Stránka 1 z 2

Napsal: sob 28.06.2008 14:08
od jirikuchytil
Ahoj, mám E34 525 TDS, chipnul jsem ho, tak tam mám 125 kW a 335 Nm, ale zdá se mě, že to pořád nějak nejede :-)
Máte někdo zkušenost s výměnou cooleru za větší? Dole pod nárazníkem je jen takový žebráček. Třeba Audi má 5x větší. Chrysler má stejně velikej jako vodní. Přijde mě to prostě nedostatečný.
Budu rád za každý postřeh a budu Vás dále informovat o tomto tématu. Promyšleno to mám asi takto. Chladič oleje, který je hned první za ledvinama strčím do motorového prostoru hned za levé přední světlo. Naženu k němu nápor vzduchu spodní kulatou dírou, kterou zvětším a použiji difusor. Budu se snažit naměstnat cooler z AVIE, nebo toho Chrysleru, který už mám místo tohoto olejového chladiče. Je tam sice příčka nárazníku, ale tu trochu poupravím.
Samozřejmě nevím, jestli to pomůže, ale zdravý rozum říká, že ano. Na zkoušku si nainstaluji provizorně tento větší cooler před nárazník, přivedu hadice a trochu se projedu. Když to bude znát, tak do toho půjdu. Když to nebude znatelné, tak se na to vy...u.
Tímto prosím o pomoc. Jestli jste někdo řešil podobný problém, budu rád, když se podělíte o zkušenosti.

Díkec Jiří

Napsal: sob 28.06.2008 14:25
od fafejta
Myslím si,že u turbodmychadla s regulací waste-gate,se zvětšením objemu chladiče,zvedne turboprodleva(turbodíra),a zátah se posune do větších otáček,protože chvilku bude trvat než se ten objem nafoukne.U audi,není to náhodou,že tam maj regulaci dělanou naklápěčkou VTG.Navíc Avie je snad tuším nějaký 3.5 L a to tam taky asi hraje roli.Ale myslím,že už to zvednutí kroutáku z seriových(e34) 260Nm na Tvých 335 Nm je už docela dost.To bych asi spíš řešil vodní ostřik toho malýho intercoleru,no vlastně já bych to určitě neřešil,tuning veteránů je dost drsný. :wink:

Napsal: sob 28.06.2008 15:20
od jirikuchytil
... za info, ale přesto tě poprosím, jestli si myslíš, že se zvedne výkon, nebo případně krouťák?
O kolik si myslíš, že by to mohlo jít nahoru?

Díky

Napsal: sob 28.06.2008 16:36
od fafejta
Zeptám se Tě,čistě hypoteticky,i kdyby se výkon zvětšil třeba cca o 15 PS byl bys schopen to poznat??? :wink: (Né ovšem na motorové brzdě).

Napsal: sob 28.06.2008 17:25
od WinCent
:D ,jaký máš tlak na turbu ? velký intercooler ti bude k ničemu pokud nemáš nějaký větší tlak, protože nebude co chladit :idea: ,já mám tlak 1:7 BAR a cooler mě stál 19hodin práce, není to nic jednoduchýho to tam dostat aby to bylo funkční a kvalitně udělaný... :idea: tady máš foto

Napsal: sob 28.06.2008 20:42
od Fugo
WinCent píše::D ,jaký máš tlak na turbu ? velký intercooler ti bude k ničemu pokud nemáš nějaký větší tlak, protože nebude co chladit :idea: ,já mám tlak 1:7 BAR a cooler mě stál 19hodin práce, není to nic jednoduchýho to tam dostat aby to bylo funkční a kvalitně udělaný... :idea: tady máš foto
nesmysl, teplý vzduch může být i na 0.3bar. Pokud je možnost použiju vždy IC max rozměrů co jde, samozřejmě turbo efekt by se měl zvětšit ale není to až tak rapidní, každé ochlazení stalčeného vzduchu rovná se zvýšení výkonu, ideální je ještě dodělat ostřik IC což se hodí při max boostu kdy ostřik ještě více ochladí stlačený vzduch.

Na mém bývalém R Espace 2.0 T jsem nainstaloval IC z Mastera či co to bylo, IC byl přes celý předek (mezi světly a na výšku cca 0,5m) a žádný zvětšení turbo díry jsem nepocítil.

IC není problém vyrobit na míru, nejlepší volbou je použít nějaký stávající IC z nějakého auta, potom se z něj použije jen vložka a boky se dodělají viz fota ny mých stránkách, zde jsem byl ale omezen prostorem a tak se nakonec předělali na water cooled IC. Předělaání IC tak jak jsem si navrhl vyšlo na cca 2.5tis kč. Samozřejmě není problém dodělat taky vedení vzduchu, nejlépe se dělá z nerezu, je potřeba hlavně nezapomenout na koncích trubek udělat pertly aby ti to neschazovalo hadice, jako hadice je dobré použít silikontextilní hadice od Rubena nebo Samco.

