Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
bmw e30 problem s motorom M40
zdravim mam 1.8 M40 a mam taky problem... auto ked nastartujem pekne naskoci drzi si svoje otacky vo volnobehu no ked zacnem pridavat auto zacne dusit ked sa chcem pohnut zacne s nim hadazat a pedal niejako nereaguje ked ho povolim o5 skoci do otacok abo by s nim nic nebolo zalieva sviecky benzinom a su cele cierne vymenil som kable svievcky cievku palivovu rampu klapku no som hotovy uz z toho pretoze nic nepomohlo ak by vedel niekto poradit prosim vas ...
Zkontroluj jiskru na jednotlivých válcích(při jedoucím motoru, jeden válec po druhém a vem si na to dobrou rukavici protože je to docela zážitek),pro jitotu lehce přejeď smirkem kontakty rozdělovače včetně středního kontaktu).Jakl už tady zaznělo.. zkontroluj tlak palivové soustavy (nebo aspoň někde rozpoj hadici vracečky benzínu (ta hadice co nejde přez filtr) a hned uvidíš jestli jí vůbec jde benzín (a čerpadlo tedy tlačí s dostačným výkonem).No ale ze všeho nejdřív zkontroluj těsnost sání - jak k filtru tak všech malých hadiček, propojku k posilovači atd. (a jestli se v tom někdo hrabal tak i těsnění mezi horním a dolním dílem samotného sání - někdy se ho při demontáži část odtrhne a bere to tudy dost falešného vzduchu).Zkus jestli se volně pohybuje klapka ve snímači průtoku vzduchu (ten bazmek u filtru kterému hodně lidí říká "váha vzduchu").A než vůbec začneš tak vyměň svíčky a vzduch filtr.
ja bych si to tipnul na to, co pise vsemick
prisava to nekde vzduch nebo klapka za filtrem ...
klapku sundat, vycistit,musi chodit volne, nesmi tam byt mastnota nebo binec ...
a jeste pravdepodobneji prisavani vzduchu. ony ty hadicky na m40 neco stoji a malokdo je ochotny si je koupit nove
ja to udelal a bylo to pak hodne poznat.
(stejne jako nove hydrostely, vacka, ....)
prisavani jsem zkousel nejakym sprejem (co to bylo? zebych mel nekdy doma nejaky startovaci sprej?) a za pridavani plynu zkusit strikat kolem hadicek .. kdyz se zvednou otacky nebo to zareaguje jinak nez obvykle, mas diru ...
drzim palce .. tenhle motor je vynikajici .. a hodne nedocenovany

prisava to nekde vzduch nebo klapka za filtrem ...
klapku sundat, vycistit,musi chodit volne, nesmi tam byt mastnota nebo binec ...
a jeste pravdepodobneji prisavani vzduchu. ony ty hadicky na m40 neco stoji a malokdo je ochotny si je koupit nove

(stejne jako nove hydrostely, vacka, ....)
prisavani jsem zkousel nejakym sprejem (co to bylo? zebych mel nekdy doma nejaky startovaci sprej?) a za pridavani plynu zkusit strikat kolem hadicek .. kdyz se zvednou otacky nebo to zareaguje jinak nez obvykle, mas diru ...
drzim palce .. tenhle motor je vynikajici .. a hodne nedocenovany

Ta váha vzduchu (co ale NENÍ váha vzduchu, ale jen mechanickej průtokoměr) není pro M40 (stejně jako lambda) až tak kritická. Pro "vyhovující" chod motoru to musí hlavně dávat jiskru, benzín a musí správně fungovat čidla polohy kliky/vačky.Ostatní ne ža by nebylo důležité, ale nezpůsobí to nefunkčnost motoru. M40 je úměrně svému stáří vynikající motor a i když sem tam zazní teze, že si ani nezaslouží benzín co spaluje tak jeho síla je právě v jednoduchosti.
Jako test správnosti čidel (a nejen čidel, ale i průchodnosti jejich signálů skrze dvacet let staré kabely a konektory) je poměrně jednoduchá metoda spočívající v měření přímo na konektoru DME (odpojeném) kdy motor roztočíš startérem (který samozřejmě předtím odpojíš a napájení k němu přivedeš z externího zdroje - napájení je nutné přivést i k čidlům co to k správné funkci vyžadují.)
Jenže pro většinu smrtelníků nedisponujících několikakanálovým osciloskopem, bez znalostí správných průběhů je jednoduší zajet na diagnostiku . která ale zase nepozná zda je nesprávný chod čidla zaviněn čidlem, vedením nebo samotným vyhodnocením vstupního obvodu DME.
Jo a tu těsnost sání jde v nouzi vyzkoušet i fouknutím cigaretového smradu na jednotlivé spoje.
Jako test správnosti čidel (a nejen čidel, ale i průchodnosti jejich signálů skrze dvacet let staré kabely a konektory) je poměrně jednoduchá metoda spočívající v měření přímo na konektoru DME (odpojeném) kdy motor roztočíš startérem (který samozřejmě předtím odpojíš a napájení k němu přivedeš z externího zdroje - napájení je nutné přivést i k čidlům co to k správné funkci vyžadují.)
Jenže pro většinu smrtelníků nedisponujících několikakanálovým osciloskopem, bez znalostí správných průběhů je jednoduší zajet na diagnostiku . která ale zase nepozná zda je nesprávný chod čidla zaviněn čidlem, vedením nebo samotným vyhodnocením vstupního obvodu DME.
Jo a tu těsnost sání jde v nouzi vyzkoušet i fouknutím cigaretového smradu na jednotlivé spoje.