Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

diagnostika - špatné lambda sondy?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#1 Příspěvek od michal09 »

Čau, mám problém s lambda sondama. Byl jsem na diagnostice, ukázalo mi to špatná lambda 1 a 2 před katem. Tak jsem nelenil a koupil nové 2 lamdy od Bosche, vyměnil je a zajel znova na diagnostiku. Po smazání a velmi krátkém projetí chyba motoru nesvítila, pouze po připojení diagnostiky to napsalo toto:

E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------
Date: 05/09/11 19:15:12 ECU: MS420DS0 JobStatus: OKAY Variant: MS420DS0-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
203 lambda control Bank 2 control block
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Engine speed 704.00 1/min temperature cooling water 94.50 Grad C load 76.26 mg/Hub lambda probe voltage control probe Bank 0.04 V appear before (rel.) 0.10 h
Abweichung fett Tankfuellstandssignal bei Fehlereintrag aktiv CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan vorhanden statischer Fehler
Errorcode: CB 79 01 28 16 BE 0E 07 35 C3-------------------------------------------------------------
202 lambda control Bank 1 control block
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Engine speed 704.00 1/min temperature cooling water 94.50 Grad C load 76.26 mg/Hub lambda probe voltage control probe Bank 0.04 V appear before (rel.) 0.10 h
Abweichung fett Tankfuellstandssignal bei Fehlereintrag aktiv CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan vorhanden statischer Fehler
Errorcode: CA 79 01 28 16 BE 0E 09 35 C3 =============================================================

Jelikož se nerozvítila kontrolka motoru, bral jsme to jako maličkost a neřešil to. Po ujetí 50km z ničeho nic po nastartování chyba motoru nezhasla a začla opět trvale svítt. Tak jsem zajel opět na diagnostiku, kde byly chyby 202 a 203 z minule a k nim přibylo následující:

228 lambda contol tolerance Bank 2 to big
Error frequency : 8 Logistic counter: 40
Engine speed 1280.00 1/min load 43.58 mg/Hub temperature cooling water 96.75 Grad C lambda contol tolerance Bank 2 -0.00 % appear before (rel.) 2.00 h

Abweichung fett Tankfuellstandssignal bei Fehlereintrag aktiv CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan vorhanden sporadischer Fehler
Errorcode: E4 F9 08 28 28 08 C1 80 35 C6-------------------------------------------------------------
227 lambda contol tolerance Bank 1 to big
Error frequency : 7 Logistic counter: 40
Engine speed 736.00 1/min load 76.26 mg/Hub temperature cooling water 97.50 Grad C lambda contol tolerance Bank 1 20.70 % appear before (rel.) 2.00 h
Abweichung fett Tankfuellstandssignal bei Fehlereintrag aktiv CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan vorhanden sporadischer Fehler
Errorcode: E3 F9 07 28 17 0E C2 B5 35 C6 =============================================================

Prosím můžete poradit co s tím? Co konkrétně znamenají ty errory? Myslíte žě bych měl vyměnit i ty monitorovací Lambdy za katem? Taky jsem slyšel, že by mohl být špatný kalatizátor?

Jedná se o e46 s motorem M52TUB28

Díky za všechny zkušenosti a rady, už začínám bejt z toho zoufalej...

Jo a ještě jedna věc, nevíte jestli lze otestovat nějak podomácku odpojenou lambda sondu zda správně funguje? Pokud ano, tak jak? Protože je možný že ty 2 lambdy před katem jsem měnil zbytečně, protože můžou bejt dobrý..
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#2 Příspěvek od magorcondoria »

Bank 1.Adaptační hodnota je přez 20%.To znamená že ti nějaké čidlo podměřuje,nebo ti to někde přisává vzduch.Nebo vynechává zápaly.
Řídící jednotka motoru detekuje přebytek O2 ve výfukových a obohacuje směs nad rámec datových map(a ukládá si ideální parametry),jenže je to o více než 20% ,mimo adaptační rozsah.Tak ti to vyhodí závadu.
Zkontrolovat teplotní čidlo a MAF.
Vzduch to může přisávat netěsností za MAF(váha vzduchu).I do výfuku před LS.
Můžeš mít i závadu ve výpadcích zapalování nebo vstřikování paliva.
Nebo závadu na vet. rozvodu. a jiné.
Nemáš Indučky Bremi? Do určitého data výroby odcházejí,můžu se podívat.Od r. 2000 jsou už určitě O.K.Datum výroby je na nich vytištěn.
Zadní LS je pouze pro kontrolu katu.
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#3 Příspěvek od michal09 »

Ahoj, do auta jsem tankoval N95, pak jsem na doporučení známého natankoval Vervu 100 a po pár kilometrech chyba sama zhasla. Od té doby jsem tankoval pouze Vervu nebo N98 a asi 3000km bez problémů, až teď o víkendu se chyba opět rozsvítila, což mě pěkně štve. Ještě jsem nebyl na diagnostice, takže nevím, zda se jedná zase o ty Lambdy sondy nebo něco jiného.

Každopádně díky za postřehy!
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#4 Příspěvek od magorcondoria »

Může se ti přidírat nějaký vstřikovač na těch prvních třech válcích.Zkus STP injector cleaner.Stojí pár korun.

LS můžeš změřit Dig.Multimetrem 0,4 V chudá směs 0,8V bohatá.(černý drát)Pokud bude stále nízké napětí ,stříkout do sání lehce! čistič brzd.Před MAF.Napětí musí nahoru.NA VLASTNÍ NEBEZPEČÍ ! Nemusíš nic rozpojovat měřit jehlou zapíchnutou skrz,těsnící průchodku kabelu.Pokud skratuješ výstup LS,LS půjde do prd...

Tankuji už jen 98.Ř.J. je schopná se přispůsobit i 91 benálku.Tak mě i 95 občas lehce zadetonovala.Navíc jsou prý 95 nejčastěji nevyhovující,při kontrolách.
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#5 Příspěvek od michal09 »

Tak jsem včera byl na diagnostice a opět ta samá závada. napsalo to toto:

E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------
Date: 07/25/11 19:59:03 ECU: MS420DS0 JobStatus: OKAY Variant: MS420DS0-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
228 lambda contol tolerance Bank 2 to big
Error frequency : 7 Logistic counter: 40
Engine speed 704.00 1/min load 76.26 mg/Hub temperature cooling water 94.50 Grad C lambda contol tolerance Bank 2 14.84 % appear before (rel.) 15.50 h
Abweichung fett CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler
Errorcode: E4 B1 07 28 16 0E BE A6 36 50

Koukali jsme na průběhy LS při volnoběhu a vše se zdálo být OK. Po smazání Erroru se po cestě domu už kontrolka nerozsvítila. Moc tomu nerozumím, Myslel jsme že to bylo tím palivem, když to vydrželo skoro 3tisíce km, pka naskačila chyba viz. výše, smazala se a opět se zdá být na nějakou dobu klid.

Magorcondoria: díky za zajmavé postřehy, to máš zkušenosti z praxe nebo to máš naštudovaný :) Zkusím ten STP injector, tím nemám co zkazit...
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#6 Příspěvek od michal09 »

magorcondoria píše:Bank 1.Adaptační hodnota je přez 20%.To znamená že ti nějaké čidlo podměřuje,nebo ti to někde přisává vzduch.Nebo vynechává zápaly.
Řídící jednotka motoru detekuje přebytek O2 ve výfukových a obohacuje směs nad rámec datových map(a ukládá si ideální parametry),jenže je to o více než 20% ,mimo adaptační rozsah.Tak ti to vyhodí závadu.
Zkontrolovat teplotní čidlo a MAF.
Vzduch to může přisávat netěsností za MAF(váha vzduchu).I do výfuku před LS.
Můžeš mít i závadu ve výpadcích zapalování nebo vstřikování paliva.
Nebo závadu na vet. rozvodu. a jiné.
Nemáš Indučky Bremi? Do určitého data výroby odcházejí,můžu se podívat.Od r. 2000 jsou už určitě O.K.Datum výroby je na nich vytištěn.
Zadní LS je pouze pro kontrolu katu.


