Stránka 1 z 2

Napsal: úte 11.12.2007 00:18
od Sprint
Zdravím všechny příznivce BMW.
Doufám, že zde najdu odpovědi na svoje (možná i zbytečné) otázky. :D
Ale abych začal od začátku. Již delší dobu uvažuji o koupi nějakého opravdu pěkného, výkonného a hlavně luxusního vozu, který by naplnil moji touhu po příjemném svezení. Protože vozy BMW pro mě byly od mala etalon desingu, není co řešit.
Aby bylo hned jasno, uvádím, že na nový vůz samozřejmě nemám a tak se rozhlížím po ojetinách. Na českém trhu je výběr opravdu žalostný a tak jsem po netu zabrousil k našim západním sousedům. Tady je z čeho vybírat.
Jelikož bych chtěl auto opravdu pro radost, začal jsem hledáním modelu 540i.
Výběr je docela dobrý, jen mě překvapilo, že všechny auta mají najeto překvapivě jen kolem 120000km, o čemž si lze myslet ledasco.
Protože se řídím heslem, čím víc, tím líp, zabrousil jsem i do modelů řady 7.
Překvapilo mě, že ceny jsou mnohdy ještě nižší, než u řady 5. Tady mě zaujalo několik modelů BMW 750i.
Teď se vlastně až dostávám k mým dotazům.
CO VY NA TO???
1. Na co si dát při koupi největší pozor/na co se zaměřit?
2. Je dobré kupovat hned první vyrobené vozy (r.1995), nebo připlatit za novější?
3. Jaké jsou specifické problémy modelu 750i, pokud nějaké tak "dokonalé " auto vůbec má?
4. Má motor V12 oproti svým menším šesti-osmi válcům významnější servisní nároky? Příp. stojí vůbec oproti 740i za koupi?
5. Je k běžným opravám (výměna oleje, destiček, kotoučů, žárovek) potřeba nějaké speciální nářadí?
6. Je možné takovéhle auto z průměrného platu "uživit"? :D
Tohle berte prosím s nadhledem, je mi jasné, že to si musím zpočítat sám, ale zkušenostmi nepohrdnu. Z toho plyne otázka jaká je REÁLNÁ spotřeba? V údajích výrobce je kolem 13,6l/100km.
Dodávám, že k dispozici mám něco kolem 250000kč, z toho min. 50000kč bych si chtěl nechat jako zálohu na příp. opravy a servis.

Děkuji všem za jakoukoliv reakci a těším se i na odpovědi.
S pozdravem Petr[/url]

Napsal: úte 11.12.2007 01:35
od matal
Je to věc názoru zda 750i nebo 740i,rozhodně se dívej na model po faceliftu 1998+
K opravám stačí běžné nářadí,bawory všeobecně trpí na přední nápravu,na vybrace do volantu atd.
Co se týče spotřeby tak s 740i se dá jezit +- 10-11l/100km s 750i to bude daleko víc cca 15L.. :wink:

Napsal: úte 11.12.2007 07:59
od Fugo
1. Na co si dát při koupi největší pozor/na co se zaměřit?----- Na všechno jako u každýho auta, řazení automatu.

2. Je dobré kupovat hned první vyrobené vozy (r.1995), nebo připlatit za novější?---- osobně bych si koupil novější, tam jsou již motory 5.4l.

3. Jaké jsou specifické problémy modelu 750i, pokud nějaké tak "dokonalé " auto vůbec má?

4. Má motor V12 oproti svým menším šesti-osmi válcům významnější servisní nároky? Příp. stojí vůbec oproti 740i za koupi?---- Pokud je udržovaný tak je to stejný jako každý jiný motor.

5. Je k běžným opravám (výměna oleje, destiček, kotoučů, žárovek) potřeba nějaké speciální nářadí?--- Ne

6. Je možné takovéhle auto z průměrného platu "uživit"? :D ---- Ne

Tohle berte prosím s nadhledem, je mi jasné, že to si musím zpočítat sám, ale zkušenostmi nepohrdnu. Z toho plyne otázka jaká je REÁLNÁ spotřeba? V údajích výrobce je kolem 13,6l/100km.---- Klidně počítej 20l/100km ať pak nejseš zklamanej.

Napsal: úte 11.12.2007 12:34
od T613
1. naprava, naprava, naprava, prevodovka
2. dle me jedno, zalezi na stavu ne na km a roku, pokud neresis facelift
3. poradne ji projet zda po 50km nevre (nacate hlavy apod)... pak mas hned opravu za 100t, vubec neni od cesty nechat udelat diag zda pali na vsechny valce jak ma, protoze to kolikrat ani nepoznas
4. jak psal Fugo
5. to same
6. to je vec nazoru a situace kazdeho cloveka, ja reknu ze TED ANO, ale je to tim ze neplatim bydleni v plne vysi, neskube me nejaka zenska, nemam naprcane 3 decka, nestavim barak a ja nevim co ... ja mam prumer 21, po meste se pod 15 nedostanes nikdy leda bys jezdil na tycce za tramvaji :-D

pokud resis trochu spotrebu bez do 740, vykonove skoro stejne
pokud neresis spotrebu a chces neco co moc lidi nema bez do 750 :-D

Napsal: úte 11.12.2007 14:21
od Sprint
Děkuju všem za reakce.
Ta spotřeba mě celkem překvapila. 20l je hodně, i když uznávám, že po městě bych nejezdil. Hlavně okresky a dálnice. Třeba taková spotřeba při 130km/h, nebo při 200km/h by mě zajímala. :)

Dovozce co u nás vozí auta mi dal tip na toto :
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... mber=1[url]
Vypadá moc hezky a cena je zajímavá. Co si o tom myslíte?
Díky