Napsal: pon 30.06.2008 03:49
od Martinéz
Jsem hodne zvedav co to udela a mozna v pripade TDs i trosku skeptik, ale drzim palce.. mrkni na forum e34.de pokud umis nemecky, resila se tam prestavba TDs na cca 230ps.. co tam ale zduraznoval nejvice, je nutnost vetsiho chladice oleje.

Napsal: pon 30.06.2008 03:58
od jirikuchytil
díky za tip

H
Jiří

Napsal: pon 30.06.2008 15:50
od WinCent
Fugo píše:
WinCent píše::D ,jaký máš tlak na turbu ? velký intercooler ti bude k ničemu pokud nemáš nějaký větší tlak, protože nebude co chladit :idea: ,já mám tlak 1:7 BAR a cooler mě stál 19hodin práce, není to nic jednoduchýho to tam dostat aby to bylo funkční a kvalitně udělaný... :idea: tady máš foto
nesmysl, teplý vzduch může být i na 0.3bar. Pokud je možnost použiju vždy IC max rozměrů co jde, samozřejmě turbo efekt by se měl zvětšit ale není to až tak rapidní, každé ochlazení stalčeného vzduchu rovná se zvýšení výkonu, ideální je ještě dodělat ostřik IC což se hodí při max boostu kdy ostřik ještě více ochladí stlačený vzduch.

Na mém bývalém R Espace 2.0 T jsem nainstaloval IC z Mastera či co to bylo, IC byl přes celý předek (mezi světly a na výšku cca 0,5m) a žádný zvětšení turbo díry jsem nepocítil.

IC není problém vyrobit na míru, nejlepší volbou je použít nějaký stávající IC z nějakého auta, potom se z něj použije jen vložka a boky se dodělají viz fota ny mých stránkách, zde jsem byl ale omezen prostorem a tak se nakonec předělali na water cooled IC. Předělaání IC tak jak jsem si navrhl vyšlo na cca 2.5tis kč. Samozřejmě není problém dodělat taky vedení vzduchu, nejlépe se dělá z nerezu, je potřeba hlavně nezapomenout na koncích trubek udělat pertly aby ti to neschazovalo hadice, jako hadice je dobré použít silikontextilní hadice od Rubena nebo Samco.
při tlaku 0.3 by mu to pomohlo tak o 0.3 koně což je pravda že to není zbytečný :lol:

Napsal: pon 30.06.2008 16:19
od Fugo
WinCent píše:při tlaku 0.3 by mu to pomohlo tak o 0.3 koně což je pravda že to není zbytečný :lol:
Jistě a proto má John in DC při plnícím tlaku 0.32bar na ZADNÍCH KOLECH (tj na motoru ještě více) 444PS a 709Nm z původních 299PS a 450Nm.

Napsal: pon 30.06.2008 16:24
od Helldiver
To je snad samozrejme ze pro kazdom zvyseni tlaku v sani rastie vykon atmo-motorov okamzite nahor, ved v NA rezime je v sani dokonca podtlak...

Napsal: pon 30.06.2008 19:39
od WinCent
Fugo píše:
WinCent píše:při tlaku 0.3 by mu to pomohlo tak o 0.3 koně což je pravda že to není zbytečný :lol:
Jistě a proto má John in DC při plnícím tlaku 0.32bar na ZADNÍCH KOLECH (tj na motoru ještě více) 444PS a 709Nm z původních 299PS a 450Nm.
:D tak to je dobrý, tak to já namísto 180PS mám ted něco kolem 300koní minimálně :lol:

Napsal: pon 30.06.2008 20:33
od Fugo
Wincente s prominutím seš hlupák, nejprve si něco o tom co píšeš zjisti a pak si hoň triko.

Napsal: pon 30.06.2008 22:52
od fafejta
Větší turbo s většim(průměrem) plnícím potrubím dopraví větší objem vzduchu při menším tlaku.

Napsal: úte 01.07.2008 14:10
od WinCent
Fugo píše:Wincente s prominutím seš hlupák, nejprve si něco o tom co píšeš zjisti a pak si hoň triko.
Hlupák si ty Fugo :!: si uvědom že píše o Tds kde už intercooler je takže to není takový rozdíl mezi žádným intercoolerem a velkým coolerem a Tds nemá 300PS jako DC, se prober a vrat se na zem nebo aspon zpět do téhle galaxie, asi o tom nic nevíš jak to vypadá nebo to aspon neumíš vysvětlit když ti dojdou argumenty tak mě hned nazýváš hlupákem. Mě připadá že tvoje sedma při těhle počtech má 1000PS jako když pubertáci tuní felícii a počítaj "sport filtr +15PS, jiný svíčky +10PS, uřvanej vejfuk +15PS" atd. :lol:

Napsal: úte 01.07.2008 15:19
od Fugo
omlouvám se, jsem hlupák,

ať už se jedná o tds či benziňák nečiní při nárustu plnícího tlaku 0,3bar nárůst výkonu 0.3PS. Na tuto tvou hlášku jsem reagoval, a s prominutím si za tím stojím. Můj "odkaz" na Johna vychází z reálných měření na brzdě.
Ad moje 7er, pokud sis všiml tak já nikde netvrdím kolik to má koní, max se odkážu na Johna a jeho výkon s tím že doufám že mám alespoň podobný.

