Stránka 1 z 1
Napsal: pon 22.06.2009 21:15
od 540david
Mám prosím dotaz, zda dostanu na e39 tyhle kola
http://www.annonce.cz/detail/BMW-E65-ra ... JW2ZX.html
vím že E39 má ET20 a E65 ET 47 jak se to odstraní popř. jaké kroužky a kolik stojí?
Díky moc za odpovědi

Napsal: pon 22.06.2009 21:22
od libovka
Tak hlavně E39 má jako jediné BMW jinou středovou díru takže bys musel na kolech tu díru nechat na utočit na soustruhu.
Napsal: pon 22.06.2009 21:29
od 540david
Díky za odpověď!!! ale nevím jak by to bylo s pevností? Nebo je tady snad někdo, kdo to již dělal?[/b]
Napsal: úte 23.06.2009 07:27
od Birkoff
S pevností čeho? Kol? Prohlídni si svoje kolo. Ve středové díře je cca 5mm široký nálitek (pásek) dokola a ten vymezuje dosedací průměr. Pokud potřebuješ kola na E39 musí se ten nálitek snížit cca o 1mm v průměru (odsoustružit) myšleno z kol která mají těch 72,něco. Takže faktický dopad na vlastnosti kol je nulový. Platí pro kola s ET pro tvoje auto.
Otázka kroužků (podložek) je jiná věc. Pokud potřebuješ snížit ET (zvýšit nelze) musíš "podložit" kolo. Kroužek musí mít potřebné průměry z obou stran = i pro náboj i pro vnitřek kola. Setkal jsem se buďto s podložkama co se vlastníma šroubama přišroubují do náboje a kolo pak do nich (podložek) a nebo musíš mít delší (o tloušťku podložky) šrouby, které zašroubuješ do náboje rovnou.
Napsal: úte 23.06.2009 10:36
od eric
Hele,jen taková věc,ta výška pneu 275/
40/19 není absolutně určená pro e39,je to moc vysoký,jednak by ti to mohlo už drhnout a hlavně,průměr celýho kola včetně disku bude už moc velký,na e39 bys měl mít v 19-tce gumu např.275/
30/19 (záleží,kolika palcový-šířku-disku bys měl)nehledě na to,že desing originálních disků s novějších řad bmw se na starší generace vůbec nehodí kromě desingu M6,ale to už je pouze věc vkusu každého z nás.A naposled ranfletky v 19-tce,to se ti ta kára rozpadne,lidi,co maj runflety třeba jen v 17-tce gumě,tak píšou,že je to tvrdý jak prase,takže si to ještě rozmysli,existuje spousta jiných myslím že lepším možností

Napsal: úte 23.06.2009 10:47
od eric
A ještě,co se týče těch podložek,pokud je na těch kolech ET 47,tak ty si musíš nechat udělat podložky cca 30mm a tam už se to většinou dělá tak,že se udělaj jedny díry pro šrouby,kterýma přichytíš podložku na náboj a další díry na šrouby od kola,jelikož tloušťka těch podložek už je silnější a tak dlouhý šrouby se blbějš shánějí.Cena podložek,třeba mě vyšly i s prací na 6000kč.
Napsal: úte 23.06.2009 14:05
od 540david
Dík za odpovědi, taky jsem to po přečtení přízpěvků zavrhnul!
Napsal: stř 24.06.2009 15:22
od Tiff_needel
Sorry nechtěl se mi zakládat nový topic je to téměř zbytečný...
Dám na E39 - STYLE 6 ,Dostal jsem je k autu,a myslel jsem že by jako zimáky postačili,ale jsou to 225/xx R16 což na zimáky je dost veliký,a profil by měl na zimu být co největší(páč jsezdím 90% hory).a Teď mi to vrtá hlavou a schánět ráfky na poslední chvíli se mi nechce,tak jestli má někdo zkušenost?PLS poraďte...
Napsal: stř 24.06.2009 16:04
od mari
Na e39 je dáš jedině když vysoustružíš středovou díru ze 72,6 na 74,1 mm.
Napsal: stř 24.06.2009 17:53
od KamilAC
eric píše:Hele,jen taková věc,ta výška pneu 275/
40/19 není absolutně určená pro e39,je to moc vysoký,jednak by ti to mohlo už drhnout a hlavně,průměr celýho kola včetně disku bude už moc velký,na e39 bys měl mít v 19-tce gumu např.275/
30/19 (záleží,kolika palcový-šířku-disku bys měl)nehledě na to,že desing originálních disků s novějších řad bmw se na starší generace vůbec nehodí kromě desingu M6,ale to už je pouze věc vkusu každého z nás.A naposled ranfletky v 19-tce,to se ti ta kára rozpadne,lidi,co maj runflety třeba jen v 17-tce gumě,tak píšou,že je to tvrdý jak prase,takže si to ještě rozmysli,existuje spousta jiných myslím že lepším možností

