Stránka 1 z 1
Napsal: pon 01.06.2009 12:55
od mirda
Ahoj klubáci. Tak abych nejak nastínil můj problém... no je to naštěstí ten z problémů příjemnějších. Mam pěknou 36tku kupé iso...celkem velká spokojenost, auto vypadá moc pekně a na ty léta je to fešák. Ale jako asi každej s toukle motorizací začínám pokukovat po 6ti hrnku. Motor 2,8 to už je jasný.. Auto bych si chtel nechat dotáhnout z nemecka, nejspíš od m3maniaca. nejspíš ale až nejak na podzim. Ale jde mi o to jakou kastli na to!?? Jezdim vetšinou sám, nebo s přítelkyní. Rodinu zatim neplánujem. Takže nepotřebujem rodiný auto. Párkrát za rok nekam třeba vyrazíme s kámošema.. ale zatim se do kupé vždycky nejak vcucli, nebyl v tom problém. Ted tu zkusim nastínit varianty který mě napadli a nad kterýma přimýšlím. jde mi o to abych měl pěkný auto, a abych s nim mohl zase házet trošku frajeřinky..

Od Vás bych chtel, jestli by jste se dokázali k nejakým variantám vyjátřit ve smyslu bral bych todle... protože a protože... nebo todle bych nebral... protože a protože.
36tka kupé 328 - musel by to byt zachovalej kousek, m nebo sport paket, vnitřek nejlíp béžová kuže. Prostě vonavka.
druhá varianta - jak sem koukal na mobile.de, dá se koupit už za slušný peníze 46tka klasika pětidvéř. Ale zajímalo by mě, jestli rámci těch 6 - 7
tis éček se dá sehnat pěknej kousek.
dálší varianta je gabro 36tka - ty jsou trošku cenové víc nahoře než kupéčka, tak sem uvažoval nejen o 2,8 ale i o starší 2,5. zase otázka, dala by se sehnat fakt slušná dvaapůlka?? přecijenom už jsou to auta s dosti rokama. a nebo je ta 2,8 o tolik lepší, že o 2,5 nemá cenu uvažovat?? jo, chtel bych k tomu hardtop.
a poslední varianta e39. nejakou pětici. Na pěknejch kolech. s čirejma svetlama vypadají taky moc pekně.
Jo, najezdim tak 25tis ročně, a nejspíš by to šlo pak tady u nás do plynu.
Takže díky za případný postřehy, a budu rád za každej názor..
A jestli po Vás chci blbosti.. tak to napiště a já to smáznu..
MOD Holly: Přesunuto z Pokecu do Pokecu o BMW
Napsal: pon 01.06.2009 20:12
od Filozof
Rozhodni se sám jakou variantu auta vemeš.
Já osobně bych chtěl 323 nebo 328i E36 coupe.
Pokud bude vonavka priplatíš si ale je to to nej a jen to udržuješ.
Nemusíš do toho strkat hromady penez. A díly nebudou drahé takže to by byla moje volba.
Tech tisic éček navíc za lepší kus být tebou klidně připlatím za lepší stav.
Hledej a snad najdeš možná i tady na klubu. Občas se něco objeví.

Napsal: úte 02.06.2009 01:15
od Helldiver
Isiel by som do E46, pripadne E39 po 09/98, modernejsi bivanos motor, o generaciu novsie modely s lepsou tuhostou kasne a bezpecnostou... Ako to teda chces pouzivat na kazdodenne jazdenie, naopak na fun bude omnoho vhodnejsia 36tka ako vyssie spomenute modely.
Napsal: úte 02.06.2009 07:43
od Danny
Napsal: úte 02.06.2009 07:54
od michal09
Za nějakou dobu budu mít před sebou podobný rozhodování jako ty... Určitě budu trvat na M52, jestli 323, nebo 328 je mi jedno, budu dávat přednost celkovému stavu...
Přemýšlel jsem nad třemi variantami:
1.) poslední e36 (rok 97-98) 323/328 sedan v co nejlepší výbavě a co nejlepším stavu
2.) jednu z prvních e46 (98-00) 323/328 sedan, ovšem tam ta výbava v té cenové relaci bude chudší
3.) e39, ale tam by to chtělo už 530i což nevím jestli se mi chce živit, ale taky si pohrávám s takovou myšlenkou
Závěr: zatím se mi jeví jako nejrozumější ta e36, věřím že se najde ještě dost parádních kousků s krásnou výbavou. e36 má přijatelné ceny ND oproti e46, která má díly občas i 2x dražší a to nemluvim o tom že na e36 si většinu servisu a údržby uděláš před garáží, e46ka už je moderněší, složitější auto...
Napsal: úte 02.06.2009 14:47
od mirda
no 8mihrnek jsem zavrhnul. svezení to musí byt bomba... ale myslim si že petice 8mihrnek bude mít podstatně vyšší naklady než trojka 6tihrek. I když by to bylo v plynu.
Je pravda že u 36tky si v podstatě veškerej servis delám sám. Tim myslim vyměny oleje, provozních kapalin, brdovejch destiček, svíčky, filtry atd. Ale to by nemel byt problém ani u 46tky. Motor by to melo stejnej, a včem jinym je ta 46tka o tolik složitější, že běžný veci bych si neudelal jak říkáš doma před barákem.?? Ty díly beru že budou asi o neco dražší. a když by se mi vysralo neco závaznějšího... tak bych musel do servisu jak s 36tkou tak 46tkou. naštěstí znám jednoho staršího týpka kterej tydle auta delá, rozumí jim, a cenově je hodně v pohodě.
k tomu kabru.. no je pravda že auto potřebuju na celej rok... ale zase si řikám že kdyby to mělo hardtop, tak jakej v tom bude v zimě rozdíl oproti kupé?? no třeba se pletu a budu rád když mi to vyvrátíte. práve že to kabro me láká dost! přes zimu by se nasadil hardtop, a když je hezky tak by se sundal, nejakej deštík snad ta plátěná střecha zvládne ne?? pohybuju se vetšinou kolem Prahy a střední čechy.. takže nejaký vyloženě kruty zimi tu nebyvaj, abych se musel brodit nekde závějema.
Napsal: úte 02.06.2009 15:27
od michal09
mirda:
e39 530i je R6, V8 se dával až do 535i a vejš. 530i má m54, stejně jak e46. Jen jsem uvažoval, že když už "velkou" pětku tak alespoň s tím třílitrem...
Co se složitosti týče, tak e46 je prostě už novější a modernější auto než e36. Ano sice budou mít stejnej motor, ale tím to víceméně končí. Kámoš měl e36, na který si dělal z 95% všechno sám, všude se dostal, teď má e46 a říká že je to mnohem horší, všude míň místa, všude víc elektriky atd... Ale to by asi nebyl hlavní důvod, pro mě hlavní důvod by byl cena náhradních dílů. Např přední rameno na 36ku stojí cca 2500kč, na 46ku stojí cca 5000kč... Při dvou ramenech to je 5tis rozdíl, což neni málo, alespoň pro mě ne...
Kábro má něco do sebe, ale jen jako druhý auto na léto. Myslím že to neni ideální na celoroční ježdění, kor když nalítáš 25k km ročně. Nehledě na to že když se zaměříš na cabrio, radikálně se ti zúží výběr, navíc si cabria drží poměrně vysokou cenu...
Je to na tobě, dobře to zvaž ať si potom něco nevyčítáš...

Napsal: úte 02.06.2009 15:40
od mirda
jj, 530 vím že je R6.. To byla reakce na dannyho.. 530 mě taky napadla, ale ta bude zase cenově trošku výš než 528.
Napsal: úte 02.06.2009 15:40
od pepus
me v tom tvojem rozhodovani jedna kastle chybi
ale to asi neni to, co hledas...

Napsal: úte 02.06.2009 15:44
od jarda
A proč je teda kabrio s hardtopem horší na celoroční ježdění než kupé? (krom toho že se občas nechá uschnout)
K rozdílu mezi E36 a E46:
Spínač na brzdovém (nebo spojkovém) pedálu.
V E36 je čudlik. Když se pedálem zmáčkne, uzavře se obvod, svítí brzdová světla.
V E46 je na pedálu magnet a vedle pedálu skříňka. Ve skříňce je senzor Hallova efektu (v zásadě jednoduchý elektrický obvod se zesilovačem) a procesor. Senzor Hallova efektu měří polohu pedálu a informaci dává procesoru. Procesor tuto informaci zpracovává a v digitální podobě ji posouvá řídící jednotce. Řídící jednotka ovládá brzdová světla.

Napsal: úte 02.06.2009 15:51
od mirda
pepus píše:me v tom tvojem rozhodovani jedna kastle chybi

ale to asi neni to, co hledas...

Sedma?? Hele taky me to napadlo... ale to už by byl pro mě asi extrém!! Bál bych se provozních nákladů...
Napsal: úte 02.06.2009 15:53
od pepus
mirda píše:pepus píše:me v tom tvojem rozhodovani jedna kastle chybi

ale to asi neni to, co hledas...

Sedma?? Hele taky me to napadlo... ale to už by byl pro mě asi extrém!! Bál bych se provozních nákladů...
a opravnene.... ser na to

Napsal: úte 02.06.2009 16:41
od Helldiver
E36 328i a E46 328i NEMAJU rovnaky motor, poznas to vtedy ked sa rozhodnes napriklad repasovat rapkajuci vanos alebo menit tecuce vstreky:))).
Napsal: úte 02.06.2009 22:01
od Jandy
Za mě běž zrovna do e46, jednak je tam ten motor zase modernější a e46 je podvozkově o velký kus dál, takže lepší svezení...

