Stránka 1 z 2
Napsal: stř 29.10.2008 11:56
od Zdenda_8
Dobrý den,mám 323Ci ´99 ,majitel předemnou čepoval 95,někdy prý i 91,ale výhradně spíše 95 a auto má předepsanou 98.Co si o tom myslíte,zda-li to motoru nějak škodí.Nevím jestli to už nechat na tý 95,nebo tam kápnout 98?Díky

Napsal: stř 29.10.2008 13:12
od Studna
Zdenda_8 píše:Dobrý den,mám 323Ci ´99 ,majitel předemnou čepoval 95,někdy prý i 91,ale výhradně spíše 95 a auto má předepsanou 98.Co si o tom myslíte,zda-li to motoru nějak škodí.Nevím jestli to už nechat na tý 95,nebo tam kápnout 98?Díky

můj názor: 91 nikdy, 95 tomu neuškodí, ale 98 ideál, lépe to jede a míň to papká. Určitě bych si radši připlatil těch pár fufníku a dával mu jen 98 bo 100.
Napsal: stř 29.10.2008 13:57
od Koby
91 je fakt asi kravina pouze tehdy, když neni nic jinýho a najet na tom co nejmín km...
na 95 jezdit normálně můžeš - motory maj čidlo klepání..
no a 98, kterou nikde nemaj, takže spíš nějaký ty carrery 100, racing atd... jsou to nejlepší
Napsal: stř 29.10.2008 14:27
od Zdenda_8
Tak to asi vidím,že dojedu do poslední kapky a vezmu asi teda 98.Když je ten motor tedy vyvinut na 98,jsou tam i nějaký svíčky na 98?
Napsal: stř 29.10.2008 14:29
od Cromoly
Chci se zeptat, kdyz omv a shell nedela 98, u jaky jiny spolecnosti mate dobry zkusenosti s 98?
Napsal: stř 29.10.2008 15:50
od Studna
Cromoly píše:Chci se zeptat, kdyz omv a shell nedela 98, u jaky jiny spolecnosti mate dobry zkusenosti s 98?
agip a benzina, ale nejsem si moc jistej. Než brát 98 tak o pár halířů je dražší 100 a to je to nej.
Napsal: stř 29.10.2008 19:06
od 3er_Cabrio_E36
A "pomůže" nebo bude mít nějaký vliv na motor kdybych občas vzal 98 nebo 100okt. benzín?
Napsal: čtv 30.10.2008 08:24
od Zdenda_8
No on ten 100okt. je stejně 98/99okt. jen má snad větší hořlavost atd a nevím jestli do motoru co je dělaný od výrobce na 95 je dobrý dávat tohle větší hoření,může se prý trochu připalovat ventily,ale to jsem jen slyšel.

Napsal: čtv 30.10.2008 13:04
od BMWPower
Zdenda_8 píše:No on ten 100okt. je stejně 98/99okt. jen má snad větší hořlavost atd a nevím jestli do motoru co je dělaný od výrobce na 95 je dobrý dávat tohle větší hoření,může se prý trochu připalovat ventily,ale to jsem jen slyšel.

Může...ale max. u škody 105,120...

Napsal: sob 08.11.2008 01:08
od torpi
no každopádně 91 bych nedal ani do fáčka , jako že sem ho měl
Napsal: sob 08.11.2008 02:03
od surfis
Zdenda_8 píše:No on ten 100okt. je stejně 98/99okt. jen má snad větší hořlavost atd a nevím jestli do motoru co je dělaný od výrobce na 95 je dobrý dávat tohle větší hoření,může se prý trochu připalovat ventily,ale to jsem jen slyšel.

Čím vyšší oktanové číslo, tím pomaleji benzín hoří...

Napsal: sob 08.11.2008 10:14
od dsvatos
Jezdi na normální 95 a nevymýšlej násobilku

Napsal: sob 08.11.2008 10:29
od Zdenda_8
Já tam teď zkusím vzít plnou 98 shell power,nejen,že by měla trochu klesnout spotřeba ,ale pokud je kvalitní benzín ,mělo by to trochu pročistit ,co se týče výkonu , tomu moc nevěřím,to je pouze reklama shell vsugerovaná od Majkla Čůmachra
Napsal: sob 08.11.2008 10:58
od Beefeater-64
Jezdim jen na Carreru 100 (s auti najeto cca 25000km) a max spokojenost. Kdyz porovnam cenu a spotrebu tak je jedno jestli natankuju 100okt nebo 95okt, se 100okt mam mensi spotrebu, auti je min nachylny k detonacnimu spalovani, navic u benzinek jsou na tyto benziny nejaky bonusy, vykonove bych rekl ze nastejno - subjektivne mozna trosku lepsi.
Napsal: sob 08.11.2008 17:45
od george01
surfis píše:Čím vyšší oktanové číslo, tím pomaleji benzín hoří...

Snad obracene ne?
Napsal: sob 08.11.2008 18:08
od P-J
Motory u těchto BMW jsou nastavé na 98 oktanů s tím, že je možné je, díky čidlu klepání, provozovat na 95 i 91 oktanů (to že je možné tankovat 91-98 oktanů je uvedeno i na víčku nádrže). S nižším oktanovým číslem klesá mírně výkon a stoupá spotřeba. Motoru to nijak neublíží a na nic jiného to nemá vliv.
Napsal: sob 08.11.2008 19:55
od Zdenda_8
Ne je to tak,že vyšší okt.číslo pomalejc hoří..
Napsal: sob 08.11.2008 20:17
od george01
Zdenda_8 píše:Ne je to tak,že vyšší okt.číslo pomalejc hoří..
A proc by horel pomaleji?Je dulezity aby horel co nejrychleji aby se lepe vyuzila jeho energie.A nas teda ucily ze cim vic octanu tim hori rychleji.
Napsal: sob 08.11.2008 20:34
od george01
Tak jsem trochu jeste studoval a nikde jsem nenasel nic ze by oktanovy cislo melo vliv na rychlosti horeni ale pouze udava odolnost proti samozapalum.
Tenhle ma asi pravdu:
http://forum.honda-club.cz/viewtopic.ph ... d188db69c5
Napsal: sob 08.11.2008 21:51
od Zdenda_8