Napsal: úte 11.12.2007 14:26
od Sprint
Ten odkaz funguje bez toho (url) na konci.
Furt se mi to tam se. . ....... :oops:

Napsal: úte 11.12.2007 16:53
od ARMAN
dej odkaz sem http://yatuc.com/ a zamčkni "Shorten it!" pak zkopiruj ten odkaz aby to nebylo roztaženy jak na 25 palcovou obrazovku :lol:

sorry za OT

Napsal: úte 11.12.2007 16:57
od T613
na dalnici jsem jel za 11 asi pri 140 na tempomat jenze prsuer je v otm ze s tim autem tech 140 nejde jet :-D takze stejne pojedes za 15 pri 180 aspon

problem V12 je prsote v tom ze te to nuti jet protoze kdyz jedes treba 100kmh a mas tam 1200ot tak je to nuda ...

jo tak auto mas vybrane krasne ... M kola co ma ja a cerna taky ... pekne :-)
samo ze rozhodujici je stav na miste

Napsal: čtv 13.12.2007 05:31
od Pyshtoun
12hrnek te zbasti ani nemrknes Pokud ale mas prumerne nadprumerny plat a nebude ti vadit cpat ho do velike ciciny, prosim ;) Ale JE to prirozene vyvazeny motor, ze (pokud ma v poradku tlaky). S tvymi choutkami a rozpoctem bych se nebal treba i neceho takoveho :

http://yatuc.com/923

Krasny auta, kraaasnyyyy....... 8O

Napsal: čtv 13.12.2007 11:07
od Martinéz
ta sedma v odkaze je krasna, ale dat za 13 let starou sedmu pres 200 se mi nezda nejlepsi napad vzhledem k tomu, ze vse co nebylo meneny na tebe co nevidet zaklepe a navic cena u nas za par bude nekde uplne dole.. :?

Napsal: čtv 13.12.2007 21:48
od gogoho
Jen něco k domplění..... Všecny E38 750 byli 5.4 dával se tam jen M73... O spotřebě počítej podle předpisů 10.......... Dost rychla jízda....kolem 13.14......Více ne.......Mám 75O E38 a jezdim průměr 12...a to ne pomalu..... Tak nevim kde berete 20...Ono to může být jedno s druhym špatná lambda , váha tad.atd. A spotřeba je hned u 20l........ Průměr počítej tak 13 spotřeby se vůbec neboj

Napsal: čtv 13.12.2007 23:54
od T613
e38 750 byla vetsinou 5.0 ... M73 5.4 narazis sem tam, takze blbost co rikas
nevim kde beres spotrebu ty takovou :lol: to jezdis ve vetru za nakladakem s kopce ne?

Napsal: pát 14.12.2007 00:21
od T613
s tim M70/M73 jsem se sekl, uz mi z tech 7er fakt hrabe :lookround:

Napsal: pát 14.12.2007 12:24
od gogoho
To jses sekl chlape... Nevadí, :lol: Jezdim dosti svižně....... A 13 no problém

Napsal: pát 14.12.2007 12:34
od Fugo
E38 , první 4 měsíce výroby E38 byl do 750i/iL montován motor M70 a od září 94 se začlo s motory 5.4l. Zdroj 7er.com

A dle mé zkušenosti je 13l utopie, pravda E38 má 5kvalt, v létě jsem jel na pohodu německo (cca 800km) a pod 15.5l/100km jsem se nedostal.

Napsal: pát 14.12.2007 14:40
od gogoho
Blbost...........V životě jsem neviděl 750 E38....s M70.........Chlapi.........vždycky jsem vás uznával :lol: co je s váma......Nevyměnili vás :lol:

Koukněte do ETK.....žádná E38 se M70 neni........

Fakt v poho 13 litrů..Kdo nevěří.....Ad přijede svezu ho.........

Napsal: pát 14.12.2007 14:55
od Fugo
je tedy fakt že jsem to chybně opsal, je tam jen napsáno od září 1994 se začal montovat nový motor 5.4l, o M70 tam nic není. :? Z toho tedy usuzuji že do té doby to byl 5.0l ať už s jakýmkoliv označením.

Napsal: ned 16.12.2007 11:52
od gogoho
A od září se taky dědá do E38 750..........dřív se nedělala......šlo to do prodeje nejdřív jen s 740 M60 a 730 M60 a mysli i 725 TDS, ale to nevim jistě.......... Takže žádná M70........5.0 nikdy........ V poho každej se někdy splete....... Ad vám to jezdí a ad žije V12:) :!:

Napsal: ned 16.12.2007 12:19
od Fugo
dle mého ETK 750 od 01/93 a 750iL od 01/94, myslím že kdyby se nedělala tak by mě to ETK nenabídlo.

Dále dle Wikipedia jsou to jiné roky 94-01, ale o kousek dál je věta že v 1995

[edit] 1995
E38 Production begins in 1994 for the 1995 Model Year replacing the E32. Initial production E38s were available with either a 2.5L Turbodiesel 3.0L or 4.0L M60 V8 or the 5.0L M70 V12 engine

nebo 7er. com http://www.7-forum.com/modelle/e38/index.php

Vier Monate nach Produktionsstart wurde im September 1994 der 750i / iL neu aufgelegt und mit einem 5,4 Liter großen V12-Motor ausgestattet


tak kde je pravda???

Napsal: ned 16.12.2007 13:15
od gogoho
Je to možný , že to někdo V38 má tu M70 myslim............Ale určitě ne seriově.......... Nedaji se na to objednat díly...Tak nevim jestli se takový auto prodávalo, když na to nejsou díly.......... a do M70 nenarveš 5 tistupen....automat....a ten měli všechny E38........