2,5 a 2,8
rok - 1968
BMW - 2500 a 2800

M10/M12
1,5 - 1,6 - 1,8 a 1,8 var (2,0L)
rok - 1961 - 1987

M20
2,0 - 2,3 - 2,5 - 2,7
rok - 1976 - 1992
BMW - E28 a E34 , E30 a E21

M21
2,4 diesel

M30
2,5 - 2.8 - 3.0 - 3.3 - 3.5
rok . 1976-1994
BMW - E3, E9, E32, E34 , E24 a E23

M40
1,6 - 1,8

M41
1,8

M42
1,8

M44
1,9
rok 1996
modely - E36

M47
1,9 diesel
rok 1998 - 2006
modely - E39, E46, E60, E83, E87, E90, Rover 75

M50
2,3 - 2,5 - 2,8
modely - E34 a E36

M51
2,5 diesel
modely - E34, E36, E38, E39, Opel Omega


M52
2,0 - 2,5 - 2,8
Vanos (TU version: double Vanos)

M54
2,2 - 2,5 - 3,0 ( 254 bhp)

M57
2,5 - 2,9 - 3,0 diesel
rok - 1998
model - E65, E90, E91

M60 V8
3,0 - 4,0
rok - 1992 - 1996
model - E34 530i, E32 730i, 740i, 840i
engine block from Nikasil (Silicone Injected Nickel)

M62
3,5 - 4,4 - 4,6 - 4,9
rok - 1996 - 2003
E31 ,E38, E39, E53,
Land Rover

M67
3,9 - 4,4 turbo diesel
rok - 1998 - 2006
E38-7 Series, E65-7 Series, E-66 - 7series L
a BMW engine with most torque: 700Nm @ 1750rpm - M67 4423cc M67 D44 (8c/4v)

M70
V12 - 5,0

M73
V12 - 5,3 - 5,4 - 5,5
rok - 1993
E38 7-Series, E31 8-Series, E38 7-Series (M73TU)
MOTOR ROKU 1993


M88
3,5
rok - 1974
635 CSi, M635 CSi early non-catalyst version of S38

M102
3,2
1979 - 1983
E23 745 turbocharged piston engine, Bosch L-Jetronic fuel injection system. 252 bhp

M106
3,5 ( 3,43)
1983 - 1986
E23 745 a newer version of M102; Bosch Motronic DME II,
