Napsal: stř 25.08.2010 21:07
Ahoj, chci se zeptat na obecne i odborne rady o peci motoru. Konkretne 2.0d 130kW. Jak casto a co menit na co davat pozor. Diky za rady 

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
mam dotaz jestli muzu tady se nekomu vetrit do threadu, ale nevytacet za studena to je jasny, mam starou e34, kolik tak staci najet abych tomu moh prislapnout trosku? ja jezdim tak 10-15km do 2tis ot. a pak si dovolim trosku z ostraStudna píše:Nevytáčet za studena, po zastavení auta (hlavně po ostřejší, či dlouhé jízdě) nevypínat hned motor a nechat motor běžet chvilku na volnoběh, aby se vychladilo turbo...
Já bych osobně určitě počkal až do té doby, co se ručička dostane na provozní teplotu, takže pokud je pouze za modrym polem, neznamená to, že je motor ohřátý a můžu mu šlapat na krk, olej se ohřívá pomaleji a nemusí ve vysokých otáčkách dobře mazat motor, to samý difer a převodovka. Hodně záleží jaká je venkovní teplota. Motor před otevřením termostatu se ohřeje velmi rychle, ale vše ostatní je stále studené. Pokud chceš aby ti auto, jako celek vydrželo hodně dlouho, tak ho nech pořádně prohřát a pak probuď své vášně.mrJekill píše:Nevypínat hned po dojetí zejména na dálnici platí hlavně u motorů s turbem,kvůli dochlazení turba.Pokud máš v pořádku termostat,tak po deseti km je už určitě motor dostatečně prohřát na sešlápnutí plynu