Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E36 320i výměna zadního ložiska
Zdravím,
člověk, který se mi stará o kchár nemá čas a já potřebuju vyměnit zadní ložisko na E36. Nikdy jsem to nedělal, tak se radši ptám, co všechno si vzít s sebou do dílny. Je v tom nějakej trik, nebo to průměrně schopnej človek s průměrně vybavanou garáží zvládne?:)
Případně někdo z Prahy 5,6, západ, kdo by to chtěl za pár stovek spáchat?:)
člověk, který se mi stará o kchár nemá čas a já potřebuju vyměnit zadní ložisko na E36. Nikdy jsem to nedělal, tak se radši ptám, co všechno si vzít s sebou do dílny. Je v tom nějakej trik, nebo to průměrně schopnej človek s průměrně vybavanou garáží zvládne?:)
Případně někdo z Prahy 5,6, západ, kdo by to chtěl za pár stovek spáchat?:)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2884
- Registrován: stř 14.02.2007 01:00
- Bydliště: Praha 05
- Klubové ID: 1407
Já jsem kdysy měnil přední ložiska na e36 svépomocí a myslím že to nebyl žádnej velkej problém. Ale už si to fakt nepamatuju, je to 3 nebo 4 roky zpátky. Jediný co si pamatuju, je že budeš potřeboivat mega vořech velikosti tuším 46... Jinak zkus použít tlačítko hledat, o ložiskách v e36 zde bude několik topiců 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1079
- Registrován: ned 30.08.2009 00:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 2434
Nech to raději na něm.Určitě ti chvíli vydrží,než bude mít tvůj mechoš časMishak píše:Zdravím,
člověk, který se mi stará o kchár nemá čas a já potřebuju vyměnit zadní ložisko na E36. Nikdy jsem to nedělal, tak se radši ptám, co všechno si vzít s sebou do dílny. Je v tom nějakej trik, nebo to průměrně schopnej človek s průměrně vybavanou garáží zvládne?:)
Případně někdo z Prahy 5,6, západ, kdo by to chtěl za pár stovek spáchat?:)


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 933
- Registrován: stř 14.10.2009 00:00
- Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City
Tam potřebuješ větší páku. Já nasunul na ráčnu dlouhou lešenářskou trubku a povolilo to celkem ok. Takže min metr. Pak byl oser vyndat poloos z náboje. Mlátili jsme do toho tak půl hodiny a nic. Pak jsme na to nastříkali asi popáté nějaký sprej na povolování matic a šli jsme na oběd. Teprve pak to povolilo. Takže si připrav víc trpělivosti, nebo to nech tomu mechošovi. Je to dost nevděčná práce ty ložiska.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2884
- Registrován: stř 14.02.2007 01:00
- Bydliště: Praha 05
- Klubové ID: 1407
Jseš si jistej že je to velikost 30? Já jsem si totiž jistej že pro výměnu ložisek na přední náprave e36 bylo potřeba ořech č.46 a myslím si že stejná matice bude i zadních kolech... Kde jsem ořech kupoval si opravdu nepamatuju ale to, že se nedá sehnat na netu je hovadina...
http://www.zbozi.cz/?q=hlavice%20n%C3%A ... yp=nabidky
http://www.zbozi.cz/?q=hlavice%20n%C3%A ... yp=nabidky
Mám na mysli toto: http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=33&fg=40 Tu zubatou matici. Je to třicítka a hlavně osmihran...ne šesti...to je právě te průšvih:)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 350
- Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2937
- Kontaktovat uživatele:
1) povolis matku, ten orech je 30ka + 2m trubku a skalaly jsme na tom dva)
2) zvednes auto a sundas kolo
3) sundas kotouč(ja sundaval buben)
4) odsroubujes poloosu od diferaku(TORX 10 nebo 12)
5) povolis stabik aby jsi ho mohl trosku vyhnout a polosu vytahnout
6) necim prosplichnes ten tisicihran na poloose a budes do ni pres neco mlatit aby jsi ji dostal ven... pak to pri skladani ocistis a pujde to nasunout rukou(je tam plno bordela)
7) stahovakem stahnes naboj
oddelas segrovku a vytahnes lozisko(ja si vyrobil neco na styl natahovaku na loziska)
9) na naboji me zustal vnitni krouzek loziska kterej jsem narizl a sundal
10) natahnes lozisko, natahnes naboj(ten kdo ti rekne ze to tam namlatil tak po nem bych si nechal spravit auto...)
11) a proste skladas vse zpatky.
neco na takovej styl jsem si vyrobil + trubky s vnitrnim prumerem o 2mm vetsi nez lozisko a ze zadu jsem to zaprel podlozkama 2mm mensima nez prumeru loziska a natahl jsem to tam zpet podobne. akorat jsem na natahnuti pouzil stare lozisko. uz si to moc nepamatuju ale urcite to mas max za 4hodiny hotove. pokud budes mit vse co potrebujes
http://www.e-nastroje.cz/koupit/bahco-s ... conv=SezZb
2) zvednes auto a sundas kolo
3) sundas kotouč(ja sundaval buben)
4) odsroubujes poloosu od diferaku(TORX 10 nebo 12)
5) povolis stabik aby jsi ho mohl trosku vyhnout a polosu vytahnout
6) necim prosplichnes ten tisicihran na poloose a budes do ni pres neco mlatit aby jsi ji dostal ven... pak to pri skladani ocistis a pujde to nasunout rukou(je tam plno bordela)
7) stahovakem stahnes naboj