A nevím co chceš vysvětlovat na tom že když se dá větší IC je možnost plnící vzduch více ochladit a tím pádem ho dostat do válce více, a za předpokladu že se vstříkne k tomu odpovídající množství paliva tak výkon vyroste, jistě si majitelé turbomotorů všimli že jim to jede lépe když je venku chladno, proč se dělá přídavný ostřik IC když to není třeba chladit???

Samozřejmě větší IC rovná se větší turboefekt, ale pochybuju že někdo bude montovat IC monstrozních rozměrů.

To jsou moje argumenty, zatím co ty jsi neuvedl snad ani jeden.

Napsal: úte 01.07.2008 15:38
od Helldiver
Take male OT, presne z dovodov ktore uviedol fugo sa v juznej afrike kvoli teplemu podnebiu neponukala bezna vrcholna verzia prvej sedmy (E23 745s 3.5L 252ps turbomotorom) ale namiesto toho mala juhoafricka 745i, 24V M-motor M88 (286PS). Snad je to dostatocny dokaz na to ze vzduch do turbomotora sa OPLATI chladit (vacsii IC).

Napsal: úte 01.07.2008 16:11
od pazda
presne jak pise Fugo, cim chladnejsi je nasavany vzduch tim vice se ho dostane do valcu, tim vzroste kompresni pomer a pri odpovidajici davce paliva to zpusobi zvyseni vykonu... sice netusim jaky budou rozdily, ale budou tam. proto jako uprava proc ne...

Napsal: úte 01.07.2008 16:16
od Fugo
jen opravím že kompresní poměr se nezmění ten je danej mechanicky, ale zvýší se efektivní tlak na píst.

Napsal: úte 01.07.2008 18:04
od WinCent
Fugo píše:omlouvám se, jsem hlupák,

ať už se jedná o tds či benziňák nečiní při nárustu plnícího tlaku 0,3bar nárůst výkonu 0.3PS. Na tuto tvou hlášku jsem reagoval, a s prominutím si za tím stojím. Můj "odkaz" na Johna vychází z reálných měření na brzdě.
Ad moje 7er, pokud sis všiml tak já nikde netvrdím kolik to má koní, max se odkážu na Johna a jeho výkon s tím že doufám že mám alespoň podobný.

A nevím co chceš vysvětlovat na tom že když se dá větší IC je možnost plnící vzduch více ochladit a tím pádem ho dostat do válce více, a za předpokladu že se vstříkne k tomu odpovídající množství paliva tak výkon vyroste, jistě si majitelé turbomotorů všimli že jim to jede lépe když je venku chladno, proč se dělá přídavný ostřik IC když to není třeba chladit???

Samozřejmě větší IC rovná se větší turboefekt, ale pochybuju že někdo bude montovat IC monstrozních rozměrů.

To jsou moje argumenty, zatím co ty jsi neuvedl snad ani jeden.
Tohle už je jiná, samozřejmě to co jsi napsal je všeobecně známá pravda a vím že to tak je. S tím vším souhlasím, proč bych jinak na svém autě takovou úpravu dělal kdybych si myslel že je to zbytečné, jen jsem podotkl že cooler je jen jedna z mála věcí a není to zdaleka všechno co stačí udělat pro zvýšení výkonu, něco ve smyslu že když píše že má Tds tak při standartním tlaku a větším cooleru než je ten stávající nemůže čekat takřka žádné citelné změny pouze minimální a myslím že by to na tom ani nepoznal. Něco jiného je kdyby tam žádný cooler nebyl a dal ho tam nebo měl zvýšený plnící tlak tzn. větší teplotu stlačeného vzduchu aby bylo co chladit, protože jak určitě taky víš že při nízkém plnícím tlaku se vzduch malým stlačením neohřeje natolik aby schlazení coolerem bylo tak efektivní vždyt si vem že při dnešních teplotách vzduchu ti ten cooler vzduch neochladí na nulu :idea: tzn. při malém tlaku je vzduch z turba jen o málo teplejší než je venkovní teplota která proudí skrz cooler, proto jsem psal že aby to mělo nějaký význam v Tds které už cooler má tak v případě když by to měl např. načipovaný a zvýšený plnící tlak. tzn. víc horký plnící vzduch, pak by to mělo nějaký citelný význam...tot vše 8)