System pred Xdrive
-
stynx
- Registrovaný
- Příspěvky: 9
- Registrován: sob 01.08.2009 00:00
-
Cromoly
- Registrovaný
- Příspěvky: 260
- Registrován: sob 03.05.2008 00:00
- Klubové ID: 1799
-
stynx
- Registrovaný
- Příspěvky: 9
- Registrován: sob 01.08.2009 00:00
-
libovka
- Registrovaný
- Příspěvky: 2752
- Registrován: pát 09.11.2007 01:00
- Bydliště: praha-západ
-
stynx
- Registrovaný
- Příspěvky: 9
- Registrován: sob 01.08.2009 00:00
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
Před X-drive byl trvalý pohon všech kol s planetovým mezinápravovým diferenciálem s TRVALE nastaveným poměrem 37:63 předek:zadek, NEBYL to TORSEN (ten má šnekový "samosvor").
E30: přední diferenciál otevřený, mezinápravový a zadní s viskozní spojkou
E34: přední diferenciál otevřený, mezinápravový s viskozní spojkou a zadní lamelový samosvor s elektrohydraulicky řízenou svorností
E46, první X5: všechny diferenciály otevřené, pouze přibržďování protáčejících se kol pomocí DSC
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
libovka
- Registrovaný
- Příspěvky: 2752
- Registrován: pát 09.11.2007 01:00
- Bydliště: praha-západ
E34 měla dva druhy systémů 4x4.A uměly regulovat kroutící moment mezi přední a zadní nápravou.Francis píše:To jsou mi ale "novinky".
Před X-drive byl trvalý pohon všech kol s planetovým mezinápravovým diferenciálem s TRVALE nastaveným poměrem 37:63 předek:zadek, NEBYL to TORSEN (ten má šnekový "samosvor").
E30: přední diferenciál otevřený, mezinápravový a zadní s viskozní spojkou
E34: přední diferenciál otevřený, mezinápravový s viskozní spojkou a zadní lamelový samosvor s elektrohydraulicky řízenou svorností
E46, první X5: všechny diferenciály otevřené, pouze přibržďování protáčejících se kol pomocí DSC
Tady si o tom můžeš přečíst.
http://www.periskop.cz/cz/clanky/xdrive ... k-uspechu/
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
Nevěř novinářským kecům a radši prostuduj TIS a ETK a nebo živé auto 
U E34 do zadního diferenciálu vedou hadice od hydraulického ovládání svornosti, viz http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ing_parts/ kdežto do mezinápravového nevedou ani hadice ani dráty (http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... nsfer_box/), svornost dělá viskozní spojka uvnitř.
Poměr předek:zadek je 1:1,78 tam jsem napsal nepřesný údaj, je to 36:64. Píšou to v TISu, tomu věřím víc než novinářům.
U E34 do zadního diferenciálu vedou hadice od hydraulického ovládání svornosti, viz http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ing_parts/ kdežto do mezinápravového nevedou ani hadice ani dráty (http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... nsfer_box/), svornost dělá viskozní spojka uvnitř.
Poměr předek:zadek je 1:1,78 tam jsem napsal nepřesný údaj, je to 36:64. Píšou to v TISu, tomu věřím víc než novinářům.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
libovka
- Registrovaný
- Příspěvky: 2752
- Registrován: pát 09.11.2007 01:00
- Bydliště: praha-západ
Aha.A viděl si to auto jinak než na obrázku? Já měl E34 ix takže vím,že jsou dva systémy a oba mají řídící jednotku.K čemu tam asi ta jednotka je?Asi na parádu.Já měl starší model a do mezinápraváku mi vedli dráty a je tam el.magnetická spojka.Do zadního difu vedla jedna hadice která byla na uzávěrku difu.Vzhledem k tomu že tento systém byl složitej tak cca od roku 93 ho zjednodusily.Měl mezinápravák s viskozní spojkou a zadní difer měl lamelovou špéru.A poměr se měnil přibrždováním přední a zadní nápravy.Francis píše:Nevěř novinářským kecům a radši prostuduj TIS a ETK a nebo živé auto
U E34 do zadního diferenciálu vedou hadice od hydraulického ovládání svornosti, viz http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ing_parts/ kdežto do mezinápravového nevedou ani hadice ani dráty (http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... nsfer_box/), svornost dělá viskozní spojka uvnitř.
Poměr předek:zadek je 1:1,78 tam jsem napsal nepřesný údaj, je to 36:64. Píšou to v TISu, tomu věřím víc než novinářům.
-
libovka
- Registrovaný
- Příspěvky: 2752
- Registrován: pát 09.11.2007 01:00
- Bydliště: praha-západ
libovka píše:Já měl E34 ix takže vím,že jsou dva systémy a oba mají řídící jednotku.K čemu tam asi ta jednotka je?Asi na parádu.Já měl starší model a do mezinápraváku mi vedli dráty a je tam el.magnetická spojka.Do zadního difu vedla jedna hadice která byla na uzávěrku difu.Vzhledem k tomu že tento systém byl složitej tak cca od roku 93 ho zjednodusily.Měl mezinápravák s viskozní spojkou a zadní difer měl lamelovou špéru.A poměr se měnil přibrždováním přední a zadní nápravy.Francis píše:Nevěř novinářským kecům a radši prostuduj TIS a ETK a nebo živé auto
U E34 do zadního diferenciálu vedou hadice od hydraulického ovládání svornosti, viz http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ing_parts/ kdežto do mezinápravového nevedou ani hadice ani dráty (http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... nsfer_box/), svornost dělá viskozní spojka uvnitř.
Poměr předek:zadek je 1:1,78 tam jsem napsal nepřesný údaj, je to 36:64. Píšou to v TISu, tomu věřím víc než novinářům.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
Vlastnil jsem 525ix s posledními 7 znaky VINu GC17748, vlastnil jsem ho déle než rok. Byl tam systém s elektrohydraulicky ovládanou proměnnou svorností zadního diferenciálu. Je jasné, že takovýto systém potřebuje řídící jednotku.
Mezinápravový diferenciál ETK uvádí pro všechny ročníky jen v jedné variantě.
Přibržďování kol se nedá považovat za změnu rozdělení poměru pohonu, je to jen náhražka.
Mezinápravový diferenciál ETK uvádí pro všechny ročníky jen v jedné variantě.
Přibržďování kol se nedá považovat za změnu rozdělení poměru pohonu, je to jen náhražka.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
