Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

M52 2,8 - při sešlápnutí spojky propad otáček

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Klubové ID: 2275

#1 Příspěvek od Effa »

Zdrávím kolegy,
chtěl bych se zeptat na váš názor.. :?: :)

..když z kopce dobrzdím přez rychlost (2) u přejezdu a sešlápnu spojku, tak se propadnou otáčky na 300-400ot/m, někdy i míň, nekdy chcíp.. :roll:

Častější je to hned za studena, tak do 1km, potom celý den auto většinou úplně bez problémů..

Zatím sem už vyměnil:
- volnoběžný ventil
- plast.trubku z vanosu
- svíčky, typ dle BMW
- přísada na čištění palivové & vstřikovací soustavy

(Diagnostika OK, budu měnit střední tlumič výfuku - příčky KO)


..může to být palivový čerpadlo? .. přijde mi to, že nemá před startem pokaždý stejnej zvuk..



Předem děkuju za názory, info.

S pozdravem.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

když sešlapneš spojku tak ti otačky lehce vyletí (cca 1100 ) a pak padnou až zdechne ?

palivový čerpadlo to asi nebude , koneckoncu není nic těžkyho dát si ho ven na zdroj a podivat se jak točí ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Klubové ID: 2275

#3 Příspěvek od Effa »

..po sešlápnutí spojky mi nahoru otáčky nejdou, rovnou se propadnou dolu.. :roll:


Děkuju za info.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od xSAFA »

Přes tyto věci nejsem nějakej expert ale dělá to pouze a jen při tom když před zdechnutím po stisknutí spojky předchází brždění motorem? Ono když je bržděno motorem tak je uzavřen přívod paliva a je možné, že po tom co stiskneš spojku a mělo by palivové čerpadlo začít znovu krmit motor tak asi vynechá, proto si myslím, že to bude mít s ním spojistost. Ještě než bych kupoval nové čerpadlo, vyměnil bych palivový filtr a nevím jestli třeba není součástí čerpadla nějaký zpětný ventil, který by šel vyměnit aby benzín nepadal (zatím sem ho neměl venku tak nevím)... Jinak starty v pohodě? Nemá třeba potřebu delší dobu tlakovat?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

xSAFA píše:Přes tyto věci nejsem nějakej expert ale dělá to pouze a jen při tom když před zdechnutím po stisknutí spojky předchází brždění motorem? Ono když je bržděno motorem tak je uzavřen přívod paliva a je možné, že po tom co stiskneš spojku a mělo by palivové čerpadlo začít znovu krmit motor tak asi vynechá, proto si myslím, že to bude mít s ním spojistost. Ještě než bych kupoval nové čerpadlo, vyměnil bych palivový filtr a nevím jestli třeba není součástí čerpadla nějaký zpětný ventil, který by šel vyměnit aby benzín nepadal (zatím sem ho neměl venku tak nevím)... Jinak starty v pohodě? Nemá třeba potřebu delší dobu tlakovat?
btw... cerpadlo krmí pořád přeci i když brzdiš motorem ne ? když brzdíš motorem tak vstriky pak dostanou singnal od rj ? a prebytecnej benzin co je v vstikovaci hrazdicce se pak vraci zpet do nadrze ale cerpadlo vali porad ?! možná regulator tlaku třebas ?!
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od xSAFA »

Tak asi sem napsal blbost, tohle nemám nějak prošňupany, tak snad si to uvedl na pravou míru, bral sem to poněkud laicky... :oops: :) Omluva...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

xSAFA píše:Tak asi sem napsal blbost, tohle nemám nějak prošňupany, tak snad si to uvedl na pravou míru, bral sem to poněkud laicky... :oops: :) Omluva...
no ja si jako prave nejsem taky uplne stopero jistej :) ale taky sem uvazoval laicky :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od xSAFA »

Když se zamyslím, tvá verze zní pravděpodobněji... :P :lol:
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Klubové ID: 2275

#9 Příspěvek od Effa »

Zdravím kolegy :),

- starty jsou perfektní, dokonce po výměně svíček úplně okamžitý :)
- tlakování asi v pořádku, hned vše funguje
- určitě je problém nejčastější při dobrždění mototem


Před startem u zvuku čerpadla mi přijde, že má pokaždý jakoby jinou rychlost otáček, jiný zvuk..
Má se chovat po každý stejně ?

