Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 18.03.2010 22:16
od bady7
Chtel bych vedet co to znamena u E34 když je tam označení vanos.[/b]

Napsal: čtv 18.03.2010 22:38
od Zave
Vanos - neboli variabilni casovani ventilu. Lepsi spotreba, lepsi prubeh krouticiho momentu (neznatelny) :D
Jinak taky casto nefunkcni vec v motoru :D
na motoru M50 Vanos poznas tak, ze ma vpredu na ventil deklu takovou bouli

Napsal: čtv 18.03.2010 23:01
od Alp
a jeste bych doplnil nizsi emise :) a lepsi adaptabilitu motoru

Napsal: čtv 18.03.2010 23:05
od bady7
A když ten vanos nefunguje tak motor jede normálne ???.dík

Napsal: pát 19.03.2010 08:33
od Alp
protoze jednotka pocita s tim, ze tam ten vanos je, tak uplne normalne to nejede :)

Napsal: pát 19.03.2010 14:19
od Fx
Dva klasické vačkové hřídele čtyřventilového rozvodu DOHC plynule mění časování sacích ventilů tím, že se podle elektronického programu plynule natáčejí až o 42° vůči klikovému hřídeli.

V hlavě řetězového kola je šikmými drážkami vedené vložené pouzdro, spojené posuvně vnitřním přímým drážkováním s vačkovým hřídelem. Pouzdro drží v základní poloze vinutá pružina. Působením tlaku oleje se pouzdro posouvá proti pružině a současně se spolu s vačkovým hřídelem natáčí vzhledem k řetězovému rozvodovému kolu, takže se mění počátek i konec otevření ventilů.

Podobný systém použila poprvé v roce 1985 Alfa Romeo 2.0 TS. Časování sacích ventilů se měnilo pouze fázově a nikoli plynule.

ZDROJ: http://vossost.lit.cz/mj/TextKopecky.doc