Vzhledem k tomu že to 3tis.km bylo ok, tak si myslím že falešným vzduchem to nebude, váhu vzduchu jsem kontroloval, měla by být ok, stejně tak gumové kolena za ní. Cívky mám originál BMW, r.v.99 od pohledu všechny stejný. Dával jsem tam nový svíčky - 2 polové NGK, ale pak jsem zjistil, že předepsané jsou 4 polové, ale to by na to nemělo mít vliv ne?

Díky za tvoje rady a zkušenosti...
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#7 Příspěvek od magorcondoria »

Vyndat indučku a kouknout do tubusu co se nasazuje na svíčku ,zda tam není výpálená dráha od jisker,na svíčce by to asi bylo vidět lépe.Vícebodová svíčka vadí jen u motorů co mají dva vent.na válec je tam menší víření směsi a může to při malé zátěži pocukávat.NGK podle mě nejsou moc kvalitní svíčky,už jsem to tu jednou psal,proč.
Závadu máš tentokrát na jiné trojici válců.Pořád se ti ta závada opakuje při změně zatížení z volnoběhu do velkého zatížení=velký tlak ve válci ,vysoké přeskokové napětí na svíčce.Za této situace si jiskra může najít snadnější cestu a přeskočit mimo spalovací prostor.To je nejpravděpodobnější příčina tvého problému.
Můžeš ještě kouknout, zda nemáš prokorodovanou tuhle trubku.Přisávalo to tam vzuch.Je to číslo 7. To by ale bylo poznat na volnoběhu. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=59
Také byla SW chyba v řídící jednotce motoru a vyhazovalo to tuto závadu s bohatostí.Ale asi od roku 2000.
Vyčistit škrtící klapku ,může váznout.Vymazat závady a adaptační hodnoty.Vypnout zapalování.Za 30sec. zapnout a stlačit plynový pedál 4X do plna.
Zkontrolovat kabeláž škrtící klapky,také se to tam někde prodíralo.Zapojení a kde má být jaké napětí mám.
Do kterého datumu jsou vadné indučky BREMI (jsou originál,dodavatel je Bremi)jsem momentálně nenašel.Ještě se kouknu.
Opravuji "neřešitelné" závady Po-Pa od 8h do 17h.Probouzím se ,ale až v 9h. :)
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#8 Příspěvek od michal09 »

magorcondoria píše:.Pořád se ti ta závada opakuje při změně zatížení z volnoběhu do velkého zatížení=velký tlak ve válci ,vysoké přeskokové napětí na svíčce.Za této situace si jiskra může najít snadnější cestu a přeskočit mimo spalovací prostor.To je nejpravděpodobnější příčina tvého problému.


Promiň, jsem laik, mohl by jsi mi to nějak polopatě vysvětlit? Mám představu jak funguje motor, do spalovacího prostoru ventil pustí směs benzínu se vzduchem, píst tuto směs stlačí a svíčka hodí jiskru aby zápalná směs explodovala... Nejěk si nedokážu představit jak se jiskra od svíčky může dostat mimo spalovací prostor... :ja_nic: A vůbec nemám ponětí jak by se tenhle problém měl vyřešit...

Jinak jsi mi neodpověděl na otázku, jestli na 24ventilovim šestiválci mohou být klasické dvoubodové svíčky? Já jsem se všude dočetl že NGK jsou kvalitní svíčky, které jsou pro BMW předepsané. Můžeš mi napsat link na topic, kde jsi zdůvodňoval proč jsou NGK špatné svíčky?

