Stránka 1 z 2
Napsal: pát 29.01.2010 14:32
od michal09
Čau, chtěl bych se optat zda tady neni někdo, kdo byl na brzdě se čtyřválcem, třeba konkrétně s M43, případně jaké naměřil hodnoty...? Co jsem se dočetl, tak šestiválce, třeba M52 mají většinou naměřenej vyšší výkon než udává výrobce... Tak mě zajmá, jestli jsou na tom čtyřválce podobně? Osobně si myslím že ne, protože mám pocit, že mě několik poníků za těch 15 let co sjelo auto z výrobní linky pochcípalo.
S tím spojený ještě jeden dotaz:
Máte nějaké typy jak dostat starší seriovej motor M43B18 opět do "formy?"? Zatím mě napadá vyměnit svíčky, který už tam jsou nějakej ten rok (koupím NGK BKR6EK), nebo vzduchvej fitr, ten taky neni úplně nejnovější, a dál? Na podzim jsem dal nový olej 10W – 40 Valvoline DuraBlend...
Něchci do toho bastlit různý nesmysly typu sportovních fitrů nebo výfuků, to vůbec, nechci na auto veci který tam nepatří, kor takovýhle pochybný.
rejpálkům dopředu odpovím: Ano, vím že 18ka je líná. Ano vím že z toho nejde udělat trhač asfaltu. Ano, mám v plánu kupovat šestiválec...
///MOD Killca: na zadost autora tema procisteno
Napsal: pát 29.01.2010 18:12
od BudVlad
michal09 píše:
nesmysly typu sportovních fitrů nebo výfuků, to vůbec, nechci na auto veci který tam nepatří
Sportovní filtry a výfuky jsou nesmysly?
BMW Motorsport prodává performance filtry (K&N) a performance výfuky. Proč to tam nepatří?
Napsal: pát 29.01.2010 23:03
od Killca
no on mysli spis styl vyfuku supersprint za 100k co je slyset pres trictvrte prahy

Napsal: sob 30.01.2010 00:24
od Brody
Tak pokud bys chtěl motor dostat znovu do formy tak to by ses asi nedoplatil. Jelikož za těch x let na tom motoru odchází součástky vlivem opotřebení a i stářím. To je potom jako bys chtěl stavět novej motor

Napsal: sob 30.01.2010 00:37
od MattyX
dost dulezity je kdo a jak ten motor zprvopocatku zajel... jsou ctyrvalce co leti jak vred a pak zdechliny

bud udelat kompletni GO a nebo srat na to a smirit se s tim jen no

a kdyz pises ze stejne chces jednou sestival takze urcite srat na to a netopit v tom zbytecny penize

Napsal: sob 30.01.2010 01:31
od jarda
Co takhle nejdřív změřit výkon a až když zjistíš že je něco špatně tak hledat co?
Napsal: sob 30.01.2010 16:13
od michal09
BudVlad píše:
Sportovní filtry a výfuky jsou nesmysly?
BMW Motorsport prodává performance filtry (K&N) a performance výfuky. Proč to tam nepatří?
No tak samozřejmě že to je něco jinýcho, jenže to jsou srandy v ceně mého auta, spíš ještě dražžsí a na mojí 18ku víc než zbytečné...

Zastávám názor že auto by mělo zůstat v seriovým stavu...
jarda píše:Co takhle nejdřív změřit výkon a až když zjistíš že je něco špatně tak hledat co?
Tak jasně že to je nejlogičtěší postup, ale říkám si že je možná lepší to nevědět, pak tam zajedu, nechám tam 800kč abych se dozvěděl že mám 90 koní...

Né, chtěl jsem práve vysondovat zda už někdo se čtyřválcem na brzdě byl a jesti ano, tak co mu naměřili...

Napsal: sob 30.01.2010 16:34
od BudVlad
No já jsem ještě žádné auto v seriovém stavu nenechal.
Nezaméná, že 4 válec nemůže mít slušný výkon. Moje 2002tii, nebo E30M to nandali kdejakému šestiválci.
Pokud jde o tvůj motor, v první řadě změř kompresi. To nestojí moc peněz a ukáže ti to v jakém stavu ten motor je.
Napsal: pon 01.02.2010 23:24
od michal09
Nechci nic upravovat ani se snažit zvednout výkon nějakým "dopingem"... Vůbec, protože vím že to je nejen nesmysl, ale hlavně zbytečnost. Jen jsem se ptal (mimo toho jestli byl někdo s M43 na brzdě), jestli máte nějaké typy jak dostat motor trošku zpět do formy, ale myslím věci který nic nestojej, nebo jen pár stovek. Nevim nejsem mechanik, jestli by třeba pomohlo nějak vyčisit váhu vzduchu, vyměnit třeba vzduchovej nebo benzínovej filtr, nový svíčky by taky tomu mohli pomoct... Takovýhle "úpravy" jsem měl na mysli...

