Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

System pred Xdrive

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
stynx
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 01.08.2009 00:00

#1 Příspěvek od stynx »

Zdravim,
podla mojich informacii zacalo BMW montovat do svojich aut xdrive az v roku 2006,teda sa chcem opytat na akom principe pracoval pohon vsetkych styroch kolies napriklad u 330xd E46 ktory sa vyrábal skor?
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00

#2 Příspěvek od Cromoly »

fungoval na principu stalyho rozdeleni v pomeru 40:60 ve prospech zadni napravy...
stynx
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 01.08.2009 00:00

#3 Příspěvek od stynx »

hmm takze pouzivali torsen ako quattro akurat s inym rozlozenim krut. momentu v kludovom stave(quattro malo 50:50 dnes uz aj 40:60)? alebo sa mylim?
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#4 Příspěvek od libovka »

No já měl E34ix a tam se měnil kroutící moment mezi přední a zadní nápravou.Když začela zadní hrabat tak se kroutící moment přenesl na přední nápravu.Pak jsem měl X5 a ted mám 330xi a tam to funguje přibrždováním jednotlivých kol.
stynx
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 01.08.2009 00:00

#5 Příspěvek od stynx »

hmm a neviete mi niekto pomenovat ako sa ten system volal pred xdrive?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

8O To jsou mi ale "novinky".

Před X-drive byl trvalý pohon všech kol s planetovým mezinápravovým diferenciálem s TRVALE nastaveným poměrem 37:63 předek:zadek, NEBYL to TORSEN (ten má šnekový "samosvor").

E30: přední diferenciál otevřený, mezinápravový a zadní s viskozní spojkou
E34: přední diferenciál otevřený, mezinápravový s viskozní spojkou a zadní lamelový samosvor s elektrohydraulicky řízenou svorností
E46, první X5: všechny diferenciály otevřené, pouze přibržďování protáčejících se kol pomocí DSC
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#7 Příspěvek od libovka »

Francis píše:8O To jsou mi ale "novinky".

Před X-drive byl trvalý pohon všech kol s planetovým mezinápravovým diferenciálem s TRVALE nastaveným poměrem 37:63 předek:zadek, NEBYL to TORSEN (ten má šnekový "samosvor").

E30: přední diferenciál otevřený, mezinápravový a zadní s viskozní spojkou
E34: přední diferenciál otevřený, mezinápravový s viskozní spojkou a zadní lamelový samosvor s elektrohydraulicky řízenou svorností
E46, první X5: všechny diferenciály otevřené, pouze přibržďování protáčejících se kol pomocí DSC


E34 měla dva druhy systémů 4x4.A uměly regulovat kroutící moment mezi přední a zadní nápravou. :wink:

Tady si o tom můžeš přečíst.
http://www.periskop.cz/cz/clanky/xdrive ... k-uspechu/
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Nevěř novinářským kecům a radši prostuduj TIS a ETK a nebo živé auto ;-)
U E34 do zadního diferenciálu vedou hadice od hydraulického ovládání svornosti, viz http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ing_parts/ kdežto do mezinápravového nevedou ani hadice ani dráty (http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... nsfer_box/), svornost dělá viskozní spojka uvnitř.

Poměr předek:zadek je 1:1,78 tam jsem napsal nepřesný údaj, je to 36:64. Píšou to v TISu, tomu věřím víc než novinářům.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#9 Příspěvek od libovka »

Francis píše:Nevěř novinářským kecům a radši prostuduj TIS a ETK a nebo živé auto ;-)
U E34 do zadního diferenciálu vedou hadice od hydraulického ovládání svornosti, viz http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ing_parts/ kdežto do mezinápravového nevedou ani hadice ani dráty (http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... nsfer_box/), svornost dělá viskozní spojka uvnitř.

Poměr předek:zadek je 1:1,78 tam jsem napsal nepřesný údaj, je to 36:64. Píšou to v TISu, tomu věřím víc než novinářům.


Aha.A viděl si to auto jinak než na obrázku? Já měl E34 ix takže vím,že jsou dva systémy a oba mají řídící jednotku.K čemu tam asi ta jednotka je?Asi na parádu.Já měl starší model a do mezinápraváku mi vedli dráty a je tam el.magnetická spojka.Do zadního difu vedla jedna hadice která byla na uzávěrku difu.Vzhledem k tomu že tento systém byl složitej tak cca od roku 93 ho zjednodusily.Měl mezinápravák s viskozní spojkou a zadní difer měl lamelovou špéru.A poměr se měnil přibrždováním přední a zadní nápravy.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#10 Příspěvek od libovka »

libovka píše:
Francis píše:Nevěř novinářským kecům a radši prostuduj TIS a ETK a nebo živé auto ;-)
U E34 do zadního diferenciálu vedou hadice od hydraulického ovládání svornosti, viz http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ing_parts/ kdežto do mezinápravového nevedou ani hadice ani dráty (http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... nsfer_box/), svornost dělá viskozní spojka uvnitř.

Poměr předek:zadek je 1:1,78 tam jsem napsal nepřesný údaj, je to 36:64. Píšou to v TISu, tomu věřím víc než novinářům.


Já měl E34 ix takže vím,že jsou dva systémy a oba mají řídící jednotku.K čemu tam asi ta jednotka je?Asi na parádu.Já měl starší model a do mezinápraváku mi vedli dráty a je tam el.magnetická spojka.Do zadního difu vedla jedna hadice která byla na uzávěrku difu.Vzhledem k tomu že tento systém byl složitej tak cca od roku 93 ho zjednodusily.Měl mezinápravák s viskozní spojkou a zadní difer měl lamelovou špéru.A poměr se měnil přibrždováním přední a zadní nápravy.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Vlastnil jsem 525ix s posledními 7 znaky VINu GC17748, vlastnil jsem ho déle než rok. Byl tam systém s elektrohydraulicky ovládanou proměnnou svorností zadního diferenciálu. Je jasné, že takovýto systém potřebuje řídící jednotku.
Mezinápravový diferenciál ETK uvádí pro všechny ročníky jen v jedné variantě.
Přibržďování kol se nedá považovat za změnu rozdělení poměru pohonu, je to jen náhražka.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět