Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 320i výměna zadního ložiska

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#1 Příspěvek od Mishak »

Zdravím,

člověk, který se mi stará o kchár nemá čas a já potřebuju vyměnit zadní ložisko na E36. Nikdy jsem to nedělal, tak se radši ptám, co všechno si vzít s sebou do dílny. Je v tom nějakej trik, nebo to průměrně schopnej človek s průměrně vybavanou garáží zvládne?:)

Případně někdo z Prahy 5,6, západ, kdo by to chtěl za pár stovek spáchat?:)
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Záleží co je průměrně vybavená garáž a jak si zručný?
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#3 Příspěvek od Mishak »

Výměny svíček, olejů, filtrů, destiček, koutoučů, lafů jsou pro mě "rutina" ale ložisko jsem si na autě nikdy neměnil. Vybavená garáž je několik heverů, koz, klíče a ořechy asi na všechno, kleští ranec. Co by mi mohlo chybět je momentovej klíč a stahovák na ložiska - ten se chystám pořidit.
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05
Klubové ID: 1407

#4 Příspěvek od michal09 »

Já jsem kdysy měnil přední ložiska na e36 svépomocí a myslím že to nebyl žádnej velkej problém. Ale už si to fakt nepamatuju, je to 3 nebo 4 roky zpátky. Jediný co si pamatuju, je že budeš potřeboivat mega vořech velikosti tuším 46... Jinak zkus použít tlačítko hledat, o ložiskách v e36 zde bude několik topiců :wink:
martas11
Registrovaný
Příspěvky: 1079
Registrován: ned 30.08.2009 00:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 2434

#5 Příspěvek od martas11 »

Mishak píše:Zdravím,

člověk, který se mi stará o kchár nemá čas a já potřebuju vyměnit zadní ložisko na E36. Nikdy jsem to nedělal, tak se radši ptám, co všechno si vzít s sebou do dílny. Je v tom nějakej trik, nebo to průměrně schopnej človek s průměrně vybavanou garáží zvládne?:)

Případně někdo z Prahy 5,6, západ, kdo by to chtěl za pár stovek spáchat?:)
Nech to raději na něm.Určitě ti chvíli vydrží,než bude mít tvůj mechoš čas :) Jde to celkem v pohodě,ale můžeš mít řeba ještě pár věcí na nápravě v ko stavu a mechoš to pozná a vymění ti to.Dělal jsem si osobně ložiska na nápravě a skončil jsem u repasu celé nápravy :)
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#6 Příspěvek od Mishak »

Tak jsem se do tý atrakce o víkendu pustil a je s tim víc s*aní než jsem si myslel:) Ztroskotali jsme na tom, že matice, která drží náboj je nepovolitelná. Alespoň ne klíčem s pákou cca 60cm. 8O
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#7 Příspěvek od mequi »

Tam potřebuješ větší páku. Já nasunul na ráčnu dlouhou lešenářskou trubku a povolilo to celkem ok. Takže min metr. Pak byl oser vyndat poloos z náboje. Mlátili jsme do toho tak půl hodiny a nic. Pak jsme na to nastříkali asi popáté nějaký sprej na povolování matic a šli jsme na oběd. Teprve pak to povolilo. Takže si připrav víc trpělivosti, nebo to nech tomu mechošovi. Je to dost nevděčná práce ty ložiska.
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#8 Příspěvek od Mishak »

Mám s tim spojenej ještě jeden dotaz. Kde seženu ořech na ten osmihran - na tu matku. Já na tom mám klíč, ale ořech na ráčně by byl lepší...
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05
Klubové ID: 1407

#9 Příspěvek od michal09 »

Mishak píše:Mám s tim spojenej ještě jeden dotaz. Kde seženu ořech na ten osmihran - na tu matku. Já na tom mám klíč, ale ořech na ráčně by byl lepší...
V každý lepší prodejně s nářadím. Je to velikost 46, pasuje na klasickou velikost ráčny, mám ho v garáži.
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#10 Příspěvek od Mishak »

Neměl bys konkrétní tip na prodejnu? Velikost je to mimochodem 30:) V nabídce tony jsem to nenašel a netu taky nikde...
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#11 Příspěvek od Mishak »

Neměl bys konkrétní tip na prodejnu? Velikost je to mimochodem 30:) V nabídce tony jsem to nenašel a netu taky nikde...
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05
Klubové ID: 1407

#12 Příspěvek od michal09 »

Jseš si jistej že je to velikost 30? Já jsem si totiž jistej že pro výměnu ložisek na přední náprave e36 bylo potřeba ořech č.46 a myslím si že stejná matice bude i zadních kolech... Kde jsem ořech kupoval si opravdu nepamatuju ale to, že se nedá sehnat na netu je hovadina...
http://www.zbozi.cz/?q=hlavice%20n%C3%A ... yp=nabidky
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#13 Příspěvek od Mishak »

Mám na mysli toto: http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=33&fg=40 Tu zubatou matici. Je to třicítka a hlavně osmihran...ne šesti...to je právě te průšvih:)
Dacud
Registrovaný
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2937
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Dacud »

1) povolis matku, ten orech je 30ka + 2m trubku a skalaly jsme na tom dva)
2) zvednes auto a sundas kolo
3) sundas kotouč(ja sundaval buben)
4) odsroubujes poloosu od diferaku(TORX 10 nebo 12)
5) povolis stabik aby jsi ho mohl trosku vyhnout a polosu vytahnout
6) necim prosplichnes ten tisicihran na poloose a budes do ni pres neco mlatit aby jsi ji dostal ven... pak to pri skladani ocistis a pujde to nasunout rukou(je tam plno bordela)
7) stahovakem stahnes naboj
8) oddelas segrovku a vytahnes lozisko(ja si vyrobil neco na styl natahovaku na loziska)
9) na naboji me zustal vnitni krouzek loziska kterej jsem narizl a sundal
10) natahnes lozisko, natahnes naboj(ten kdo ti rekne ze to tam namlatil tak po nem bych si nechal spravit auto...)
11) a proste skladas vse zpatky.

neco na takovej styl jsem si vyrobil + trubky s vnitrnim prumerem o 2mm vetsi nez lozisko a ze zadu jsem to zaprel podlozkama 2mm mensima nez prumeru loziska a natahl jsem to tam zpet podobne. akorat jsem na natahnuti pouzil stare lozisko. uz si to moc nepamatuju ale urcite to mas max za 4hodiny hotove. pokud budes mit vse co potrebujes
http://www.e-nastroje.cz/koupit/bahco-s ... conv=SezZb
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od xSAFA »

Mishak píše:Mám na mysli toto: http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=33&fg=40 Tu zubatou matici. Je to třicítka a hlavně osmihran...ne šesti...to je právě te průšvih:)
Zadní ložiska jsem osobně nedělal ale domnívám se, že to je pojistná matice, která se pak zásekem zajistí proti povolení. Rozměr nevím, ale je to 12ti hran a bežně se gola ořechy dělají v tomto provedení...
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#16 Příspěvek od Mishak »

No to je fakt...to bude dvanáctihran. Mě zmát kamarád a já o tom nepřemýšlel a slepě jsem mu ten osmihran věřil. Dvanácti samosebou není problém sehnat:)
Lukino12
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: pon 18.07.2011 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhošťem

#17 Příspěvek od Lukino12 »

jak tady uz ogari pisou je to 12-ti hranna matka velikosti 30 myslim a k tomu potrebujes kvalitni T-klic na ktery nasadis poradnou trubku,povoluj to tak aby bylo auto kolama na zemi a poradne zaklinovane.Mimo jine potrebujes robustni minimalne dvouramenny stahovak na vylisovani poloosy z naboje.A vis o tom ze musis sundat cele podelne rameno abys to lozisko potom mohl v klidu vytriskat treba nekde ve sveraku a potom opetovne tam nalisovat nove?
Dacud
Registrovaný
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2937
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Dacud »

Lukino12 píše:jak tady uz ogari pisou je to 12-ti hranna matka velikosti 30 myslim a k tomu potrebujes kvalitni T-klic na ktery nasadis poradnou trubku,povoluj to tak aby bylo auto kolama na zemi a poradne zaklinovane.Mimo jine potrebujes robustni minimalne dvouramenny stahovak na vylisovani poloosy z naboje.A vis o tom ze musis sundat cele podelne rameno abys to lozisko potom mohl v klidu vytriskat treba nekde ve sveraku a potom opetovne tam nalisovat nove?
1) zaklinovane to byt nemusi. staci tam mit jednicku
2) stahovak na poloosu nepotrebuje kdyz je poloosa jen nasunuta na tisicihranu a stazenou prave tou matkou
3) rameno dolu nemusi davat!
4) a vytriskat lozisko... od tebe bych si chtel neco nechat spravit nebo mit po tobe auto :D
5) podle tebe bych to delal uplne slozite kdyz to jde jednoduse
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#19 Příspěvek od libovka »

:roll: :smich:

To je zas téma.Výměna ložiska která bude na 5 stránek.Za ty prachy co si nakoupí vercajk a ten vomrd by to měl v servisu hotový a bez starostí.
Lukino12
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: pon 18.07.2011 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhošťem

#20 Příspěvek od Lukino12 »

a proc ne vytriskat,kdyz doma mnohdy nic nemas,stejne stare lozisko snad vyhazujes ne,nebo ho schovavas do zasoby kdyby neco...?a stahovak potrebujes a to poradny,nevim nakolik dotahujes ty tu poloosu do naboje,ale original je tam dobre zarvana,no a od tebe to sedi ta tvoje citace"u tebe bych si fakt nechal zpravit auto"kdyz ti staci povolovat tenhle moment pres kvalt,ja bych to ciste jen na prevodovce nenechaval,proto pisu aby se auto zaklinovalo nejlip s obou smeru ,aby se nehoupalo,bo to jsou potom taky ztraty pri povolovani.
Odpovědět