Škrtící klapku a volnoběžný ventil jsem si čistit nedávno, závady a adaptační hodnoty jsou na diagnostzice smazané... Ještě trochu nerozumím tomu, že mám "Vypnout zapalování.Za 30sec. zapnout a stlačit plynový pedál 4X do plna", čeho tím docílím a proč bych to měl dělat?

Dnes budu tankovat (Vervu 100) a zkusím přidat do benzínu to aditivum jak jsi psal - STP Fuel injector cleaner http://www.seznam-pneu.cz/motorove-olej ... -s65536171

Jinak aktuální situace po smazaní chyby na diagnostice je, že mi kontrolka nesvítí a vše se tváří že je v pořádku...

Že se ptám, kde jsi nabral tolik znalostí, respektive zkušeností s tímhle problémem?

Díky za tvůj čas strávený u klávesnice, vážim si toho! :wink:
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#9 Příspěvek od libovka »

To že se ti jiskara dostane mimo spalovaci prostor znamená,že bude někde porušený izolátor (na cívce nebo třeba porcelán svíčky).

Svíčky tam můžou bejt i dvoubodové.

Vcelku se obávám že tvůj problém bude v částečně přicpaném katalyzátoru.Měl jsem to samé u X5.
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#10 Příspěvek od weNTyll »

Mam podobnou zkusenost jako Libovka, resili jsme 540 u ktere se automaticky odpojovaly jednotlive valce ruzne na preskacku. Diganostika ukazala podobne chyby, pri kontrole prubehu vseho mozneho na osciloskopu byly signaly ok. Stacila kratsi jizda, dat motoru trochu zabrat a vse se opakovalo. Bohuzel jsem nemel k dispozici osciloskop na delsi zaznam z jizdy. Ve finale to byly pricpane katy.

Ale vzhledem k tomu, ze se nedavno pred tim menily, byl to spis dusledek nez pricina. Videl bych to na spatne spalovani at uz kvuli civce nebo vstriku a v katech toho horelo vic nez je zdravo a zapekly se.
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#11 Příspěvek od weNTyll »

Pokud bys mel zajem, muzu ti zmerit skutecne prubehy na lambdach behem ruznych rezimu jizdy, podle toho se da odhalit hodne. Dostatecne rychly digi osciloskop mam k dispozici, diagnostiku taky.
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#12 Příspěvek od michal09 »

weNTyll píše:Pokud bys mel zajem, muzu ti zmerit skutecne prubehy na lambdach behem ruznych rezimu jizdy, podle toho se da odhalit hodne. Dostatecne rychly digi osciloskop mam k dispozici, diagnostiku taky.


Tak jistě že bych měl zájem... :wink: Pokud by jsi byl ochotný se někdy sejít a otestovat to, byl bych rád, koukám že jsi taky pražák, nebo skoro pražák, takyže by to nemusel být problém...

Kluci katalizítor to být nesmí, stojí nesmysl... Pevně doufám že to bude něco jinýho, přece když by byl přicpanej kat, tak bych se mi ta chyba zobrazovala furt dokola, po smazání by se chyba opět během pár kilometrů ukázala, ale jak jsem psal, najel jsem 3000 km aniž by se rozvítila kontrolka až jednoho pěknýho dne minulý víkend z ničeho nic po nastartování nezhasla a svítila do tý doby než jsem ji nechal smazat na diagnostice, od té doby opět nesvítí...

Další věc je že podle zápisu z diagnostiky, se chyba projevila při volnoběhu, nikdy ne ve vyších otáčkách a to že občas dvojku nebo trokjku vytočím do červenýho pole...

