Stránka 1 z 1
Napsal: pát 02.01.2009 11:45
od Holin
Zdar!
Nevíte někdo, jakou emisní normu splňuje E39 540i?
Díky..
Napsal: pát 02.01.2009 12:45
od Player1
Euro2 - ES 94/12
Napsal: pát 02.01.2009 22:20
od Hansen
Mám e39 540i z roku 2000. V Německém TP byla uvedena norma D4. V českém TP mám zapsáno EHK/ES 98/69, což odpovídá třídě EURO 3. Třídu EURO 3 splňovaly 540i vyráběné od září 1999 a mají dva předkatalyzátory a dva katalyzátory.
Napsal: pát 02.01.2009 22:28
od Holin
Po dovozu auta jsem šel na emise, tak koukli do německýho techničáku a řekli mi, že jelikož tam je uvedena emisní norma D4, tak auto splňuje Euro3 a tudíž při přihlášení nebudu platit ten ekologický poplatek.
Poté jsem šel na dovozovou technickou a tam mi vystavili protokol na jehož základě mi prý na dopravce vystaví český TP, ovšem do toho protokolu mi uvedli ES 96/69, což je, jestli se nepletu, Euro2, tak jsem z toho jelen..
Maník na technický mi říkal, že prý tam jinou normu uvést nemůže, že mu to prý vyplivne počítač a ani na jiné technické by to nešlo jinak, prostě pro všechny stanice TK stejné tabulky dle kterých se to určuje.
A také tvrdil, že prý 96/69 dosáhne i na Euro3, ale na netu jsem narazil na tabulky, kde vždy tato směrnice spadala pod Euro2, tak netuším, jak to myslel..
Tak se obávám, že při přihlášení mě třítisícový poplatek nemine..

Jo a ta moje nová drožka se narodila začatkem roku 2000.
Napsal: pát 02.01.2009 22:42
od Hansen
To máš stejné auto jako já. Dovozovou STK jsem dělal v Rybnici u Plzně a tam mně podle tabulek napsaly do protokolu pro vystavení TP EHK/98/69, což je EURO 3. TP mně vystavovali v Praze a nikomu nic počítač nevyhodil.
Napsal: pát 02.01.2009 23:13
od Player1
Já mám starší potvoru no...
Napsal: sob 03.01.2009 00:41
od Helldiver
Rozdiel bude zrejme v tom ci sa jedna o M62 alebo M62TU (teda s vanosom), vanosovy motor dosiahne urcite lepsie emisie...
Napsal: sob 03.01.2009 09:51
od Hansen
Je to možná opravdu tím typem motoru, protože mám M62TU.
Napsal: sob 03.01.2009 10:31
od Holin
Nevím, zda je to správná informace, ale v E39 540i to bylo s historií motoru takto:
1996 - 1998 M62B44 (210kW, 420Nm)
1998 - 2003 M62TUB44 (210kW, 440Nm)
Je to tak?
Takže s Hansenem bychom měli mít v 540 stejný typ motoru, tak nechápu, jak je možné, že jedna stanice TP vystaví protokol s emisní normou Euro2 a druhá s Euro3, když prý pracují podle stejných tabulek..
Napsal: ned 04.01.2009 00:04
od Srandik32
Já mám v cz TP zapsáno taky těch 96/69 a v německým protokolu mám Euro 3.
Napsal: ned 04.01.2009 11:02
od 540iAT
Tak to teda fakt nechápu, dle čeho se ta norma určuje.
Myslel jsem, že to musí být vždy stejné, že májí všechny STK stejné tabulky, ale asi to tak není..

Napsal: pon 05.01.2009 17:33
od Holin
Tak mi to nedalo a dnes jsem znovu zašel na to STK a nakonec se mi je podařilo ukecat, aby mi tu emisní normu upravili z Euro2 na Euro3, takže trojka zůstala doma..