Stránka 1 z 3
Napsal: stř 23.09.2009 01:12
od John112
Cau pánové, možná se ptám trochu brzo, ale mám jen 2 zimní pneu a važne nema prachy na nový (ale to neni duležity) tak se ptám, kam dát zimáky? Popřípadě kam dáváte na zimu lepší vzorek? Měl jsem hlubší ve předu, ale nevim jestli to byl dobrej nápad, skoro nikde sem se nerozjel a každá zatáčka znamenala driftu.

Ale zase sem měl předek dobře řiditelnej. Pneu budu řešit tímto zpusobem, jelikož nebudu asi moc jezdit.
Popřípadě to můžeme rozvést, kam dáváte hlubší vzorek?

Napsal: stř 23.09.2009 01:17
od castro
přesně tahle debata už tady byla. Nakonec nejlogičtěji vyšlo najevo že je lepší mít vždy lepší vzorek na zadní nápravě. A to jak u RWD i FRW.
Co si dobře pamatuju důvod, tak když už by tě jedna z těch náprav kvuli horčímu vzorku nepodržela, je lepší bourat předkem "čelně" s deformační zónou, nežli bokem dveřma s nulovou deformační zónou.
Napsal: stř 23.09.2009 07:50
od michal09
Minulej rok se to tady řešilo, ale mě se to netýká, já mám zimáky nový, takže nemusím řešit podobný věci.

Osobně bych dal určitě lepší pneu na přední nápravu, důvod je ten, že přední nápravou brzdíš, zatáčíš, řídíš a pokud tě nebudou poslouchat přední kola, daleko nedojedeš. Když budeš mít na zadní nápravě horší gumy, myslím že riziko nezvládnutí vozu je menší, hlavně to můžeš ovlivnit úřední nápravou... Toď můj logický pohled na věc, který samozřejmě nemusí být správný...
Inu neni nad to mít v zimně kvalitní obutí, letos budu mí třetí zimu Dunlopy wintersporty M3 a nemůžu si stěžovat... Auto na nich poslouchá velmi dobře...

Napsal: stř 23.09.2009 08:25
od CZAirwolf
michal09 píše: myslím že riziko nezvládnutí vozu je menší, hlavně to můžeš ovlivnit úřední nápravou... Toď můj logický pohled na věc, který samozřejmě nemusí být správný...

Necekana pretacivost zadku je horsi, nez necekana nedotacivost predku. Drzel bych se rady Castra.
Napsal: stř 23.09.2009 08:40
od michal09
CZAirwolf píše:michal09 píše: myslím že riziko nezvládnutí vozu je menší, hlavně to můžeš ovlivnit úřední nápravou... Toď můj logický pohled na věc, který samozřejmě nemusí být správný...

Necekana pretacivost zadku je horsi, nez necekana nedotacivost predku. Drzel bych se rady Castra.
Ale jo já to beru, jen jsem řekl svůj názor. Mě je to jedno já budu mít vždy gumy nový a na všech kolech stejný, takže to nemusím řešit.
Napsal: stř 23.09.2009 09:53
od PolarBear
A u letnaku je lepsi davat horsi dozadu a lepsi dopredu? (myslim na letni sezonu...

)
Ja jen ze jsem minulej rok menil 2 gumy a letos zbyle 2 gumy... a dal jsem ty novejsi dozadu...
Napsal: stř 23.09.2009 10:16
od Thomas08
Mě už se to taky týkat nebude, protože ty protektory už jsem si nechal jen na kravení a objednám si v řijnu Goodyeary a možná k nim mi přijde i plyšový Garfield
Ale rozhodně se zkušenostma ze škodylaka kterým jsem jezdil tak lepší pneu na zadek, jinak nevyjedeš odnikud.
Ale radil bych ti koupit si i nejaký zimní gumy (i třeba z nějakého obchoďáku) na předek jinak brzo dojedeš. Hold si nevybereš buď chceš něco vyjet nebo mít lépe ovládaný auto. U zadokolek je to težký

Napsal: stř 23.09.2009 10:22
od bobosnow
Podle mě je vždycky lepší dát pneumatiky s hlubšim dezénem na poháněnou nápravu. Taky mam ted ten samej problem, že mam jen dvě nový zimní gumy a dvě jsou jen tak tak, aby to nebylo na pokutu. Takže nový jdou na zadek a horší hodim zatim na předek.
Napsal: stř 23.09.2009 13:19
od ivezcordoba
tak na leto bych jistě volil lepší dopředu - lepší zatočit a zabrzdit, než se jen rozjet, ale na zimu těžko říct. Řekl bych ale to stejný, když se někde nerozjedeš, tak nezatočit tam a neubrzdit to je horší... a nejhorší je nemít na zimu dobrej vzorek
Napsal: stř 23.09.2009 13:51
od Spajky
za litr koupíš nějaký 15cky snad, ne? Nechoď 2x kalit

šetřit na gumách... .)
Napsal: stř 23.09.2009 13:59
od John112
Napsal: stř 23.09.2009 14:00
od Spajky
měl sem koupit dízla, ta svině žere to co bawor

Napsal: stř 23.09.2009 14:02
od John112
Spajky píše:měl sem koupit dízla, ta svině žere to co bawor

Stejne kecas a žádno filcku nemáš.

Napsal: stř 23.09.2009 15:25
od Spatty
jednoznacne lepsi vzorek dozadu. minulou sezonu sem mel lepsi vepredu u auta s nahonem na cumak a to auto bylo naprosto neovladatelny co zatacka to slo auto mimo
Napsal: stř 23.09.2009 15:36
od Regis
Dej jednu doprava dopredu a druhou doleva dozadu.

Napsal: stř 23.09.2009 15:50
od Spatty
ani by se nerozjel

jedna by hrabala
Napsal: stř 23.09.2009 16:21
od OndraZ
Jednoznacne souhlas castro, CZAirwolf. Ale pri dnesnich cenach 15" pneu by se tady snad ani takova debata nemela objevit ne?

S fungl novou sadou spica pneu se clovek pohodlne vejde pod 5.000kc ...
Napsal: čtv 24.09.2009 17:36
od Kail
No než si dát zimáky pouze na jednu nápravu tak si snad radši nechám všude letňáky

.To je opravdu o držku,to auto má pak strašně nevypočitatelný chování...
Ale jak tu říkají klucí,15" stojej pár korun a když vezmeš jetý tak koupíš za 2000kč celou sadu poměrně pěkných pneu

.Toto je věc na který bych nešetřil...
Napsal: čtv 24.09.2009 18:05
od castro
tudíš, koupil bych min. pár levných nových zimáků na sezonu a nešetřil je = spousta levný zábavy s bmw

Napsal: čtv 24.09.2009 18:10
od Kami1
to auto má pak strašně nevypočitatelný chování
ja si davam dozadu zamerne o dost horsi pneu a auto dela presne to, co od nej ocekavam(mam jenom ABS)
odzkouseno v mnoha beznych smykovych situacich a presne tak mi to vyhovuje
!!!! Malej dotaz pro zastance lepsich gum vzadu:
Co budete delat kdyz chytnete ve stovce aquaplaning a bude vas to otacet?