Stránka 1 z 2

Napsal: stř 29.10.2008 11:56
od Zdenda_8
Dobrý den,mám 323Ci ´99 ,majitel předemnou čepoval 95,někdy prý i 91,ale výhradně spíše 95 a auto má předepsanou 98.Co si o tom myslíte,zda-li to motoru nějak škodí.Nevím jestli to už nechat na tý 95,nebo tam kápnout 98?Díky 8)

Napsal: stř 29.10.2008 13:12
od Studna
Zdenda_8 píše:Dobrý den,mám 323Ci ´99 ,majitel předemnou čepoval 95,někdy prý i 91,ale výhradně spíše 95 a auto má předepsanou 98.Co si o tom myslíte,zda-li to motoru nějak škodí.Nevím jestli to už nechat na tý 95,nebo tam kápnout 98?Díky 8)


můj názor: 91 nikdy, 95 tomu neuškodí, ale 98 ideál, lépe to jede a míň to papká. Určitě bych si radši připlatil těch pár fufníku a dával mu jen 98 bo 100.

Napsal: stř 29.10.2008 13:57
od Koby
91 je fakt asi kravina pouze tehdy, když neni nic jinýho a najet na tom co nejmín km...

na 95 jezdit normálně můžeš - motory maj čidlo klepání..

no a 98, kterou nikde nemaj, takže spíš nějaký ty carrery 100, racing atd... jsou to nejlepší

Napsal: stř 29.10.2008 14:27
od Zdenda_8
Tak to asi vidím,že dojedu do poslední kapky a vezmu asi teda 98.Když je ten motor tedy vyvinut na 98,jsou tam i nějaký svíčky na 98?

Napsal: stř 29.10.2008 14:29
od Cromoly
Chci se zeptat, kdyz omv a shell nedela 98, u jaky jiny spolecnosti mate dobry zkusenosti s 98?

Napsal: stř 29.10.2008 15:50
od Studna
Cromoly píše:Chci se zeptat, kdyz omv a shell nedela 98, u jaky jiny spolecnosti mate dobry zkusenosti s 98?


agip a benzina, ale nejsem si moc jistej. Než brát 98 tak o pár halířů je dražší 100 a to je to nej.

Napsal: stř 29.10.2008 19:06
od 3er_Cabrio_E36
A "pomůže" nebo bude mít nějaký vliv na motor kdybych občas vzal 98 nebo 100okt. benzín?

Napsal: čtv 30.10.2008 08:24
od Zdenda_8
No on ten 100okt. je stejně 98/99okt. jen má snad větší hořlavost atd a nevím jestli do motoru co je dělaný od výrobce na 95 je dobrý dávat tohle větší hoření,může se prý trochu připalovat ventily,ale to jsem jen slyšel. :wink:

Napsal: čtv 30.10.2008 13:04
od BMWPower
Zdenda_8 píše:No on ten 100okt. je stejně 98/99okt. jen má snad větší hořlavost atd a nevím jestli do motoru co je dělaný od výrobce na 95 je dobrý dávat tohle větší hoření,může se prý trochu připalovat ventily,ale to jsem jen slyšel. :wink:


Může...ale max. u škody 105,120... :lol:

Napsal: sob 08.11.2008 01:08
od torpi
no každopádně 91 bych nedal ani do fáčka , jako že sem ho měl

Napsal: sob 08.11.2008 02:03
od surfis
Zdenda_8 píše:No on ten 100okt. je stejně 98/99okt. jen má snad větší hořlavost atd a nevím jestli do motoru co je dělaný od výrobce na 95 je dobrý dávat tohle větší hoření,může se prý trochu připalovat ventily,ale to jsem jen slyšel. :wink:



Čím vyšší oktanové číslo, tím pomaleji benzín hoří... :wink:

Napsal: sob 08.11.2008 10:14
od dsvatos
Jezdi na normální 95 a nevymýšlej násobilku :D

Napsal: sob 08.11.2008 10:29
od Zdenda_8
Já tam teď zkusím vzít plnou 98 shell power,nejen,že by měla trochu klesnout spotřeba ,ale pokud je kvalitní benzín ,mělo by to trochu pročistit ,co se týče výkonu , tomu moc nevěřím,to je pouze reklama shell vsugerovaná od Majkla Čůmachra

Napsal: sob 08.11.2008 10:58
od Beefeater-64
Jezdim jen na Carreru 100 (s auti najeto cca 25000km) a max spokojenost. Kdyz porovnam cenu a spotrebu tak je jedno jestli natankuju 100okt nebo 95okt, se 100okt mam mensi spotrebu, auti je min nachylny k detonacnimu spalovani, navic u benzinek jsou na tyto benziny nejaky bonusy, vykonove bych rekl ze nastejno - subjektivne mozna trosku lepsi.

Napsal: sob 08.11.2008 17:45
od george01
surfis píše:

Čím vyšší oktanové číslo, tím pomaleji benzín hoří... :wink:

Snad obracene ne?

Napsal: sob 08.11.2008 18:08
od P-J
Motory u těchto BMW jsou nastavé na 98 oktanů s tím, že je možné je, díky čidlu klepání, provozovat na 95 i 91 oktanů (to že je možné tankovat 91-98 oktanů je uvedeno i na víčku nádrže). S nižším oktanovým číslem klesá mírně výkon a stoupá spotřeba. Motoru to nijak neublíží a na nic jiného to nemá vliv.

Napsal: sob 08.11.2008 19:55
od Zdenda_8
Ne je to tak,že vyšší okt.číslo pomalejc hoří..

Napsal: sob 08.11.2008 20:17
od george01
Zdenda_8 píše:Ne je to tak,že vyšší okt.číslo pomalejc hoří..

A proc by horel pomaleji?Je dulezity aby horel co nejrychleji aby se lepe vyuzila jeho energie.A nas teda ucily ze cim vic octanu tim hori rychleji.

Napsal: sob 08.11.2008 20:34
od george01
Tak jsem trochu jeste studoval a nikde jsem nenasel nic ze by oktanovy cislo melo vliv na rychlosti horeni ale pouze udava odolnost proti samozapalum.
Tenhle ma asi pravdu:
http://forum.honda-club.cz/viewtopic.ph ... d188db69c5

Napsal: sob 08.11.2008 21:51
od Zdenda_8