Zlatá e36, tam jsem se staral jen o podvozek a karoserii a za celý 3,5 roku co jsem ji měl jsem neměl jedinej problém s motorem...
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#13 Příspěvek od magorcondoria »

-Přicpaný výfuk poznám podle toho,že dám ruku ke koncovce a musím cítit pulzace.Pokud je ve výfuku úzké místo,proudění je plynulé.Pokud je to málo přicpané, samozdřejmě to nepoznám.(navrtá se výfuk a změří tlak)
-76mg paliva na zdvih ,rozhodně není vonoběh.Psal jsem,že je to příi změně zatížení.Ten ostrý rozjezd,jak píšeš, by tomu odpovídal.Spalování není nikdy dokonálé.Točil jsem 4ku do 160km/h,po přeřazení .Jsem cítil tak intenzivně benzín,že jsem v první chvíli myslel, že mi prasknul přívod paliva.:o
-Svíčky si můžeš dát klidně i jednobodové(čtyř .také).U vícebodobé svíčky přeskočí stejně jenom jedna jiskra,tam kde budou nejvýhodnější podmínky.Třeba kapička paliva.(více jisker hodí jen Brisk Premium)
Trocha teorie_Při přerušení primárního proudu vzrůstá napětí na svíčce až do chvíle kdy se preskočí jiskra mezi elektrodami z.s.Přeskokové napětí je tím vyšší čím je 1)vyšší tlak ve válci 2)čím je chudší směs 3)čím je vzdálenos elektrod vyšší 4) čím jsou více elektrody opálené(kulatější,proto některé svíčky mají ještě v elektrodě drážku)
Trocha praxe_Opálené svíčky =vysoké přeskokové napětí .Energie v cívce si najde snadnější cestu s nižším odporem a prorazí se izolace uvnitř cívky,nebo někde v přívodu energie ke svíčce.Pokud se tak děje častěji,místo výboje zuhelnatí a pak vede i pri nižším napětí.Výsledkem je cívka která funguje dobře na volnoběh ,ale né při vyšším zatížení.
-Šlapání na pedál je přispůsobení klapky.Fugovalo by to i bez této "šamanské" procedůry, později by se ty krají polohy také jednotka "naučila".
Děkovat mi nemušíš,nejvíce času zabere kontrola překlepů a pravopisu.Hledání závad mě živí.Nepracuji ,ale v Ústí.Nejhuř se opravují závady takhle ,na dálku. :)Nebo když se momentálně neprojevují.
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#14 Příspěvek od magorcondoria »

Tady jeden můj, plamený projev:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=30
Na další stránce pokračování.
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#15 Příspěvek od weNTyll »

Pravda pravda, kolem civek, koncovek a svicek je mraky problemu. Ne jednou jsem videl vylozene zhnile a roztrhane gumove konce tech odrusovacu a jeste k tomu tam bylo mastne vlhko, ktere se u studeneho motoru vysrazelo do kapek. U M50 nebo M60 plavaly svicky v oleji celkem bezne.

A pak dalsi kapitola jsou vstriky.

Tohle vsechno je puvod problemu s rychle hynoucima lambdama, katama atd.

A pokud se servisuje tupe jen podle diagnostiky, kde to ukaze cokoliv kolem lambdy a hned je kazdy radeji vymeni a nenajde uz pricinu tak si muze za chvili to same zopakovat nasrane znova a znova.

Na dalku se to vsechno odhaluje docela blbe, hlavne kdyz casto lidi tvrdi, ze motor jede dobre, pritom na zivo pak slysim jak zakopava a spravne pali mozna jenom pulka valcu, adaptace nadoraz atd.

Radeji 3x merit nez zbytecne bezhlave vymenovat a pak ani nevedet v cem byl vlastne problem, v horsim pripade si vyrobit jeste dalsi.

Kdy co a jak po SZ.
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#16 Příspěvek od Mirda328 »

zmerit za provozu, jinakdiagnostika ti napise ruzny kraviny....... merit a merit a merit za chodu to ti rekne vsechno
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#17 Příspěvek od michal09 »

Vzhledem k tomu, že stále řešim tento problém, napíšu nové poznatky...

Včera jsem se sešel s weNTyllem, aby se pokusil zjistit příčinu mého problému na který upozorňují lambda sondy a kolísavý volnoběh.

