Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

reálněj výkon M43

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05
Klubové ID: 1407

#1 Příspěvek od michal09 »

Čau, chtěl bych se optat zda tady neni někdo, kdo byl na brzdě se čtyřválcem, třeba konkrétně s M43, případně jaké naměřil hodnoty...? Co jsem se dočetl, tak šestiválce, třeba M52 mají většinou naměřenej vyšší výkon než udává výrobce... Tak mě zajmá, jestli jsou na tom čtyřválce podobně? Osobně si myslím že ne, protože mám pocit, že mě několik poníků za těch 15 let co sjelo auto z výrobní linky pochcípalo. :)

S tím spojený ještě jeden dotaz:

Máte nějaké typy jak dostat starší seriovej motor M43B18 opět do "formy?"? Zatím mě napadá vyměnit svíčky, který už tam jsou nějakej ten rok (koupím NGK BKR6EK), nebo vzduchvej fitr, ten taky neni úplně nejnovější, a dál? Na podzim jsem dal nový olej 10W – 40 Valvoline DuraBlend...

Něchci do toho bastlit různý nesmysly typu sportovních fitrů nebo výfuků, to vůbec, nechci na auto veci který tam nepatří, kor takovýhle pochybný.

rejpálkům dopředu odpovím: Ano, vím že 18ka je líná. Ano vím že z toho nejde udělat trhač asfaltu. Ano, mám v plánu kupovat šestiválec... :D


///MOD Killca: na zadost autora tema procisteno
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#2 Příspěvek od BudVlad »

michal09 píše: nesmysly typu sportovních fitrů nebo výfuků, to vůbec, nechci na auto veci který tam nepatří
Sportovní filtry a výfuky jsou nesmysly?
BMW Motorsport prodává performance filtry (K&N) a performance výfuky. Proč to tam nepatří?
Obrázek
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#3 Příspěvek od Killca »

no on mysli spis styl vyfuku supersprint za 100k co je slyset pres trictvrte prahy :-D
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Klubové ID: 1772
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Brody »

Tak pokud bys chtěl motor dostat znovu do formy tak to by ses asi nedoplatil. Jelikož za těch x let na tom motoru odchází součástky vlivem opotřebení a i stářím. To je potom jako bys chtěl stavět novej motor :D
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

dost dulezity je kdo a jak ten motor zprvopocatku zajel... jsou ctyrvalce co leti jak vred a pak zdechliny :) bud udelat kompletni GO a nebo srat na to a smirit se s tim jen no :) a kdyz pises ze stejne chces jednou sestival takze urcite srat na to a netopit v tom zbytecny penize :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#6 Příspěvek od jarda »

Co takhle nejdřív změřit výkon a až když zjistíš že je něco špatně tak hledat co?
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05
Klubové ID: 1407

#7 Příspěvek od michal09 »

BudVlad píše: Sportovní filtry a výfuky jsou nesmysly?
BMW Motorsport prodává performance filtry (K&N) a performance výfuky. Proč to tam nepatří?
No tak samozřejmě že to je něco jinýcho, jenže to jsou srandy v ceně mého auta, spíš ještě dražžsí a na mojí 18ku víc než zbytečné... :P Zastávám názor že auto by mělo zůstat v seriovým stavu... :wink:

jarda píše:Co takhle nejdřív změřit výkon a až když zjistíš že je něco špatně tak hledat co?
Tak jasně že to je nejlogičtěší postup, ale říkám si že je možná lepší to nevědět, pak tam zajedu, nechám tam 800kč abych se dozvěděl že mám 90 koní... 8O :D Né, chtěl jsem práve vysondovat zda už někdo se čtyřválcem na brzdě byl a jesti ano, tak co mu naměřili... :wink:
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#8 Příspěvek od BudVlad »

No já jsem ještě žádné auto v seriovém stavu nenechal.
Nezaméná, že 4 válec nemůže mít slušný výkon. Moje 2002tii, nebo E30M to nandali kdejakému šestiválci.
Pokud jde o tvůj motor, v první řadě změř kompresi. To nestojí moc peněz a ukáže ti to v jakém stavu ten motor je.
Obrázek
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05
Klubové ID: 1407

#9 Příspěvek od michal09 »

Nechci nic upravovat ani se snažit zvednout výkon nějakým "dopingem"... Vůbec, protože vím že to je nejen nesmysl, ale hlavně zbytečnost. Jen jsem se ptal (mimo toho jestli byl někdo s M43 na brzdě), jestli máte nějaké typy jak dostat motor trošku zpět do formy, ale myslím věci který nic nestojej, nebo jen pár stovek. Nevim nejsem mechanik, jestli by třeba pomohlo nějak vyčisit váhu vzduchu, vyměnit třeba vzduchovej nebo benzínovej filtr, nový svíčky by taky tomu mohli pomoct... Takovýhle "úpravy" jsem měl na mysli... :wink:
Slavisimo
Registrovaný
Příspěvky: 1790
Registrován: pon 09.06.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1127
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Slavisimo »

Michal09: z toho jak to pises tak to nechces ladit ale vlastne chces :-D Smir se s tim ze M43 je smrt :-D tam uz nenahonis nic svickama ani filtrama...Ale jesli chces placebo tak si tam dej KN vlozku do airboxu a nalepku na okn KN a uvidis ze to pojede lip :-)

