Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

chiptuning

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#1 Příspěvek od BudVlad »

Má někdo zkušenosti s chiptuning?

DS motorsport (Freudenberg, Německo) údajně zvýší výkon u 125i,325i,525i z 218 na 270 PS
WINTER sport-tuning (Forstern, Německo) z 218 na 289 PS
Obrázek
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#2 Příspěvek od BudVlad »

Německy neumím, tak jsem Wintertuning napsal anglicky o informace. Odepsali mi, že je možné zvýšit výkon u 325i z 218 hp na 289 hp pomocí softweru a modifikace trvá 3 hodiny. Cena je €639.
Většina chiptunimngů zvýší vykon o 10 až 15 hp.
Je možné zvbýšit výkon o 71 hp pomocí softwaru?
Obrázek
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 13012
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Klubové ID: 119
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od matal Moderátor »

Člověče, Ty tomu věříš? Užetři si ty peníze na úpravu, která opravdu stojí za to..tohle jsou vyhozený peníze..
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
KeyJey
Registrovaný
Příspěvky: 827
Registrován: ned 04.01.2009 01:00
Bydliště: Praha 10
Klubové ID: 2066

#4 Příspěvek od KeyJey »

veril bych tomu jedine kdyby ti na to dali zaruku a ty by sis to u nekoho objektivniho mohl zmerit na brzde pred a po... jinak ne.
4am
Registrovaný
Příspěvky: 665
Registrován: úte 03.07.2007 00:00
Bydliště: ML 35301
Klubové ID: 1373

#5 Příspěvek od 4am »

nevim , ale ta 325i(160kw) ma 3.0 stejně jako 330i(200kw) , možná, že je ten výkon z části uškrcený softwarem
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#6 Příspěvek od BudVlad »

325i N53 má stejný motor jako 330i N53, takže výkon je částečně omezený softwarem. Problém ale je, že 330i má jiné sací potrubí (3 stage manifold), takže nevím jak toho výkonu mohou dosáhnout bez výměny sání.
Obrázek
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#7 Příspěvek od BudVlad »

matal píše:Člověče, Ty tomu věříš? Užetři si ty peníze na úpravu, která opravdu stojí za to..tohle jsou vyhozený peníze..
No o tom to právě je!
Kdybych tomu věřil tak se tady neptám na názor. Chtěl jsem vědět, jestli má někdo zkušenost s úpravou softwaru.
Jakou úpravu která stojí za to máš na mysli? Zatím mám K & N filtr, Remus výfuk, BMS PowerBox. Stálo to dost peněz a zvýšilo to výkon jen asi o 15 hp.
Obrázek
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 13012
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Klubové ID: 119
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od matal Moderátor »

Sice motory jsou stejný,ale maji jiný obsah, tam si změnou sání moc nepomůžeš.. Soft.úpravou dosáhneš max 15ps resp.10% toho co máš, to jsou vyhozený lowe..měl jsem na mysli vačky,svody, popř. kompresor či turbo,ale to jsou už větší investice..
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Klubové ID: 1355
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od surfis »

Igore ikdyž je to označený 325i, tak obsah je 2996 ccm :wink:
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#10 Příspěvek od BudVlad »

matal píše:Sice motory jsou stejný,ale maji jiný obsah, tam si změnou sání moc nepomůžeš.. Soft.úpravou dosáhneš max 15ps resp.10% toho co máš, to jsou vyhozený lowe..měl jsem na mysli vačky,svody, popř. kompresor či turbo,ale to jsou už větší investice..
Jiný obsah? 325i má motor N53B30U0 218 hp, 330i má N53B30O0 272 hp. Obsah obou motorů je 2996 cc! Rozdíl je sání (3 stage) a software, který mimo jiné určuje profil vaček, které jsou u obou motorů stejné. ECU jsou také stejné, ale bohužel BMW software je závislý na VIN, takže výměna sacího potrubí by nefungovala.
Přeprogramováním ECU se změní profil vaček, ale jde o to že zvýšení výkonu na 289 hp bez výměny sání se mi nezdá. Jde také o to jak se potom motor chová. Mám zkušenosti se závodními vačkami a s takovým motorem bych nechtěl jezdit po městě.
335i má motor N54B30 2979 cc 326 hp a je zcela odlišný od N53. Dávat turbo na N53 je nesmysl (zdvih, komprese).
BTW: N53 má již nerezové vyladěné svody.
Obrázek
Odpovědět