Stránka 1 z 1

Napsal: stř 25.08.2010 21:07
od osracing
Ahoj, chci se zeptat na obecne i odborne rady o peci motoru. Konkretne 2.0d 130kW. Jak casto a co menit na co davat pozor. Diky za rady :wink:

Napsal: čtv 26.08.2010 07:13
od Studna
Nevytáčet za studena, po zastavení auta (hlavně po ostřejší, či dlouhé jízdě) nevypínat hned motor a nechat motor běžet chvilku na volnoběh, aby se vychladilo turbo. Pravidelně (raději i chvilku dříve) měnit kvalitní olej, při dolévání oleje nemíchat různé oleje, pravidelně měnit všechny filtry a mimochodem vše podstatné a důležité najdeš určitě v manuálu k autu. Neuškodí pravidelné návštěvy diagnostiky, které zjistí případné vadné čidla, kterých je v motoru hafo.

Napsal: stř 01.09.2010 18:56
od sheep
Studna píše:Nevytáčet za studena, po zastavení auta (hlavně po ostřejší, či dlouhé jízdě) nevypínat hned motor a nechat motor běžet chvilku na volnoběh, aby se vychladilo turbo...
mam dotaz jestli muzu tady se nekomu vetrit do threadu, ale nevytacet za studena to je jasny, mam starou e34, kolik tak staci najet abych tomu moh prislapnout trosku? ja jezdim tak 10-15km do 2tis ot. a pak si dovolim trosku z ostra :D je to dost?... a jeste to nevypinat hned po dojeti, mam benzin 2.5l plati to samy jak u naftaku s turbem? dik...

Napsal: stř 01.09.2010 19:09
od mrJekill
Nevypínat hned po dojetí zejména na dálnici platí hlavně u motorů s turbem,kvůli dochlazení turba.Pokud máš v pořádku termostat,tak po deseti km je už určitě motor dostatečně prohřát na sešlápnutí plynu

Napsal: stř 01.09.2010 19:13
od sheep
dikes za rychlou odpoved :)

Napsal: stř 01.09.2010 20:29
od Studna
mrJekill píše:Nevypínat hned po dojetí zejména na dálnici platí hlavně u motorů s turbem,kvůli dochlazení turba.Pokud máš v pořádku termostat,tak po deseti km je už určitě motor dostatečně prohřát na sešlápnutí plynu
Já bych osobně určitě počkal až do té doby, co se ručička dostane na provozní teplotu, takže pokud je pouze za modrym polem, neznamená to, že je motor ohřátý a můžu mu šlapat na krk, olej se ohřívá pomaleji a nemusí ve vysokých otáčkách dobře mazat motor, to samý difer a převodovka. Hodně záleží jaká je venkovní teplota. Motor před otevřením termostatu se ohřeje velmi rychle, ale vše ostatní je stále studené. Pokud chceš aby ti auto, jako celek vydrželo hodně dlouho, tak ho nech pořádně prohřát a pak probuď své vášně.

Napsal: stř 01.09.2010 21:48
od sheep
no, ja to vubec neresim podle raficky na teplotu vody... spis to po 10ti kilometrech treba do 3tis, a od 15ti to beru tak ze zahratej uz je... ale jak kdy, taky jezdim dost po meste takze ani nad 2tis se nedostanu kvuli spotrebe no...

Napsal: čtv 02.09.2010 08:35
od mrJekill
Po 15-ti kilometrech už je na provozní teplotu zahřátá i lokomotiva :D