Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 23.10.2008 11:14
od Masamoto
Zdravím! Velmi Rád bych pohovořil s někým kdo má konkrétní zkušenosti s motorem z vozu BMW E39 523i; 125kW; VANOS. Mám podezření na prasklou hlavu a potřebuju probrat pár okolností.. Můžu se na někoho z vás obrátit??
Napsal: čtv 23.10.2008 11:22
od RuDoSh
se rozepis sem..... myslim, ze zavady budou stejne u vsech M52 (2.0, 2.5 i 2.

.... a ty motory tu ma vetsina lidi

Napsal: čtv 23.10.2008 14:03
od Masamoto
Tak že abych vysvětli problém.. BMW delší dobu netáhlo, jednoho dne už to nešlo ani nastartovat, na 5. a 6. válci bylo vyfouklé těsnění pod hlavou. Tešnění jsme vyměnil, motor šel v poho natočit, běžel cca 15minut, potom nastala zkušební jízda v normál režimu. Po 2km vystoupala teplota úplně do červeného pole, motor jsme vypnul, v zápětí měl snahu nastartova ale zcela neúspěšně. Po vychladnutí auto znovu jelo. Přehřívání přetrvávalo dál, provedl jsme kontrolu chladiče, vodního čerpadla, ovzdušnění, visko spojky na větráku, vše chodí, pro jistotu jsem i demontoval termostat. Přehřívá se pořád, při čemž chod motoru je od studeného startu do cca 20minut normální.. potom se motor začne divně převalovat, jde těžkopádně do otáček a pokud ho přidržím na cca 6000 ot. lítá z výfuku bílý dým..spíš taková pára když tam přiložím ruku. Problém je v tom že jsme při výměně těsnění nenechal kontrolovat rovinu dosedací plochy hlavy motoru ani těsnost. Teď řeším jestli to může být hlavou, případně rovností nebo nějakou trhlinou.
Vážení děkuji za případné rady!!!
Napsal: čtv 23.10.2008 15:42
od JIP
Všechno skutečně nasvědčuje netěsnosti hlavy (teda prasklina, nebo nerovná hlava, když vyloučím těsnění, které jsi měnil). Ten bílý dým bude vodní pára z chladící kapaliny, která se dostává do spalovacího prostoru. Ještě bych zkusil, zda se při přidání otáček více tlakujou i hadice chlazení...prostě tvrdnou...
Napsal: pát 24.10.2008 08:23
od Birkoff
Trocha páry jde i pokud není úplně ohřátý výfuk. Je to jen lehce a je cítit po spáleném benzínu na rozdíl od prasklé, nebo povolené hlavy, kdy je té páry "jak když někdo hodí dýmovnici" a navíc nepříjemně čpí (nemrzka). Jak psal JIP na hadicích bys to měl poznat taky = natlakované a tvrdé. A taky by musela ubývat voda z expanzky (když jde výfukem). Ještě můžeš zkouknout olej (jestli v něm není voda), ale to není podmínka, ne vždy jde voda do oleje (záleží kde to praskne).
Napsal: pát 24.10.2008 09:01
od Francis
Masamoto píše:... BMW delší dobu netáhlo, jednoho dne už to nešlo ani nastartovat, na 5. a 6. válci bylo vyfouklé těsnění pod hlavou...
No, jezdit s netáhnoucím motorem dokud nechcípne, to se jen tak nevidí, to chce pořádnou porci ignorance.
Doporučuju rozebrat, zkontrolovat rovinnost dosedací plochy hlavy
i bloku a nechat udělat tlakovou zkoušku hlavy.