Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Zpusob jizdy pro nizkou spotrebu

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Atilak
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: ned 26.08.2007 00:00
Klubové ID: 1224

#1 Příspěvek od Atilak »

Docela by me zajimalo par rad nebo technik jak jezdit na spotrebu... Ja vim,ze se tu resi spotreba vsude jinde,ale ne primo nejaky typ jak na to..

Kdyz je nejvyssi tocivy moment 5500, tak v jakych otackach ma ten motor nejmensi spotrebu?

Samozrejmost na spotrebu je asi co nejpomalejsi akcelerace..

Vim,ze mozna spouste lidem tohle prijde jako top stupid thread, tak pardon.. 8)
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 58
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od psena »

Byt tebou, tak si najdu clanky o tom manikovi co dela ty rekordy...tam mas vsechno, nekdo daval odkaz i tady na forum.je tam par rad a nekdy az smesnych jak dosahnout nizke spotreby....jinak se obavam, ze tady foru zase tolik uspornych tipu nebude, ale treba se mylim.
Jinak podle mych pocitu a trosku i mereni....rozjezd z krizovatky jak snek tedy
0-60km/h cca 150m = rozjezdu 0-60km/h na 50m a zbylych 100m jet stabilni rychlosti.
Ale nevim , ja jsem takovej specialista, co kdyz jel do CB pro auto s 530i za 11,5 a majitel auta zpet jel za 9,5..oba jsem jeli stejnou dobu :D
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Klubové ID: 644
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Maikl »

co nejmín řadit, resp. když to jde tak tam mít porád pětku a udržovat předpisovou rychlost..
prase007
Registrovaný
Příspěvky: 1387
Registrován: stř 08.08.2007 00:00
Bydliště: kousek od Berouna ..
Klubové ID: 1383

#4 Příspěvek od prase007 »

Atilak píše:
Samozrejmost na spotrebu je asi co nejpomalejsi akcelerace..
Já jsem někde četl o tom závodě těch magorů co jezdí za 2,5 litru atp. a právě že to bylo naopak - co nejvíc vytáčet a co nejrychleji se rozjet, řadit 1-3-5, udržování rychlosti (takže pořád mírnej plyn) je zase na dálnici úspornější než se rozjet a pak jet chvíli bez plynu atp..

Jsem si jistej že o to někde na webu články najdeš, ale jezdit timhle způsobem musí bejt ukrutný utrpení.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#5 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Akceleruj rychle na 3/4 plynu (plnej nemá smysl) potom udržuj rychlost.Pořát si musíš hrát s plynovým pedálem,zkoušet ubírat a přidávat a podle okamžité spotřeby si to korigovat.Pokud chceš jet extrém na spotřebu a nevadí ti že budeš za vola :lol: tak rozjeď auto na určitou rychlost a pak to udržuj třeba na 4l okamžité spotřeby,auto ti bude pomalu zpomalovat,a pak zase rychle zrychlíš.Taky je důležité zbytečně nebrzdit a jezdit na dojezd,NEVIŘAZOVAT.
Já jsem s plným autem (E36-328) jednou díky velké hmotnosti nákladu zajel trasu Náchod Hradec za 6.3l. :lol: Ale byla to otrava .
Uživatelský avatar
adam
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: úte 11.03.2003 01:00
Bydliště: MSK
Klubové ID: 155

#6 Příspěvek od adam »

