Stránka 1 z 1
Napsal: pát 03.08.2007 08:08
od JIP
Jsem čerstvým majitelem E36 Coupe 325i VANOS a zajímala by mě přesně funkce systému VANOS. Měl jsem za to, že řetězový mechanizmus řídí zdvih a časování sacích ventilů pootáčením vačky v závislosti na otáčkách. Vím taky, že systém má pomoci při snížení spotřeby a emisí tím, že motor má vrchol točivého momentu níže než ten bez VANOSU. Pocitově bych řekl, že do 4000ot. je motor takový "vlažný", ale potom zhrubne zvuk sání (je to slyšet) a ručička otáčkoměru vystřelí nahoru rychleji, resp. zátah mi příjde silnější. Od některých členů jsem za tenhle názor dostal co proto ve fóru o maximálce, tak bych rád slyšel popis VANOSU od někoho skutečně erudovaného...

Napsal: pát 03.08.2007 09:27
od psena
Nejsem erudovanej...ale nekdo se najde.Rozhodne Vanos neridi zdvih ventilu (to se jmenuje Valvetronic), pouze casovani a sice vacky sani.Double Vanos logicky ovllada i vacku vyfukovou.
Napsal: pát 03.08.2007 09:31
od Spajky
VANOS je systém proměnného časování ventilů - vačka se tedy může oproti bez-VANOS motoru natáčet v určitou dobu jinak
VANOS = VAriable NOckenwellenver Steuerung = proměnné nastavení vačkového hřídele
Napsal: pát 03.08.2007 09:58
od Speedy
DEj si zde vyhledat slovo VANOS a vypadne ti spousta odpovedi na tohle tema. Take si to najdi ve wikipedii...
Napsal: ned 05.08.2007 18:29
od Wertheim
Myslim, že ve Wikipedii nic moc není

Napsal: ned 05.08.2007 19:45
od Anton
mě taky od 4000ot zhrubne zvuk a začne to jet a to mam starou m20

Napsal: pon 06.08.2007 15:05
od JIP
"VANOS" do vyhledávače jsem tady zadal, i na Seznamu a Googlu, ale pořád je všude napsáno jen všeobecně, že se jedná o natáčení vačky sání, ale nikde jsem se nedozvěděl, jak je to v závislosti na otáčkách a taky čím je to posunutí zajištěno. Vím že je tam řetězový převod, ale od čeho vede řetěz do VANOSu taky nevím...
Rozebírat se mi to kvůli mojí zvědavosti ale vůbec nechce...

Napsal: pon 06.08.2007 16:18
od Speedy
no, ono to mas kazdy motor trochu jinak. Ale u M50 a podobnych motoru se to nataci pomoci hydraulickeho tlaku v zavisloti prave na otackach.
U M3 motoru a V8 myslim taky jsou vacky nataceny pomoci elektromotorku a posilovani je pomoci hydrauliky, aby se ty motorky nestrhly
http://www.bmwworld.com/technology/vanos.htm
Napsal: pon 06.08.2007 16:48
od Wertheim
A co vy na odpojení vanosu? Klady, zápory..?
Napsal: pon 06.08.2007 18:32
od JIP
Speedy píše:no, ono to mas kazdy motor trochu jinak. Ale u M50 a podobnych motoru se to nataci pomoci hydraulickeho tlaku v zavisloti prave na otackach.
U M3 motoru a V8 myslim taky jsou vacky nataceny pomoci elektromotorku a posilovani je pomoci hydrauliky, aby se ty motorky nestrhly
http://www.bmwworld.com/technology/vanos.htm
Díky Speedy, jsi první, který mi to jakštakš objasnil...
A Vanos bych určitě neodpojoval, jsem rád že ho mám, už pro těch ušetřených pár litrů benzinu na 100km...

Napsal: pon 06.08.2007 19:35
od Leveler
JIP píše:už pro těch ušetřených pár litrů benzinu na 100km...

Na 100km to žere o 0,7l méně jak motor bez Vanosu:)Kdepak si vzal ty litry?:))
Napsal: pon 06.08.2007 20:02
od JIP
Leveler píše:JIP píše:už pro těch ušetřených pár litrů benzinu na 100km...

Na 100km to žere o 0,7l méně jak motor bez Vanosu:)Kdepak si vzal ty litry?:))
Vycházím z informací tady z fóra, páč jsem už pár diskuzí na téma VANOS zkusil prolistovat, abych se něco dozvěděl...
Praktické zkušenosti se starší verzí motoru M50 bez Vanosu nemám...jen vím, že má ostřejší vačky a rychleji jde do otáček, ale prý si vezme nějaký ten litr navíc...jestli je to přesně 0,7L, pak smekám před tvými znalostmi...
Teď bys mě mohl ještě trochu poučit, jak je to vlastně s tou funkcí a ve kterém spektru otáček lze zásah Vanosu pozorovat...

Napsal: pon 06.08.2007 22:40
od Leveler
JIP píše:Leveler píše:JIP píše:už pro těch ušetřených pár litrů benzinu na 100km...

Na 100km to žere o 0,7l méně jak motor bez Vanosu:)Kdepak si vzal ty litry?:))
Vycházím z informací tady z fóra, páč jsem už pár diskuzí na téma VANOS zkusil prolistovat, abych se něco dozvěděl...
Praktické zkušenosti se starší verzí motoru M50 bez Vanosu nemám...jen vím, že má ostřejší vačky a rychleji jde do otáček, ale prý si vezme nějaký ten litr navíc...jestli je to přesně 0,7L, pak smekám před tvými znalostmi...
Teď bys mě mohl ještě trochu poučit, jak je to vlastně s tou funkcí a ve kterém spektru otáček lze zásah Vanosu pozorovat...

Mám to pouze z Technických informací tady z BMW -- jak je tu napsáno takže to bude ofiko udaj.
325i bez vanosu-Spotřeba 9,5l
325i vanos -Spotřeba 8,8l
Jako aby žral motor s Vanosem o několik litrů mín je blbost:)Nemáš TDI:)
Napsal: pon 06.08.2007 23:11
od Speedy
u M52 se pretaci saci vacka kolem 4k ot/min a jeho stav je 0 nebo 1. Rozdil u M50 a M50TU ve spotebe je nejvice markantni v provozu ve meste, kde je rozdil i 2litry.
Jeste dodam, ze S50 a S54 motory (M3 e36 a M3 e46) maji nataceni vacek krokove v celem spektru otacek.
Vypnuti VANOSu je blbost, za 1. by se musela vymenit RJ za plne programovaci, dale vacky atd. Krom spotreby to ma i velky vliv na prubeh kroutaku a vykonu.
Napsal: úte 07.08.2007 15:11
od JIP
Speedy píše:u M52 se pretaci saci vacka kolem 4k ot/min a jeho stav je 0 nebo 1. Rozdil u M50 a M50TU ve spotebe je nejvice markantni v provozu ve meste, kde je rozdil i 2litry.
Jeste dodam, ze S50 a S54 motory (M3 e36 a M3 e46) maji nataceni vacek krokove v celem spektru otacek.
Vypnuti VANOSu je blbost, za 1. by se musela vymenit RJ za plne programovaci, dale vacky atd. Krom spotreby to ma i velky vliv na prubeh kroutaku a vykonu.
Díky Speedy, potvrdil jsi prakticky 100% můj dojem, že k natočení sací vačky dochází ve 4000ot.
Vycházím z toho, že právě v těch 4000ot. zhrubne zvuk sání...
Sofistikovanost motorů M3 je vážně fantastická, že mají plynulou regulaci natáčení vačky jsem netušil...
