Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Olovnatý benzín - co se stane?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
dalich
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: stř 25.04.2007 00:00

#1 Příspěvek od dalich »

Rád bych na rodinnou dovolenou do Egypta. Autem :D Je tu zásadní problém, a to kvalita PHM po cestě. V Turecku je to pohádka, ale jakmile vjedu do Sýrie, najít bezolovo 95 a větší je téměř zázrak. V Jordánsku to není o moc lepší a kvalitní benzín je až v Izraeli. V Egyptě opět bída a děs.

Co se stane, když do bawa (E36 Touring, 1596 ccm) vrazím olovnatý benzín, řekněme 85, když se zadaří tak 91-92?

Slyšel jsem různé názory, od zničené lambda sondy, vyhořelého katalyzátoru, zničeného motoru tak, že jej už nikdo nespraví...

Pokud by odešlo něco, co je opravitelné a jen auto nebude nějakou dobu ekologické, klidně bych to zkusil :) Stále se mi vyplatí vrazit třeba 5000 do opravy než za tutéž cenu kupovat žigulíka bez klimy + přepis.

Neptejte se mě, proč tam chci jet autem.:) Jde mi o ten benzín. Do kanystru si nesmím vzít přes hranice ani litr. A samozřejmě chci s autem dojet zpět.
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od capri »

no 100% to tomu motoru vadit bude ale mam pocit že jsem dříve někde četl že jsou nejaky aditiva ktery tomu nejak pomohou ale ted nevim kery

myslim že něco takoveho http://www.liqui-moly.cz/detail/zvyseni ... -v-benzinu ale ruku do ohně za to nedam snad ještě poradí někdo moudřejší jinak ja osobně bych tam mín jak 91 nelil ostatně v BMW vědi proč je v navodu psán minimálně 91okt benzin
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#3 Příspěvek od BudVlad »

Olovnatý benzin zničí katalyzátor a nízkooktanový způsobí samovzněcování a zničí motor. Asi by jsi musel odstranit katalyzátor a někde použivat additive (oktan booster). Jde o to jestli se to vyplatí. V některých těch zemích se jezdí dost divoce a většina aut je otlučená. Nejdůležitější výbava auta je houkačka.
Já jsem projel celý Israel ve vypůjčeným autě. Do Egypta mě na hranicích pustili, ale asi po 20 km mě zastavili policajti, že si musím koupit egyptskou SPZ.
Obrázek
dalich
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: stř 25.04.2007 00:00

#4 Příspěvek od dalich »

Tož jak to tak čtu, tak přece jen je asi nejlepší variantou sehnat žigulíka kombi s plynem, protože tomu nevadí skoro nic a zvládne skoro vše. A když ho tam člověk nechá, tak to ani tak moc nebolí... Jen tu klimu, kdyby měl... ta chybí. Ono by bylo řešením i auto na naftu, ale v Sýrii chtějí za naftu daň na vjezdu a do Egypta osobáky na naftu oficiálně nepouštějí (neoficiálně ano, ale nekradu...)
Odpovědět