Ale prd velebnosti, já když sem koupil ty svoje 19", tak sem na zadku měl 295/40 a na nesníženej podvozek se to akorát vlezlo. Navíc kola byly taky ze sedmy, takže středy mám taky soustružený a co se týče ET tak to sedlo jak p*del do hrnce.
zde důkaz místo slibů.

Napsal: stř 24.06.2009 21:01
od eric
KamilAC píše:eric píše:Hele,jen taková věc,ta výška pneu 275/
40/19 není absolutně určená pro e39,je to moc vysoký,jednak by ti to mohlo už drhnout a hlavně,průměr celýho kola včetně disku bude už moc velký,na e39 bys měl mít v 19-tce gumu např.275/
30/19 (záleží,kolika palcový-šířku-disku bys měl)nehledě na to,že desing originálních disků s novějších řad bmw se na starší generace vůbec nehodí kromě desingu M6,ale to už je pouze věc vkusu každého z nás.A naposled ranfletky v 19-tce,to se ti ta kára rozpadne,lidi,co maj runflety třeba jen v 17-tce gumě,tak píšou,že je to tvrdý jak prase,takže si to ještě rozmysli,existuje spousta jiných myslím že lepším možností

Ale prd velebnosti, já když sem koupil ty svoje 19", tak sem na zadku měl 295/40 a na nesníženej podvozek se to akorát vlezlo. Navíc kola byly taky ze sedmy, takže středy mám taky soustružený a co se týče ET tak to sedlo jak p*del do hrnce.
zde důkaz místo slibů.

Nj,ale ty si koupil kola asi ze sedmy e38,kde se ET kol pohybuje okolo 15-20,kdežto von to má z e65 s ET47,takže tam by nic ani ta p.del do hrnce nesedla

A jinak ty gumy,no když to vidím na fotce,tak upřímně bych to nikdy v 19-tce nekupoval,i když to nemáš snížený,máš to tam tak tak a nedal bys možná ruku do ohně za to,že ti to při naložení lidí dozadu škrtá,zdá se mi,jako bys to mněl trochu ofrézovaný

Navíc to není tedy moc hezký,na e39 patří fakt vejška např. 235/35/19 nebo 245/35/19 a dozadu 265/30/19 nebo 275/30/19.Jde vidět,že to bylo na sedmě,ze který si to kupoval a tam se dávaj trochu vyšší gumy

Jinak cool disky,to tedy jóóó,ale až bys dal eMPacket podvozek,tak bys měl automatickou vytahovačku lemů

Napsal: stř 24.06.2009 22:23
od 540david
zapoměl jsem dodat, že já ten M- packet podvozek mám....

a po automatické vytahovačce lemů opravdu netoužím!

