Stránka 1 z 3
Napsal: úte 12.02.2008 23:40
od HAMANN
Zajimalo by me jestli se nekomu potkal motor s retezem, treba pri vysokych otackach, nebo opotrebenim a kolik stoji takova oprava?
Napsal: stř 13.02.2008 00:07
od psena
Jo potkal na M50, ale je to pomerne unikatni zalezitost.Oprava me stala cca 23 000 bylo to udelany z pouzitych dilu.
Napsal: stř 13.02.2008 08:23
od Fugo
Ano může se to stát, stačí aby selhal nebo se zlomil napínák řetězu a při troše neštěstí proskočí rozvod a potká se to, nebo taky prasknutí retězu jako takového.
Napsal: stř 13.02.2008 09:39
od Marek-is
u tds....důvod...odešla pumpa brzd..
Napsal: stř 13.02.2008 10:01
od xSAFA
Jaká je vůbec životnost řetězu např u M52 ?
Napsal: stř 13.02.2008 10:01
od Lukys318is
Taky se mi to stalo... Tyden pred poslednim BIGem
Napsal: stř 13.02.2008 10:06
od Fugo
xSAFA píše:Jaká je vůbec životnost řetězu např u M52 ?
Tohle info jsem bohužel nikde nenašel. Osobně jsem viděl přetržený řetěz jen jednou.
Napsal: stř 13.02.2008 10:53
od Lukys318is
nekdo tu jednou psal, ze u bmw s rozvodama s retezem by mely rozvody vydrzet cca 300tisic km, nevim co je na tom pravdy, tak tu nechci trousit naky famy

Napsal: stř 13.02.2008 11:53
od xSAFA
Já zas několikrát slyšel že řetaz má životnost motoru ale to se mi osobně moc nezdá...

Napsal: stř 13.02.2008 12:01
od CZAirwolf
xSAFA píše:Já zas několikrát slyšel že řetaz má životnost motoru ale to se mi osobně moc nezdá...

Souhlasi. Zivotnost neni stejna. Akorat nevim o nikom, kdo by delal rozvody na 6valci, u 4valce je to normalni u iS delat.
Napsal: stř 13.02.2008 12:39
od milonovo
Nestalo,ale pár aut jsem už potkanejch koupil,podle mě to ale je chyba uživatele pokud ne materiálu.Vytahanej řetěz zpravidla postupně brousí vodící lišty atd a musí to bejt slyšet,pokud s tím takhle někdo jezdí,musí to čekat.
Napsal: stř 13.02.2008 13:19
od dsvatos
Řetěz se dělá na životnost motoru. Ale při poruše hydraulickýho šponování se může něco stát. Ale je to buď blbostí uživatele, nebo opravdu velkou smůlou..
Napsal: stř 13.02.2008 13:46
od CZAirwolf
Neplacejte blbosti.
Citace od Hanise(z E30 fora ohledne rozvodu iS):
"Stejně tak jako rozvodový řemen i rozvod řetězem má svůj předepsaný interval výměny protože nic nevrdíží věčně tak jak psal Boost je to něco kolem 150 000 km. Řetěž se vytahává, vodící a napínací lišty se ojíždějí a ozubená kola se opotřebovávájí jako třeba sekundární převod na motorce proto je potřeba je čas od času vyměnit."
Napsal: stř 13.02.2008 13:48
od CZAirwolf
CZAirwolf píše:Neplacejte blbosti.
Citace od Hanise(z E30 fora ohledne rozvodu iS):
"Stejně tak jako rozvodový řemen i rozvod řetězem má svůj předepsaný interval výměny protože nic nevrdíží věčně tak jak psal Boost je to něco kolem 150 000 km. Řetěž se vytahává, vodící a napínací lišty se ojíždějí a ozubená kola se opotřebovávájí jako třeba sekundární převod na motorce proto je potřeba je čas od času vyměnit."
Kua, neda se tu editovat.
Btw: samoze zalezi na typu motoru atd., treba M50 ma trojity retez...

Napsal: stř 13.02.2008 15:08
od dsvatos
CZAirwolf píše:Neplacejte blbosti.
Citace od Hanise(z E30 fora ohledne rozvodu iS):
"Stejně tak jako rozvodový řemen i rozvod řetězem má svůj předepsaný interval výměny protože nic nevrdíží věčně tak jak psal Boost je to něco kolem 150 000 km. Řetěž se vytahává, vodící a napínací lišty se ojíždějí a ozubená kola se opotřebovávájí jako třeba sekundární převod na motorce proto je potřeba je čas od času vyměnit."
150 tisíc?? To už by všechny ISa v ČR byly potkaný

Dneska se i ty blbý řemeny mění po 120 tisících, takže dvojitej nebo trojitej řetěz vydrží trochu víc, nemyslíš? A porovnávat o s motocyklovým řetězem je taky nesmysl. Na ten totiž cáká voda, lepí se na něj prach a bláto což na něj působí jako brusná pasta. Zadalší není nikdy ideálně napnutej a musí se potýkat s velkýmz silovými rázy. Zatímco rozvodověj řetěz je pořád ideálně napnutej, přenáší oproti motorce minimální síly a neustále se čvachtá v oleji

Napsal: stř 13.02.2008 15:22
od CZAirwolf
Tak bud tak hodny a podivej se na tohle>
http://forum.e30.cz/boost-bmw-e30-318is ... rt,15.html
Jinak na mem byvalem iS se castecne menily rozvody (kladky, napinaky) na 180tkm a na 230tkm uz rozvody vrcely jak motorka ci neco horsiho...
Napsal: stř 13.02.2008 15:28
od castro
airwolfe, ty bud tak hodný a přestan doaleluja pořád někoho citovat...
to je pořád "dle fxe". "dle Hanise" ...
jsi jak cvičenej papoušek

Napsal: stř 13.02.2008 15:30
od dsvatos
Na ten odkaz se nedostanu, je to na přihlášení.
Já mám na ISu 230 tisíc, rozvody origo a neslyším absolutně nic.. Šmarjá, starý žigulíky, Moskviče nalítaly stovky tisíc na jeden řetěz, to stejný Mercedesy, bavce, zkrátky všecko co má řetěz. A nikdy jsem neslyšel o nikom kdo by řetězový rozvody měnil po určitých Km. Řětěz se mění až když je slyšet. Dá o sobě zavčas a dopředu vědět chrastěním.
Napsal: stř 13.02.2008 15:43
od CZAirwolf
Castro> mas s tim problem ? Je slusnost uvest zdroj...
djsvatos> jen pro predstavu...bohuzel retez tam nafoceny pro srovnani nema...ohledne toho zvuku...kdyz uz neco slysis, tak minimalne kladky atd. se menit budou...a jako vymenit retez je porad levnejsi nez menit pak ozubena kola
http://i240.photobucket.com/albums/ff23 ... C00297.jpg
http://i240.photobucket.com/albums/ff23 ... C00296.jpg
http://i240.photobucket.com/albums/ff23 ... C00298.jpg
http://i240.photobucket.com/albums/ff23 ... C00299.jpg
Napsal: stř 13.02.2008 15:50
od dsvatos
A ty fotky jsou po kolika km? Rozhodně ne po 150 tis., spíš tak po půl mega

Nebo byl problém jinde (špatnej šponovák atd.) Ale to by zase byla závada a bylo by to slyšet.