Napsal: pon 01.02.2010 23:37
od Slavisimo
Michal09: z toho jak to pises tak to nechces ladit ale vlastne chces

Smir se s tim ze M43 je smrt

tam uz nenahonis nic svickama ani filtrama...Ale jesli chces placebo tak si tam dej KN vlozku do airboxu a nalepku na okn KN a uvidis ze to pojede lip
Vymen svicky, filtry a olej a jezdi dal.
BUDVLAD: "Nezaméná, že 4 válec nemůže mít slušný výkon. Moje 2002tii, nebo E30M to nandali kdejakému šestiválci." to jako srovnavas vydechlou M43 se "zavodnima" motorama?

No dobry

Napsal: pon 01.02.2010 23:41
od jarda
Já chápu o co jde... nechce zvyšovat výkon, chce mít pocit/jistotu že má auto v dobrém stavu a že neinvestuje do auta se zdechlým motorem. Leštit se dá i 1.8.... Já si ze stejného důvodu nechal změřit tlaky..
Napsal: pon 01.02.2010 23:48
od BudVlad
Šlo o to, že nemusíš mít 6 válec na slušný výkon. 2002tii a E30M byly jen příbuzný závodním motorům. Jezdil jsem s nima denně do práce a závodil jsem úplně s jinýma autama. Velký rozdíl!
Napsal: úte 02.02.2010 08:24
od michal09
jarda píše:Já chápu o co jde... nechce zvyšovat výkon, chce mít pocit/jistotu že má auto v dobrém stavu a že neinvestuje do auta se zdechlým motorem. Leštit se dá i 1.8.... Já si ze stejného důvodu nechal změřit tlaky..
Víceméně máš pravdu... S tím roddílem že já nejdřív skoro 3 roky investoval do auta a teď začínám řešit jestli nemám zdechlej motor

Kde a za kolik můžu nechat změřit tlaky?
Ale jak jsem psal v létě, nejpozději do roka plánuju R6...
Napsal: úte 02.02.2010 09:20
od jarda
U Pupíků, ale netuším za kolik, dělalo se toho víc najednou..
Napsal: úte 02.02.2010 09:41
od BudVlad
Změření komprese je jednoduchá záležitost, můžeš si to změřit sám, jestli ti někdo pujčí testr. Než jsem se stěhoval, tak jsem ho měl. Není moc drahý, na eBay za $8 + 15 za poštovné. Na UK eBay za ₤10 + 3 poštovné.
///MOD Killca: na zadost autora tema procisteno
Napsal: úte 02.02.2010 14:42
od Slavisimo
michal09 píše:jarda píše:Já chápu o co jde... nechce zvyšovat výkon, chce mít pocit/jistotu že má auto v dobrém stavu a že neinvestuje do auta se zdechlým motorem. Leštit se dá i 1.8.... Já si ze stejného důvodu nechal změřit tlaky..
Víceméně máš pravdu... S tím roddílem že já nejdřív skoro 3 roky investoval do auta a teď začínám řešit jestli nemám zdechlej motor

Kde a za kolik můžu nechat změřit tlaky?
Ale jak jsem psal v létě, nejpozději do roka plánuju R6...
Mozna by ti je zmeril mastnej vlas z rep

Napsal: úte 02.02.2010 14:56
od Jarouch
Mastnej vlas je změří minule mi pučoval měřák...

Napsal: stř 03.02.2010 14:21
od 4am
jestli se někdy potkáme na strahově můžeš se svést s mojí M43 , třeba pro porovnání , mě by to taky zajímalo
Napsal: stř 03.02.2010 14:47
od michal09
Jarouch píše:Mastnej vlas je změří minule mi pučoval měřák...

technická: Kdo je mastnej vlas?

teda že by se mi chtělo mu svěřovat auto...

Hele a jaký hodnoty mám naměřit? Možná mám ten měřák někde zabordelenej v garáži...
4am píše:jestli se někdy potkáme na strahově můžeš se svést s mojí M43 , třeba pro porovnání , mě by to taky zajímalo
tak pro mě to problém neni, bydlím za rohem, ale poslední dobou už tam nejezdím. Nicméně to neni úplně blbej nápad, tak dej vědět až tam pojedeš...
Jinak až bude trošku lepší počasí tak vyměním svíčky a palivovej fitr, to jsou vědci který tam jsou už x let a který by mohli mít nepatrný vliv na správný chod motoru.
Ještě jsem trošku přemýšlel o bavněný vložce do origo airboxu (KN nebo Green), aby motor lépe dýchal, ale asi nebudu vymešlet blbosti a dám tam origo papírovej...

Napsal: stř 03.02.2010 15:40
od Killca
mereni tlaku
origo hodnota je 15 baru na valec
na tech valcich ale muze byt 12 s tim, ze musi byt na vsech 12 v rozmezi jednoho baru, kdyz budes mit tlaky podle valcu napriklad 12 12 12,5 12 tak je to OK ale pokud budes mit 12 9 12 12,5, tak je druhej valec problem
ja kdyz jeste meril sve iso, tak sem mel myslim nejakych 12,8 13 13,5 13,5 nebo tak nejak, takze jeste celke vysoko, ale prekvapilo me, ze horsi tlaky maj valce schovany pod torpedem a mozna je to takhle vsude