Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Debata konkrétně k motoru z vozu E39 523i VANOS.. NUTNÉ!!!

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Masamoto
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00

#1 Příspěvek od Masamoto »

Zdravím! Velmi Rád bych pohovořil s někým kdo má konkrétní zkušenosti s motorem z vozu BMW E39 523i; 125kW; VANOS. Mám podezření na prasklou hlavu a potřebuju probrat pár okolností.. Můžu se na někoho z vás obrátit??
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od RuDoSh »

se rozepis sem..... myslim, ze zavady budou stejne u vsech M52 (2.0, 2.5 i 2.8).... a ty motory tu ma vetsina lidi :-)
Masamoto
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00

#3 Příspěvek od Masamoto »

Tak že abych vysvětli problém.. BMW delší dobu netáhlo, jednoho dne už to nešlo ani nastartovat, na 5. a 6. válci bylo vyfouklé těsnění pod hlavou. Tešnění jsme vyměnil, motor šel v poho natočit, běžel cca 15minut, potom nastala zkušební jízda v normál režimu. Po 2km vystoupala teplota úplně do červeného pole, motor jsme vypnul, v zápětí měl snahu nastartova ale zcela neúspěšně. Po vychladnutí auto znovu jelo. Přehřívání přetrvávalo dál, provedl jsme kontrolu chladiče, vodního čerpadla, ovzdušnění, visko spojky na větráku, vše chodí, pro jistotu jsem i demontoval termostat. Přehřívá se pořád, při čemž chod motoru je od studeného startu do cca 20minut normální.. potom se motor začne divně převalovat, jde těžkopádně do otáček a pokud ho přidržím na cca 6000 ot. lítá z výfuku bílý dým..spíš taková pára když tam přiložím ruku. Problém je v tom že jsme při výměně těsnění nenechal kontrolovat rovinu dosedací plochy hlavy motoru ani těsnost. Teď řeším jestli to může být hlavou, případně rovností nebo nějakou trhlinou.

Vážení děkuji za případné rady!!!
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#4 Příspěvek od JIP »

Všechno skutečně nasvědčuje netěsnosti hlavy (teda prasklina, nebo nerovná hlava, když vyloučím těsnění, které jsi měnil). Ten bílý dým bude vodní pára z chladící kapaliny, která se dostává do spalovacího prostoru. Ještě bych zkusil, zda se při přidání otáček více tlakujou i hadice chlazení...prostě tvrdnou...
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#5 Příspěvek od Birkoff »

Trocha páry jde i pokud není úplně ohřátý výfuk. Je to jen lehce a je cítit po spáleném benzínu na rozdíl od prasklé, nebo povolené hlavy, kdy je té páry "jak když někdo hodí dýmovnici" a navíc nepříjemně čpí (nemrzka). Jak psal JIP na hadicích bys to měl poznat taky = natlakované a tvrdé. A taky by musela ubývat voda z expanzky (když jde výfukem). Ještě můžeš zkouknout olej (jestli v něm není voda), ale to není podmínka, ne vždy jde voda do oleje (záleží kde to praskne).
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Masamoto píše:... BMW delší dobu netáhlo, jednoho dne už to nešlo ani nastartovat, na 5. a 6. válci bylo vyfouklé těsnění pod hlavou...
No, jezdit s netáhnoucím motorem dokud nechcípne, to se jen tak nevidí, to chce pořádnou porci ignorance.

Doporučuju rozebrat, zkontrolovat rovinnost dosedací plochy hlavy i bloku a nechat udělat tlakovou zkoušku hlavy.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět