Stránka 1 z 1

Napsal: stř 25.03.2009 19:04
od Kalis
čau kluci, mám možnost sehnat sekery z M5 originály, ale chtěl bych je dostat na E36ku, aby měli ET kolem 35 - 40.

Je možnost vybrousit zevnitř středy kola??
Jak je silná stěna od dosedací plochy ke kuželu šroubu??

Pokud by někdo měl foto ze vnitřku kola, aby bylo vidět tu část, která by případně šla odbrousit, byl bych vděčnej.

Děkuji za informace!!

Napsal: stř 25.03.2009 19:38
od petabmw
koukni na sauto ma je tam iso e36 takze tam asi jdou

Napsal: stř 25.03.2009 19:45
od Kalis
petabmw píše:koukni na sauto ma je tam iso e36 takze tam asi jdou
jdou ale dřou o lemy... proto je chci upravit

Napsal: stř 25.03.2009 22:05
od Martinéz
Ja bych to nedelal.. neveril bych pak tem kolum nehlede na to ze je znehodnotis.. sekery z m3 se nelibej?

Napsal: stř 25.03.2009 22:29
od petabmw
to je pravda do takovich zasahu bych se nepoustel

Napsal: čtv 26.03.2009 00:07
od Dally
Nedělej to! Je to kravina. Jsou to kovaný pevný kola a ty je chceš mrvit?

Napsal: čtv 26.03.2009 12:08
od Strosek
Dally píše:Nedělej to! Je to kravina. Jsou to kovaný pevný kola a ty je chceš mrvit?
ty kola jsou kovaný, jo ? 8O

To jsem ještě nikdy neslyšel, aby byly kola kovaný.

Napsal: čtv 26.03.2009 12:34
od Hanz
že jsi něco neslyšel neznamená, že to neexistuje :-)
kola jsou tlakově odlévaná - obyčejný kola-pevnost je dána jen designem a použitou slitinou... válcovaná - případ lepších dělených kol, kdy je "běhoun" válcován-obdobný efekt jako kování... kovaná - materiál se zhutní slisováním-kováním do formy-zápustky... kompozitová - kolo je vyrobeno z kompozitu... hořčíková - slitina s větším podílem Mg, vysoce pevná a lehká, při narušení většinou dojde k rozpadnutí celého kola

Napsal: čtv 26.03.2009 14:10
od Strosek
Hanz píše:že jsi něco neslyšel neznamená, že to neexistuje :-)
kola jsou tlakově odlévaná - obyčejný kola-pevnost je dána jen designem a použitou slitinou... válcovaná - případ lepších dělených kol, kdy je "běhoun" válcován-obdobný efekt jako kování... kovaná - materiál se zhutní slisováním-kováním do formy-zápustky... kompozitová - kolo je vyrobeno z kompozitu... hořčíková - slitina s větším podílem Mg, vysoce pevná a lehká, při narušení většinou dojde k rozpadnutí celého kola
O to mi šlo, aby se někdo naštval a vysvětlil mi to. :D Dík

Jen ještě jedna věc - takže materiálem je "kompozit" a ten se kove v zápustce. Jakej kompozit ? Slitina s vyšším % hořčíku není kompozitní materiál - to je pořád jenom slitina, která má mimochodem obchodní název Elektron.

Napsal: čtv 26.03.2009 15:25
od assassin_tl
Strosek píše:
Hanz píše:že jsi něco neslyšel neznamená, že to neexistuje :-)
kola jsou tlakově odlévaná - obyčejný kola-pevnost je dána jen designem a použitou slitinou... válcovaná - případ lepších dělených kol, kdy je "běhoun" válcován-obdobný efekt jako kování... kovaná - materiál se zhutní slisováním-kováním do formy-zápustky... kompozitová - kolo je vyrobeno z kompozitu... hořčíková - slitina s větším podílem Mg, vysoce pevná a lehká, při narušení většinou dojde k rozpadnutí celého kola
O to mi šlo, aby se někdo naštval a vysvětlil mi to. :D Dík

Jen ještě jedna věc - takže materiálem je "kompozit" a ten se kove v zápustce. Jakej kompozit ? Slitina s vyšším % hořčíku není kompozitní materiál - to je pořád jenom slitina, která má mimochodem obchodní název Elektron.
kovany jsou vetsinou z nejaky Al slitiny, vetsinou nejaka lepsi slitina nez jsou obyc lita kola.
kompozitova kola u aut jsem jeste neslysel - ale jak bylo receno neznamena to ze takova nejsou... kompozit je latka slozena z vice materialu ruznych vlastnosti - napriklad laminaty - skelna nebo jina tkanina + pryskyrice, na motorkach se pouzivaji kompozitova - karbonova kola.
horcikovy (al slitiny s ruznym podilem horciku) jsou lity, tusim ze se delaji i kovany horcikovy...

Napsal: čtv 26.03.2009 15:45
od Hanz
jak jsi vydedukoval, ze kompozitová kola jsou kovaná? rozdělil jsem je podle zpracování a podle materiálu, nic víc :-) navíc Elektron je dead slitina od pádu komančů... kompozit kolo třeba tady (mimochodem taky asi tak 20let stará záležitost :-) ):

Napsal: čtv 26.03.2009 21:17
od Strosek
Hanz píše:jak jsi vydedukoval, ze kompozitová kola jsou kovaná? rozdělil jsem je podle zpracování a podle materiálu, nic víc :-) navíc Elektron je dead slitina od pádu komančů... kompozit kolo třeba tady (mimochodem taky asi tak 20let stará záležitost :-) ):
Tak z jakýho materiálu je teda kovaný kolo ? Co se asi tak dá kováním tak moc zlepšit, že to za to stojí a je to navíc co nejlehčí ?

Napsal: čtv 26.03.2009 21:43
od petabmw
kovana kola sou tlakove formovana coz znamena ze je tam vic materialu na urcitou plochu.takze vetsi tvrdost-pevnost.vyroba je pochopitelne drazsi.tusim ze sou to spec.slitiny hliniku apod

Napsal: čtv 26.03.2009 22:22
od ARMAN
sekery se na e36 nehodi stejně jako m3 kola na e34, jediny co tu jeden klubak ma sekery vlastně bez seker(krytky) to vypada zajimavě

Napsal: pát 27.03.2009 21:14
od Kalis
ARMAN píše:sekery se na e36 nehodi stejně jako m3 kola na e34, jediny co tu jeden klubak ma sekery vlastně bez seker(krytky) to vypada zajimavě
přesně tak bych si je chtěl dát na auto, prostě bez seker...

Napsal: pát 27.03.2009 21:27
od ARMAN
Kalis píše:
ARMAN píše:sekery se na e36 nehodi stejně jako m3 kola na e34, jediny co tu jeden klubak ma sekery vlastně bez seker(krytky) to vypada zajimavě
přesně tak bych si je chtěl dát na auto, prostě bez seker...
tak to schvaluju :D tady jsou na e36 http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ght=sekery

Napsal: pát 27.03.2009 22:35
od MattyX
znamej mel sekery na e30 m3,fotky uz nemam,ale co rikal padnuli tam pekne :) hlavne to vypadalo mazecove :D

Napsal: ned 29.03.2009 19:41
od Martinéz
MattyX píše:znamej mel sekery na e30 m3,fotky uz nemam,ale co rikal padnuli tam pekne :) hlavne to vypadalo mazecove :D
taky jsme to uz nekde zahlidl a nebal bych se toho.. M3 e30 snese hodne avantgardy :)