Vymen svicky, filtry a olej a jezdi dal. :wink:

BUDVLAD: "Nezaméná, že 4 válec nemůže mít slušný výkon. Moje 2002tii, nebo E30M to nandali kdejakému šestiválci." to jako srovnavas vydechlou M43 se "zavodnima" motorama? :-D No dobry :-D
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#11 Příspěvek od jarda »

Já chápu o co jde... nechce zvyšovat výkon, chce mít pocit/jistotu že má auto v dobrém stavu a že neinvestuje do auta se zdechlým motorem. Leštit se dá i 1.8.... Já si ze stejného důvodu nechal změřit tlaky..
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#12 Příspěvek od BudVlad »

Šlo o to, že nemusíš mít 6 válec na slušný výkon. 2002tii a E30M byly jen příbuzný závodním motorům. Jezdil jsem s nima denně do práce a závodil jsem úplně s jinýma autama. Velký rozdíl!
Obrázek
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05
Klubové ID: 1407

#13 Příspěvek od michal09 »

jarda píše:Já chápu o co jde... nechce zvyšovat výkon, chce mít pocit/jistotu že má auto v dobrém stavu a že neinvestuje do auta se zdechlým motorem. Leštit se dá i 1.8.... Já si ze stejného důvodu nechal změřit tlaky..
Víceméně máš pravdu... S tím roddílem že já nejdřív skoro 3 roky investoval do auta a teď začínám řešit jestli nemám zdechlej motor :roll: :lol: Kde a za kolik můžu nechat změřit tlaky?

Ale jak jsem psal v létě, nejpozději do roka plánuju R6...
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#14 Příspěvek od jarda »

U Pupíků, ale netuším za kolik, dělalo se toho víc najednou..
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#15 Příspěvek od BudVlad »

Změření komprese je jednoduchá záležitost, můžeš si to změřit sám, jestli ti někdo pujčí testr. Než jsem se stěhoval, tak jsem ho měl. Není moc drahý, na eBay za $8 + 15 za poštovné. Na UK eBay za ₤10 + 3 poštovné.



///MOD Killca: na zadost autora tema procisteno
Obrázek
Slavisimo
Registrovaný
Příspěvky: 1790
Registrován: pon 09.06.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1127
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Slavisimo »

michal09 píše:
jarda píše:Já chápu o co jde... nechce zvyšovat výkon, chce mít pocit/jistotu že má auto v dobrém stavu a že neinvestuje do auta se zdechlým motorem. Leštit se dá i 1.8.... Já si ze stejného důvodu nechal změřit tlaky..
Víceméně máš pravdu... S tím roddílem že já nejdřív skoro 3 roky investoval do auta a teď začínám řešit jestli nemám zdechlej motor :roll: :lol: Kde a za kolik můžu nechat změřit tlaky?

Ale jak jsem psal v létě, nejpozději do roka plánuju R6...
Mozna by ti je zmeril mastnej vlas z rep :-D
Jarouch
Registrovaný
Příspěvky: 525
Registrován: pon 15.12.2008 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1758

#17 Příspěvek od Jarouch »

Mastnej vlas je změří minule mi pučoval měřák... :wink:
4am
Registrovaný
Příspěvky: 665
Registrován: úte 03.07.2007 00:00
Bydliště: ML 35301
Klubové ID: 1373

#18 Příspěvek od 4am »

jestli se někdy potkáme na strahově můžeš se svést s mojí M43 , třeba pro porovnání , mě by to taky zajímalo
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05
Klubové ID: 1407

#19 Příspěvek od michal09 »

Jarouch píše:Mastnej vlas je změří minule mi pučoval měřák... :wink:
technická: Kdo je mastnej vlas? :) teda že by se mi chtělo mu svěřovat auto... :? Hele a jaký hodnoty mám naměřit? Možná mám ten měřák někde zabordelenej v garáži...
4am píše:jestli se někdy potkáme na strahově můžeš se svést s mojí M43 , třeba pro porovnání , mě by to taky zajímalo
tak pro mě to problém neni, bydlím za rohem, ale poslední dobou už tam nejezdím. Nicméně to neni úplně blbej nápad, tak dej vědět až tam pojedeš...

Jinak až bude trošku lepší počasí tak vyměním svíčky a palivovej fitr, to jsou vědci který tam jsou už x let a který by mohli mít nepatrný vliv na správný chod motoru.

Ještě jsem trošku přemýšlel o bavněný vložce do origo airboxu (KN nebo Green), aby motor lépe dýchal, ale asi nebudu vymešlet blbosti a dám tam origo papírovej... :wink:
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#20 Příspěvek od Killca »

mereni tlaku
origo hodnota je 15 baru na valec

na tech valcich ale muze byt 12 s tim, ze musi byt na vsech 12 v rozmezi jednoho baru, kdyz budes mit tlaky podle valcu napriklad 12 12 12,5 12 tak je to OK ale pokud budes mit 12 9 12 12,5, tak je druhej valec problem

ja kdyz jeste meril sve iso, tak sem mel myslim nejakych 12,8 13 13,5 13,5 nebo tak nejak, takze jeste celke vysoko, ale prekvapilo me, ze horsi tlaky maj valce schovany pod torpedem a mozna je to takhle vsude
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Odpovědět