Napsal: čtv 25.06.2009 07:25
od Birkoff
Tiff_needel píše:Sorry nechtěl se mi zakládat nový topic je to téměř zbytečný...
Dám na E39 - STYLE 6 ,Dostal jsem je k autu,a myslel jsem že by jako zimáky postačili,ale jsou to 225/xx R16 což na zimáky je dost veliký,a profil by měl na zimu být co největší(páč jsezdím 90% hory).a Teď mi to vrtá hlavou a schánět ráfky na poslední chvíli se mi nechce,tak jestli má někdo zkušenost?PLS poraďte...
Podle toho z čeho jsou. Pokud jsou z E38 tj 7,5x16 ET20 tak tě čeká jen ta díra z 72 na 74 (drobné neuvádím). Mám taky kola stejného rozměru na E39 a perfekně sednou. Obutá jsou na origo rozměru 225/55R16 (podle techničáku). Takže bych přeměřil tu díru a případně ji nechal zvětšit.
Napsal: čtv 25.06.2009 08:11
od Tiff_needel
Spíš je prodám a koupím za to 6,5 x 15 na zimu to je lepší sice to bue vypadat nic moc ale za to se na horách někam dostanu.
Napsal: čtv 25.06.2009 19:03
od KamilAC
eric píše:Nj,ale ty si koupil kola asi ze sedmy e38,kde se ET kol pohybuje okolo 15-20,kdežto von to má z e65 s ET47,takže tam by nic ani ta p.del do hrnce nesedla

A jinak ty gumy,no když to vidím na fotce,tak upřímně bych to nikdy v 19-tce nekupoval,i když to nemáš snížený,máš to tam tak tak a nedal bys možná ruku do ohně za to,že ti to při naložení lidí dozadu škrtá,zdá se mi,jako bys to mněl trochu ofrézovaný

Navíc to není tedy moc hezký,na e39 patří fakt vejška např. 235/35/19 nebo 245/35/19 a dozadu 265/30/19 nebo 275/30/19.Jde vidět,že to bylo na sedmě,ze který si to kupoval a tam se dávaj trochu vyšší gumy

Jinak cool disky,to tedy jóóó,ale až bys dal eMPacket podvozek,tak bys měl automatickou vytahovačku lemů

Však přesně ty jsem nakonec koupil. Na předek 235/35 a dozadu 265/30. Se v tom utluču.

O víkendu snad už prej konečně budou disky k vyzvednutí po tý dlooouhý opravě. Gumy už ošmirglovaný byly, nevim na co to kdo přede mnou zkoušel dávat. S tím ET je to fakt, podložkama bych to řešil asi až v nouzovým případě, pokud by se nedaly stejný kola sehnat s jiným ET.
Napsal: čtv 25.06.2009 21:26
od eric
KamilAC píše:eric píše:Nj,ale ty si koupil kola asi ze sedmy e38,kde se ET kol pohybuje okolo 15-20,kdežto von to má z e65 s ET47,takže tam by nic ani ta p.del do hrnce nesedla

A jinak ty gumy,no když to vidím na fotce,tak upřímně bych to nikdy v 19-tce nekupoval,i když to nemáš snížený,máš to tam tak tak a nedal bys možná ruku do ohně za to,že ti to při naložení lidí dozadu škrtá,zdá se mi,jako bys to mněl trochu ofrézovaný

Navíc to není tedy moc hezký,na e39 patří fakt vejška např. 235/35/19 nebo 245/35/19 a dozadu 265/30/19 nebo 275/30/19.Jde vidět,že to bylo na sedmě,ze který si to kupoval a tam se dávaj trochu vyšší gumy

Jinak cool disky,to tedy jóóó,ale až bys dal eMPacket podvozek,tak bys měl automatickou vytahovačku lemů

Však přesně ty jsem nakonec koupil. Na předek 235/35 a dozadu 265/30. Se v tom utluču.

O víkendu snad už prej konečně budou disky k vyzvednutí po tý dlooouhý opravě. Gumy už ošmirglovaný byly, nevim na co to kdo přede mnou zkoušel dávat. S tím ET je to fakt, podložkama bych to řešil asi až v nouzovým případě, pokud by se nedaly stejný kola sehnat s jiným ET.
No vidíš,tak to jó,to jsou ty správný gumy

Tamty z toho obrázku byly ty původní,dobře žes je shodil!Jinak neboj,neutlučeš se,dy´t máš ještě sérii podvozek,to je v klidu i s eMPacketem

Tak každopádně,konečně ses dočkal těch disků,viď!

Napsal: pát 26.06.2009 01:15
od Francis
Toto téma patří do sekce Servis - 5er a od úvodního dotazu se odklonilo, zde bylo uzamčeno, viz Pravidla
MOD (Francis)