Rejchy píše:Akceleruj rychle na 3/4 plynu (plnej nemá smysl) potom udržuj rychlost.Pořát si musíš hrát s plynovým pedálem,zkoušet ubírat a přidávat a podle okamžité spotřeby si to korigovat.Pokud chceš jet extrém na spotřebu a nevadí ti že budeš za vola :lol: tak rozjeď auto na určitou rychlost a pak to udržuj třeba na 4l okamžité spotřeby,auto ti bude pomalu zpomalovat,a pak zase rychle zrychlíš.Taky je důležité zbytečně nebrzdit a jezdit na dojezd,NEVIŘAZOVAT.
Já jsem s plným autem (E36-328) jednou díky velké hmotnosti nákladu zajel trasu Náchod Hradec za 6.3l. :lol: Ale byla to otrava .
tak ja nevim...
a) s tim jezdenim na 4l okamzite a pak zrychlovat se mi moc nezda. Spis to chce udrzovat konstantni rychlost a ridit se spis terenem. Z kopce nabirat rychlost, do kopce na to neslapat...
b) NEVYRAZOVAT
c) velka hmotnost nakladu ti spotrebu nesnizi, ale zvysi (a setrvacnosti to nezachranis)
d) nikdy ne plny plyn
e) radit 1-3-5 jak uz nekdo rikal, ale to neznamena jet 1, 3, 5 plny kotel nebo tocit k omezovaci :)

jinak muj rekord je 8.6 trasa brno-cesky tesin, ale je tam na dalnici hodne kopcu a min jak 110 jsem nejel, takze zadnej extrem economic run :-)
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od RuDoSh »

Rejchy píše:Taky je důležité zbytečně nebrzdit a jezdit na dojezd,NEVIŘAZOVAT.
si trochu protirecis ne? :lol: Bud jedu z kopce na dojezd, tzn. ze znam cestu a vim, ze pod kopcem je dlouha rovina, nebo druhy kopec, tak vyradim a setrvacnosti dojedu co nejdal, nez abych brzdil kvaltem a pak musel pridavat.... kdyz vim, ze pod kopcem budu muset brzdit, tak tam necham kvalt a dole serazuju...
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od milo »

ja asi moc neporadim, na spotrebu jsem expert. jednou jsem jel 450 km z nemecka do praglu "pasikem f cervenym decku icku co jede za 5 a lita 200 voe" s prumernou 12/100 :) a potom ze bawo zere moc :lol:

ale v zasade neslapat plny, plynule se rozjizdet, brzdit motorem, nevyrazovat.
Atilak
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: ned 26.08.2007 00:00
Klubové ID: 1224

#9 Příspěvek od Atilak »

Docela zajimavy.. Jaky je opodstatneni nevyrazovani? To mam jako z kopecka nechat brzdit motorem? nebo dojizdeni na krizovatku taky nevyrazovat i kdyz budu stat na svetlech?

Jdu zkusit najit ty rekordy 8)
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od RuDoSh »

Atilak píše:Docela zajimavy.. Jaky je opodstatneni nevyrazovani? To mam jako z kopecka nechat brzdit motorem? nebo dojizdeni na krizovatku taky nevyrazovat i kdyz budu stat na svetlech?

Jdu zkusit najit ty rekordy 8)
pokud brzdis motorem tak to nezere vubec nic, kdyz vyradis tak to zere asi 0,7l na hodinu :-) takze nekdy je vyhodne vyradit a dojet setrvacnosti dal (coz tady asi neni par lidi schopno pochopit) nebo jet s kvaltem a brzdit
Atilak
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: ned 26.08.2007 00:00
Klubové ID: 1224

#11 Příspěvek od Atilak »

uz ctu ty navody...

Brzděte motorem
Při brzdění motorem u moderních aut dochází k uzavření přívodu paliva a žádné palivo se nespotřebovává. Vůz jede takzvaně zadarmo, a přitom se šetří brzdy. Brzdění motorem proto může být u aut, ve kterých dodávku paliva řídí elektronika, výhodnější než jízda na volnoběh neboli na neutrál.


To jsem fakt nevedel.. Taky jak jsem mohl, kdyz mi to nikdo nerekl :mad:

Jinak nechci jezdi hardcore eco,ale spis takovyhle featurky, ze i kdyz pojedu relativne normalne,tak s mensi spotrebou.
prase007
Registrovaný
Příspěvky: 1387
Registrován: stř 08.08.2007 00:00
Bydliště: kousek od Berouna ..
Klubové ID: 1383

#12 Příspěvek od prase007 »

s tim zavřenim přivodu a nevyřazováním je to všeobecně známá věc :)
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 13015
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Klubové ID: 119
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od matal Moderátor »

Nechávt kval při jízdě z kopce má taky význam,že se stále dobíjí baterka, má to smysl při rozsvícených světlech a dalších spotřebičů v autě..

