necim prosplichnes ten tisicihran na poloose a budes do ni pres neco mlatit aby jsi ji dostal ven... pak to pri skladani ocistis a pujde to nasunout rukou(je tam plno bordela)
7) stahovakem stahnes naboj

oddelas segrovku a vytahnes lozisko(ja si vyrobil neco na styl natahovaku na loziska)
9) na naboji me zustal vnitni krouzek loziska kterej jsem narizl a sundal
10) natahnes lozisko, natahnes naboj(ten kdo ti rekne ze to tam namlatil tak po nem bych si nechal spravit auto...)
11) a proste skladas vse zpatky.
neco na takovej styl jsem si vyrobil + trubky s vnitrnim prumerem o 2mm vetsi nez lozisko a ze zadu jsem to zaprel podlozkama 2mm mensima nez prumeru loziska a natahl jsem to tam zpet podobne. akorat jsem na natahnuti pouzil stare lozisko. uz si to moc nepamatuju ale urcite to mas max za 4hodiny hotove. pokud budes mit vse co potrebujes
http://www.e-nastroje.cz/koupit/bahco-s ... conv=SezZb
Napsal: čtv 08.12.2011 11:27
od xSAFA
Zadní ložiska jsem osobně nedělal ale domnívám se, že to je pojistná matice, která se pak zásekem zajistí proti povolení. Rozměr nevím, ale je to 12ti hran a bežně se gola ořechy dělají v tomto provedení...
Napsal: pon 12.12.2011 11:53
od Mishak
No to je fakt...to bude dvanáctihran. Mě zmát kamarád a já o tom nepřemýšlel a slepě jsem mu ten osmihran věřil. Dvanácti samosebou není problém sehnat:)
Napsal: pon 12.12.2011 21:00
od Lukino12
jak tady uz ogari pisou je to 12-ti hranna matka velikosti 30 myslim a k tomu potrebujes kvalitni T-klic na ktery nasadis poradnou trubku,povoluj to tak aby bylo auto kolama na zemi a poradne zaklinovane.Mimo jine potrebujes robustni minimalne dvouramenny stahovak na vylisovani poloosy z naboje.A vis o tom ze musis sundat cele podelne rameno abys to lozisko potom mohl v klidu vytriskat treba nekde ve sveraku a potom opetovne tam nalisovat nove?
Napsal: úte 13.12.2011 10:19
od Dacud
Lukino12 píše:jak tady uz ogari pisou je to 12-ti hranna matka velikosti 30 myslim a k tomu potrebujes kvalitni T-klic na ktery nasadis poradnou trubku,povoluj to tak aby bylo auto kolama na zemi a poradne zaklinovane.Mimo jine potrebujes robustni minimalne dvouramenny stahovak na vylisovani poloosy z naboje.A vis o tom ze musis sundat cele podelne rameno abys to lozisko potom mohl v klidu vytriskat treba nekde ve sveraku a potom opetovne tam nalisovat nove?
1) zaklinovane to byt nemusi. staci tam mit jednicku
2) stahovak na poloosu nepotrebuje kdyz je poloosa jen nasunuta na tisicihranu a stazenou prave tou matkou
3) rameno dolu nemusi davat!
4) a vytriskat lozisko... od tebe bych si chtel neco nechat spravit nebo mit po tobe auto

5)
podle tebe bych to delal uplne slozite kdyz to jde jednoduse
Napsal: úte 13.12.2011 10:38
od libovka
To je zas téma.Výměna ložiska která bude na 5 stránek.Za ty prachy co si nakoupí vercajk a ten vomrd by to měl v servisu hotový a bez starostí.
Napsal: úte 13.12.2011 10:42
od Lukino12
a proc ne vytriskat,kdyz doma mnohdy nic nemas,stejne stare lozisko snad vyhazujes ne,nebo ho schovavas do zasoby kdyby neco...?a stahovak potrebujes a to poradny,nevim nakolik dotahujes ty tu poloosu do naboje,ale original je tam dobre zarvana,no a od tebe to sedi ta tvoje citace"u tebe bych si fakt nechal zpravit auto"kdyz ti staci povolovat tenhle moment pres kvalt,ja bych to ciste jen na prevodovce nenechaval,proto pisu aby se auto zaklinovalo nejlip s obou smeru ,aby se nehoupalo,bo to jsou potom taky ztraty pri povolovani.