Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

bmw e30 problem s motorom M40

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
pindiq23
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 23.02.2011 01:00

#1 Příspěvek od pindiq23 »

zdravim mam 1.8 M40 a mam taky problem... auto ked nastartujem pekne naskoci drzi si svoje otacky vo volnobehu no ked zacnem pridavat auto zacne dusit ked sa chcem pohnut zacne s nim hadazat a pedal niejako nereaguje ked ho povolim o5 skoci do otacok abo by s nim nic nebolo zalieva sviecky benzinom a su cele cierne vymenil som kable svievcky cievku palivovu rampu klapku no som hotovy uz z toho pretoze nic nepomohlo ak by vedel niekto poradit prosim vas ...
Dabler
Registrovaný
Příspěvky: 501
Registrován: úte 18.05.2010 00:00

#2 Příspěvek od Dabler »

videl bych to na ucpanou vyfukovou soustavu > katalizator
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#3 Příspěvek od Foldas »

Změř tlak benzinu v systému
pindiq23
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 23.02.2011 01:00

#4 Příspěvek od pindiq23 »

katalizator je vonku pretoze aj nad tym som rozmyslal ale stale nic no ten tlak benzinu som neskusal... len nemam ani sajnu ako ten tlak zmerat
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#5 Příspěvek od vsemick »

Zkontroluj jiskru na jednotlivých válcích(při jedoucím motoru, jeden válec po druhém a vem si na to dobrou rukavici protože je to docela zážitek),pro jitotu lehce přejeď smirkem kontakty rozdělovače včetně středního kontaktu).Jakl už tady zaznělo.. zkontroluj tlak palivové soustavy (nebo aspoň někde rozpoj hadici vracečky benzínu (ta hadice co nejde přez filtr) a hned uvidíš jestli jí vůbec jde benzín (a čerpadlo tedy tlačí s dostačným výkonem).No ale ze všeho nejdřív zkontroluj těsnost sání - jak k filtru tak všech malých hadiček, propojku k posilovači atd. (a jestli se v tom někdo hrabal tak i těsnění mezi horním a dolním dílem samotného sání - někdy se ho při demontáži část odtrhne a bere to tudy dost falešného vzduchu).Zkus jestli se volně pohybuje klapka ve snímači průtoku vzduchu (ten bazmek u filtru kterému hodně lidí říká "váha vzduchu").A než vůbec začneš tak vyměň svíčky a vzduch filtr.
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#6 Příspěvek od ajfel »

ja bych si to tipnul na to, co pise vsemick :)
prisava to nekde vzduch nebo klapka za filtrem ...
klapku sundat, vycistit,musi chodit volne, nesmi tam byt mastnota nebo binec ...
a jeste pravdepodobneji prisavani vzduchu. ony ty hadicky na m40 neco stoji a malokdo je ochotny si je koupit nove :) ja to udelal a bylo to pak hodne poznat.
(stejne jako nove hydrostely, vacka, ....)

prisavani jsem zkousel nejakym sprejem (co to bylo? zebych mel nekdy doma nejaky startovaci sprej?) a za pridavani plynu zkusit strikat kolem hadicek .. kdyz se zvednou otacky nebo to zareaguje jinak nez obvykle, mas diru ...

drzim palce .. tenhle motor je vynikajici .. a hodne nedocenovany ;)
pindiq23
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 23.02.2011 01:00

#7 Příspěvek od pindiq23 »

dakujem vam za rady skusim to vsetko skontrolovat ako ste pisali ale s tou vahou vzduchu mi uz dost ludi radilo ze prave ona moze byt chybna skusal som ju zohnat ale dost tazko ju najst ... no ale skusim vsetko skontrolovat a snad sa nieco pohne v pred vdaka ...
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#8 Příspěvek od vsemick »

Ta váha vzduchu (co ale NENÍ váha vzduchu, ale jen mechanickej průtokoměr) není pro M40 (stejně jako lambda) až tak kritická. Pro "vyhovující" chod motoru to musí hlavně dávat jiskru, benzín a musí správně fungovat čidla polohy kliky/vačky.Ostatní ne ža by nebylo důležité, ale nezpůsobí to nefunkčnost motoru. M40 je úměrně svému stáří vynikající motor a i když sem tam zazní teze, že si ani nezaslouží benzín co spaluje tak jeho síla je právě v jednoduchosti.
Jako test správnosti čidel (a nejen čidel, ale i průchodnosti jejich signálů skrze dvacet let staré kabely a konektory) je poměrně jednoduchá metoda spočívající v měření přímo na konektoru DME (odpojeném) kdy motor roztočíš startérem (který samozřejmě předtím odpojíš a napájení k němu přivedeš z externího zdroje - napájení je nutné přivést i k čidlům co to k správné funkci vyžadují.)
Jenže pro většinu smrtelníků nedisponujících několikakanálovým osciloskopem, bez znalostí správných průběhů je jednoduší zajet na diagnostiku . která ale zase nepozná zda je nesprávný chod čidla zaviněn čidlem, vedením nebo samotným vyhodnocením vstupního obvodu DME.
Jo a tu těsnost sání jde v nouzi vyzkoušet i fouknutím cigaretového smradu na jednotlivé spoje.
Odpovědět