Jinak zásada na menší spotřebu je plynulá jízda, plynulý rozjezd a dojezd,kdy využíváte váhy a setrvačnosti vozu..
Já mám zatím rekord spotřeby s 530i M54 7,1L/100km podle BC
:wink:
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 58
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od psena »

Jo auto pri brzdeni motrem nezere, ale je na zvazeni, jestli vyradit nebo nechat brzdit motor.Pokud bych musel pouzit pri neutralu brzdy tak nechavam zarazeno, pokud je delsi rovinka nebo mirne z koppce, tak klidne vyradim...tedy ja pisu jako bych to delal kadzej den..to je spis moje predstava o ekonomicke jizde.
Atilak
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: ned 26.08.2007 00:00
Klubové ID: 1224

#15 Příspěvek od Atilak »

Hehe tak to je trochu extrem :) Po 30vterinach se na spotrebu vyplati vypnout motor 8) Uz se vidim jak takhle jedu po Praze :D
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#16 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

RuDoSh píše:
Rejchy píše:Taky je důležité zbytečně nebrzdit a jezdit na dojezd,NEVIŘAZOVAT.
si trochu protirecis ne? :lol: Bud jedu z kopce na dojezd, tzn. ze znam cestu a vim, ze pod kopcem je dlouha rovina, nebo druhy kopec, tak vyradim a setrvacnosti dojedu co nejdal, nez abych brzdil kvaltem a pak musel pridavat.... kdyz vim, ze pod kopcem budu muset brzdit, tak tam necham kvalt a dole serazuju...
Nevidím v tom nic co by si protiřečilo.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#17 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

tak ja nevim...
a) s tim jezdenim na 4l okamzite a pak zrychlovat se mi moc nezda. Spis to chce udrzovat konstantni rychlost a ridit se spis terenem. Z kopce nabirat rychlost, do kopce na to neslapat...

Tak si to někdy zkus,pokud pojedeš plynule,budeš mít spotřebu kolem cca 5l a více při udržování 90km/h.Pokud rozjedu auto na cca 100km/h a budu hlídat okamžitou spotřebu na 4l,pojedu takhle několik km a auto zpomalí na 70km/h.Potom sešlápnu plyn a nějakých 100-200m budu axelerova za nějakých 20l/100,ale va finále celková spotřeba bude o něco nižší.Ale je to jízda na h.vno.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#18 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

A hmotnost má taky vliv,prostě ten motor si sní hravě poradil a setrvačnost byla větší. :wink:
Uživatelský avatar
adam
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: úte 11.03.2003 01:00
Bydliště: MSK
Klubové ID: 155

#19 Příspěvek od adam »

No expert na eco run nejsem, tak se nebudu hadat. Kazdopadne nez usetrit 0,2l a jet jak mamlas 100-70, tak radsi jedu normalne :D

Ale vis co je taky dobry na spotrebu? Malo jezdit :lol: Kdyz ted skoro nejezdim nebo jenom po meste a kdyz mimo, tak svizne, tak me nevadi ani ze to zere 11-12 :lol:
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#20 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Já taky nejsem expert,ale ještě když jsem neměl svoje auto a musel jsem si půjčovat fotrovu Octavii 1.6-74kw,tak jsem nesměl překročit jeho průměrnou spotřebu 7l/100km a to byl záhul.Pořád jsem dostával kázání o tom jak mám jezdit,no a nakonec jsem dokázal jezdit ještě o 0.5-1litr úsporněji a mít průměrnou rychlost vyšší než on.
Odpovědět