Napsal: stř 03.06.2009 14:27
od mirda
Jandy píše:Za mě běž zrovna do e46, jednak je tam ten motor zase modernější a e46 je podvozkově o velký kus dál, takže lepší svezení...

No ale dá se sehnat kolem tech 6tis E slušná 46tka 2,8?? Abych pak tady do toho nemusel nasypat dalších 50 tisíc.
Napsal: stř 03.06.2009 19:14
od Jandy
mirda píše:Jandy píše:Za mě běž zrovna do e46, jednak je tam ten motor zase modernější a e46 je podvozkově o velký kus dál, takže lepší svezení...

No ale dá se sehnat kolem tech 6tis E slušná 46tka 2,8?? Abych pak tady do toho nemusel nasypat dalších 50 tisíc.
Dokonce tu byla nedávno na prodej e46, 328i ve stříbrné metle za ňákých 180k myslím a od klubového auta bych čekal, že bude v cajku. Nečekej že budeš jenom jezdit a měnit olej, je třeba mít v záloze něco na servis a taky trochu na nečekané události, ostatně jak u každého auta.....

Napsal: stř 03.06.2009 21:25
od mirda
Jandy píše:mirda píše:Jandy píše:Za mě běž zrovna do e46, jednak je tam ten motor zase modernější a e46 je podvozkově o velký kus dál, takže lepší svezení...

No ale dá se sehnat kolem tech 6tis E slušná 46tka 2,8?? Abych pak tady do toho nemusel nasypat dalších 50 tisíc.
Dokonce tu byla nedávno na prodej e46, 328i ve stříbrné metle za ňákých 180k myslím a od klubového auta bych čekal, že bude v cajku. Nečekej že budeš jenom jezdit a měnit olej, je třeba mít v záloze něco na servis a taky trochu na nečekané události, ostatně jak u každého auta.....

Tak to je mi jasný.. nekupoval bych první auto... jen bych hned nechtel delat repas podvozku, vanosů, a jiný zásadní věci. V záloze peníze jsou... to bych se nikdy nevycuc domrtě abych neměl na provoz auta.
Napsal: čtv 04.06.2009 07:59
od michal09
Jandy píše:Za mě běž zrovna do e46, jednak je tam ten motor zase modernější a e46 je podvozkově o velký kus dál, takže lepší svezení...

To máš pravdu, jenže v konkrétní cenové relaci můžeš mít jednu z posledních e36, v super stavu s parádní výbavou nebo jednu z prvních e46, v základní výbavě a možná né tak dobrým stavu, když k tomu připočtu cenu ND vyplívá mi z toho jako vítězně e36...

Napsal: pát 05.06.2009 18:21
od miramax
michal09 píše:Jandy píše:Za mě běž zrovna do e46, jednak je tam ten motor zase modernější a e46 je podvozkově o velký kus dál, takže lepší svezení...

To máš pravdu, jenže v konkrétní cenové relaci můžeš mít jednu z posledních e36, v super stavu s parádní výbavou nebo jednu z prvních e46, v základní výbavě a možná né tak dobrým stavu, když k tomu připočtu cenu ND vyplívá mi z toho jako vítězně e36...

jenze rozdil mezi e36 a e46 v oblasti pohodli, bezpecnosti a moznosti napr. podvozku je propastny a nezachrani to ani super vybava a stav dane e36... a to rikam jako clovek ktery prave premysli nad koupi treti e36, byt s uvedomenim si vyse napsaneho
Napsal: pon 08.06.2009 13:52
od assassin_tl
miramax píše:michal09 píše:Jandy píše:Za mě běž zrovna do e46, jednak je tam ten motor zase modernější a e46 je podvozkově o velký kus dál, takže lepší svezení...

To máš pravdu, jenže v konkrétní cenové relaci můžeš mít jednu z posledních e36, v super stavu s parádní výbavou nebo jednu z prvních e46, v základní výbavě a možná né tak dobrým stavu, když k tomu připočtu cenu ND vyplívá mi z toho jako vítězně e36...

jenze rozdil mezi e36 a e46 v oblasti pohodli, bezpecnosti a moznosti napr. podvozku je propastny a nezachrani to ani super vybava a stav dane e36... a to rikam jako clovek ktery prave premysli nad koupi treti e36, byt s uvedomenim si vyse napsaneho
bezpecnost je jasna... mohl by si uvest nejaky konkretni priklad moznosti podvozu? a jakej je rozdil v pohodli? mam celkem kratce E36 kupe a zatim sem neshledal chybu... ale E46 se mi libi varazne vic, tak hledam nejake rozumne duvody proc "setrit" na e46....
svezl jsem se v E92, je to uplne jiny auto, ale zase co se tyka jizdnich vlastnosti... ani se svym asi nejezdim na limitu, s pujcenou e92 uz vubec, ale neprislo mit co se samotne jizdy tyka tak vzdalene...