Stránka 1 z 1

Napsal: úte 06.10.2009 09:22
od xSAFA
Chtěl bych se zeptat na zkušenosti s drážkovanými řemeny od firmy Continental? Vzhledem k tomu, že je mají skoro všude tak jsem myslel, že to bude kvalita, ale nejsem s něma vůbec spokojenej.... :?

Když sem auto koupil byly tam originál řemeny, které nikdy ani nepískly. Pak v rámci údržby jsem staré (sem tam popraskané) řemeny vyměnil za nové Contitech.

Zhruba po 3 měsících začal hlavní řemen kvičet, použil jsem různé spreje, které vždy pomohli na chvilku. Pak jsem si všiml, že je řemen divně poškozený a drážky jsou zanesené jakoby kousky gumy. Myslel jsem že to způsobily ony spreje a objednal sem řemen nový.

Druhý Contitech řemen vydržel asi 4 měsíce a pak rovněž začal kvičet. Koukl jsem na něho a stejný scénář. Řikal jsem si že to už není možné. Všiml jsem si, že u servočerpadla mi mírně vlhne hadice a řemenice je lehce masná. Myslel jsem že onen ATF olej mohl způsobovat to, že řemeny se "drolí". Koupil jsem opět nový řemen, hadice jsem pořádně stáhl, všechny řemenice odmastil, vyčistil a nandal třetí! řemen...

Po nějaké době opět pískot, že se lidi otáčí na ulici.... :roll:

Opět jsou v drážkách přitavené jakoby odrolené kousky gumy. Jednu řemeničku mám malinko vyosenou, ale nevěřím, že toto způsobuje ona. Všechny řemenice se točí lehce. Když jsem porovnal origo řemen s tím Contišitem je poznat, že Contišit je z daleko měkčí gumy.

Je možné, že to způsobuje ta lehce vyosená řemenička alternátoru, ale jak vidno originálnímu řemenu to nevadilo. Už mě se*e neustálé kvičení a naprosto zkažený dojem z motoru. Dělá to hlavně po ránu kdy je řemen jakoby studený...

ContiTECH u mě tedy skončil nadobro. Originál sice stojí 2x tolik ale jsem přesvědčen, že vydrží 50x tolik co CT...



Jaké jsou vaše zkušeosti s touto značkou?

A která firma momentálně BMW dodává řemeny??

:wink:

Napsal: úte 06.10.2009 11:07
od bazzi
Má osobní zkušenost, je taková, že jsem CT použil několikrát i jako rozvodový řemen, a nikdy se nic nestalo. Byl jsem spokojen. Než jsem je tehdy koupil, tak jsem to konzultoval se známým a prodejcem v jedné osobě a byl jsem ujištěn, že jsou to kvalitní náhrady. Je pravdou, že jsem tohle řeši před několika lety. Kvalita se mohla posunout jinam, ale spíš mám strach, že to dělá to jemné vyosení, díky kterému dojde k nějakému silnějším opotřebení. Holt je třeba udržovat i řemenice čisté. No a pokud máš pocit, že origo bude lepší volba, tak souhlasím. 8) Jen, aby vyosená řemenička neoddělala i o origo řemen. Uršitš ti vyosení půjde opravit a mělo by být vše O.K. :wink:

PS: sto lidí 100 zkušeností

Napsal: úte 06.10.2009 11:50
od xSAFA
Jasně mě jen zajímá jestli někdo nemá podobnou zkušenost.... :)

Origo řemen na tom lítal podle mě hodně dlouho a žádné poškození na něm viditelné nebylo, pouze byly stářím příčně popraskané ty drážky což je běžné. To vyosení je u alternátoru a je to skutečně jen minimálně. Bohužel mám podezření, že s tímto nic nevymyslím. Nejspíš pozůstatek nějaké dávné bouračky...

A když nad tím tak přemýšlím lehké opotřebení je rovněž viditelné i u řemenu klimy který je sice furt ten původní ale také má lehce nahrnutou gumu do drážek ale naštěstí nepíská. A tam rozhodně žádné vyosení není!


Ví někdo kdo dodává BMW ty řemeny? Gates?

Napsal: úte 06.10.2009 12:18
od libovka
To si piš že to dělá ta vyosená rolna.Já to řešil nedávno na compactu.Novej řemen pískal jako kráva a nakonec to bylo tou řemenicí.jinak contitech jsou velmi kvalitní řemeny a já na ně nedaám dopustit.

Napsal: úte 06.10.2009 13:24
od xSAFA
Tak v tom případě nechápu proč je to samé opotřebení v menší míře i na řemenu klimy kde jsou 2 řemenice a jedna napínací kladka. Řemenice nejsou vyoseny. A proč originál řemen běhal na té malinko vyosené kladce bůhví jak dlouho a nic mu nebylo? Nevím teda já už těm řemenům přestávám věřit a objednal jsem GATES což by měla být špička mezi řemeny. Schválně sem po půl roce napíšu jak je na tom :) Sám jsem zvědav. 8)

Napsal: úte 06.10.2009 15:24
od Player1
To, že se původní řemen bránil opotřebení bych přisuzoval právě jeho stáří. Guma, když je stará, tak tvrdne a možná kvůli tomu si něj ta vyosená řemenice zkrátka nepřišla :lol:

Napsal: stř 07.10.2009 11:54
od ironpipi
Základ je, aby byly všechny řemenice v rovině (nebyly vyosený) a byla čistý. Jednou jsem čistil vodící a napínací kladku a po opětovném nasazení to začalo pískat. Říkal jsem si, že vodící kladka už bude špatná, tak jsem koupil novou. Pískání ale pokračovalo, tak jsem nad tím bádal a zjistil jsem, že komplet vodící kladka byla mírně vyosená a to i přes to, že jsem ji jen sundal a po vyčištění nasadil (přičemž její pozice je aretovaná). Po té co jsem ji drobnou úpravou vyrovnal bylo vše OK. Takže jsem tam dal starou kladku a novou mám do zásoby...Jinak používám řemeny Dayco a spokojenost...

Napsal: stř 07.10.2009 12:50
od xSAFA
Pro zajímavost mi teďka došel ten Gates a musím uznat, že kvalita tohoto řemenu bude asi trošku někde jinde... Jsem zvědav jak se tedy osvědčí... :)