..nějakou prasklou hadici např.podtlak jsem zatím neobjevil :cry:


Předem děkuju za zkušenosti :).

S pozdravem.
Beefeater-64
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: ned 21.09.2008 00:00
Klubové ID: 1940

#10 Příspěvek od Beefeater-64 »

Zkousel jsi merit tlak paliva kdyz ti to udela??? Mas tesny vsechny hadice co vedou do sani? Nezmenil se trochu zvuk motoru?
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Brátn Moderátor »

Matty má pravdu čerpadlo jede nonstop, hledal bych chybu ve vstřicích a nebo spíš v jednotce, zkus dát jinou z M52B28 a uvidíš, jestli tam není chyba, nebo vytáhnout čerpadlo a zkusit ho tlakovat, ale pokud je to jen při brždění motorem, tak to spíš vypadá, že prostě jednotka nezaznamená, že už šlapeš spojku a měla by začít stříkat palivo, takže buď jednotka nebo nějaký senzor, ještě zkus, když ve chvíli kdy dobržďuješ motorem místo spojky sešlápneš plyn, tak jak rychle zareaguje?
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od xSAFA »

No pod podálem spojky je spínač, je možné že je v háji jak psal Bratn
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#13 Příspěvek od Mirda328 »

a nechrasti to nejak aby nebylo jen zadreny lozisko a nedelalo jen vetsi odpor nebo nejak zdebilenej pritlacak....
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Mirda328 píše:a nechrasti to nejak aby nebylo jen zadreny lozisko a nedelalo jen vetsi odpor nebo nejak zdebilenej pritlacak....
přesně todle sem myslel ;) nebo i setrvák ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#15 Příspěvek od Kami1 »

když brzdíš motorem, máš na ekonoměru 0. Jakmile sešlápneš spojku a otáčky padaj pod 1500, vyletí spotřeba nahoru?

zkus zkontrolovat trubky k volnoběžnýmu ventilu

A/ nejde tam palivo - to je ale blbost, dělalo by to problémy i při prudkým sešlápnutí plynu

B/ nejde tam vzduch - špatnej v. ventil - to by byly aji navíc problémy s volnoběhem, navíc jsi ho měnil. Takže to asi taky ne.

C/ špatně to váží vzduch - špatná váha - zkusit vyměnit
-nebo netěsný sání - já to zkouším tak, že odpojím vzd. filtr a na volnoběh ucpu kusem kartonu sání - motor musí chcípnout, případný netěsnosti by byly při tom slyšet. Deformuje se ale při tom trochu vlnovec (ne nevratně).

D/ špatnej vanos - tady mě nic nenapadá, možná zkusit odpojit a jezdit s tím

E/ ucpanej kat. a spousta jiných volovin

když bys byl zoufalej, můžeš zkusit vyměnit i svíčky
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Klubové ID: 2275

#16 Příspěvek od Effa »

Moc děkuju za zkušenosti, vše vyzkouším a napíšu detaily :).

..ještě bych chtěl po dnešku předat další informaci ze servisu:

středovej tlumič výfuku mám OK, rány ve výfuku za studena = něco se mi údajně fláká v motoru a motor si za studena při brzdění motorem často střelí do výfuku :(

Odhaduju teda, že příčina tohoto může způsobovat i ty propady otáček.. :roll:


Děkuju za váš názor, zkušenost.. 8O :?:

S pozdravem.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od MattyX Moderátor »

strilet do sani muze zpusobovat vic veci ;) ale trebas posunuty rozvody by byla kravina asi ... mozna ta vaha vzduchu ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Odpovědět