Co zjistil:

(předem se omlouvám za obsah textu, přece jen autoelektrika není můj denní chleba, takže některé informace nebudou asi úplně dávat smysl, stejně tak jsem zcela určitě ještě na něco zapoměl..)

Motor na volnoběh má pravděpodobně chudou směs, z toho důvodu nepravidelně vypadávají různé válce. V otáčkách se zdá, že motor běží normálně, ale když spadne na volnoběh, začne houpat - vynechávat. Lambda sondy měřené osciloskopem se chovají normálně, funkčnost ověřena... Na osciloskop napojena i váha vzduchu, která nedopadla tak slavně, je funkční, ale jak mi bylo řečeno, je taková mdlá a rozhodně nedosahuje hodnot kterých by měla - testováno prukdým sešlápnutím plynu a osciloskop ukazoval o min. 20% menší hodnotu než by měla být. A po odpojení váhy běžel, repektive kolísal motor furt stejně. Bylo také podezření na nízký tlak paliva, protože dle diagnostiky se pohybovala délka vstřiku od nějakých 2,3 do 2,7 ms, což je prý málo, to se ovšem nepotvrdilo, když bylo naměřeno 3,4 Bar. Jednotlivé cívky nebo vstřiky to také nejspíš nebudou, jednak proto, že válce vynechávají na přeskáčku víceméně všechny a taky proto, že v otáčkách a za jízdy se motor chová snad normálně. Píšu snad, protože bohužel včera bylo velmi špatné počasí, takže nebyla možnost udělat testy během jízdy, vše se testovalo na místě při volnoběhu nebo v otáčkách. Ještě na sebe také upozornila řídící jednotka, která se chovala řekněme místama dost nestandartně, například v jednu chvíli všechny zobrazené teploty (motoru, oleje, vody, nasávaného vzduchu) měly všechny kolem 200 stupňů Celsia, což je totální nesmysl... Za pár dní se sním opět sejdu a budeme, respektive bude pokračovat v laborování...

Samozřejmě jakékoliv poznámky nebo poznatky uvítám...
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#18 Příspěvek od vsemick »

Teda..byla by to sakra náhoda, ale podobně se mi jednou projevovala prasklina na výfuku.Byl po celém obvodu prdlý svar na přírubě hned pod svody (ten co je jen zevnitř příruby zvenku je to jen jakoby nasunuté) Auto bylo dokonale nevypočitatelné lítala spotřeba načítala se chyba lambdy (která ale při měření v garáži fungovala) no postě měnilo se to podle toho jak jsem na kdejakým hrbu poskočil a jak se ta škvíra otevřela.Jen za studena a v klidu to těsnilo a nebyl zjistitelný problém... no a za chviku jízdy hodnoty "mimo limit"
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#19 Příspěvek od magorcondoria »

K té teplotě.Tak od boku mě napadá,změřit ukostření ECU. A napětí na kostře teplotních snímačů.Také +5V na jejich napájení.Změřit to můžeš i DMM.Ale i toto je lepší změřil osciloskopem.

Pokud špička napětí na váze(MAF) je tupá jako obracené písmeno U je horší MAF,pokud je téměř ostrá jako obr. V ,bude MAF patrně O.K. a nižší napětí při testu je spůsobeno nízkým podtlakem v sání.(Platí hlavně pro MAF s vyhřívaným filmem.)

Opravdu to nikde nepřisává?Změřit podtlak v sacím potrubí,za chodu na volnoběh.
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#20 Příspěvek od weNTyll »

Spravne postrehy kolego :)

Dneska jsme se na to vrhli znovu, mereni bohatosti (totalni chudosti) smesi a mereni podtlaku nasmerovalo spravne. Po oprave zterele a do sebe zborene hadicky uz motor vykazuje normalni chovani, "misfajry" zmizely a samozrejme lambdy ozily.

Vahu jeste prekontroluju, bude to urcite lepsi nez minule.
Odpovědět