9) na naboji me zustal vnitni krouzek loziska kterej jsem narizl a sundal
10) natahnes lozisko, natahnes naboj(ten kdo ti rekne ze to tam namlatil tak po nem bych si nechal spravit auto...)
11) a proste skladas vse zpatky.
neco na takovej styl jsem si vyrobil + trubky s vnitrnim prumerem o 2mm vetsi nez lozisko a ze zadu jsem to zaprel podlozkama 2mm mensima nez prumeru loziska a natahl jsem to tam zpet podobne. akorat jsem na natahnuti pouzil stare lozisko. uz si to moc nepamatuju ale urcite to mas max za 4hodiny hotove. pokud budes mit vse co potrebujes
http://www.e-nastroje.cz/koupit/bahco-s ... conv=SezZb
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Klubové ID: 1477
- Kontaktovat uživatele:
Zadní ložiska jsem osobně nedělal ale domnívám se, že to je pojistná matice, která se pak zásekem zajistí proti povolení. Rozměr nevím, ale je to 12ti hran a bežně se gola ořechy dělají v tomto provedení...Mishak píše:Mám na mysli toto: http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=33&fg=40 Tu zubatou matici. Je to třicítka a hlavně osmihran...ne šesti...to je právě te průšvih:)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 228
- Registrován: pon 18.07.2011 00:00
- Bydliště: Frenštát pod Radhošťem
jak tady uz ogari pisou je to 12-ti hranna matka velikosti 30 myslim a k tomu potrebujes kvalitni T-klic na ktery nasadis poradnou trubku,povoluj to tak aby bylo auto kolama na zemi a poradne zaklinovane.Mimo jine potrebujes robustni minimalne dvouramenny stahovak na vylisovani poloosy z naboje.A vis o tom ze musis sundat cele podelne rameno abys to lozisko potom mohl v klidu vytriskat treba nekde ve sveraku a potom opetovne tam nalisovat nove?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 350
- Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2937
- Kontaktovat uživatele:
1) zaklinovane to byt nemusi. staci tam mit jednickuLukino12 píše:jak tady uz ogari pisou je to 12-ti hranna matka velikosti 30 myslim a k tomu potrebujes kvalitni T-klic na ktery nasadis poradnou trubku,povoluj to tak aby bylo auto kolama na zemi a poradne zaklinovane.Mimo jine potrebujes robustni minimalne dvouramenny stahovak na vylisovani poloosy z naboje.A vis o tom ze musis sundat cele podelne rameno abys to lozisko potom mohl v klidu vytriskat treba nekde ve sveraku a potom opetovne tam nalisovat nove?
2) stahovak na poloosu nepotrebuje kdyz je poloosa jen nasunuta na tisicihranu a stazenou prave tou matkou
3) rameno dolu nemusi davat!
4) a vytriskat lozisko... od tebe bych si chtel neco nechat spravit nebo mit po tobe auto

5) podle tebe bych to delal uplne slozite kdyz to jde jednoduse
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 228
- Registrován: pon 18.07.2011 00:00
- Bydliště: Frenštát pod Radhošťem
a proc ne vytriskat,kdyz doma mnohdy nic nemas,stejne stare lozisko snad vyhazujes ne,nebo ho schovavas do zasoby kdyby neco...?a stahovak potrebujes a to poradny,nevim nakolik dotahujes ty tu poloosu do naboje,ale original je tam dobre zarvana,no a od tebe to sedi ta tvoje citace"u tebe bych si fakt nechal zpravit auto"kdyz ti staci povolovat tenhle moment pres kvalt,ja bych to ciste jen na prevodovce nenechaval,proto pisu aby se auto zaklinovalo nejlip s obou smeru ,aby se nehoupalo,bo to jsou potom taky ztraty pri povolovani.