Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

VANOS - Popis funkce?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#1 Příspěvek od JIP »

Jsem čerstvým majitelem E36 Coupe 325i VANOS a zajímala by mě přesně funkce systému VANOS. Měl jsem za to, že řetězový mechanizmus řídí zdvih a časování sacích ventilů pootáčením vačky v závislosti na otáčkách. Vím taky, že systém má pomoci při snížení spotřeby a emisí tím, že motor má vrchol točivého momentu níže než ten bez VANOSU. Pocitově bych řekl, že do 4000ot. je motor takový "vlažný", ale potom zhrubne zvuk sání (je to slyšet) a ručička otáčkoměru vystřelí nahoru rychleji, resp. zátah mi příjde silnější. Od některých členů jsem za tenhle názor dostal co proto ve fóru o maximálce, tak bych rád slyšel popis VANOSU od někoho skutečně erudovaného... :idea:
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 58
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od psena »

Nejsem erudovanej...ale nekdo se najde.Rozhodne Vanos neridi zdvih ventilu (to se jmenuje Valvetronic), pouze casovani a sice vacky sani.Double Vanos logicky ovllada i vacku vyfukovou.
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Klubové ID: 1147
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Spajky »

VANOS je systém proměnného časování ventilů - vačka se tedy může oproti bez-VANOS motoru natáčet v určitou dobu jinak
VANOS = VAriable NOckenwellenver Steuerung = proměnné nastavení vačkového hřídele
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#4 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

DEj si zde vyhledat slovo VANOS a vypadne ti spousta odpovedi na tohle tema. Take si to najdi ve wikipedii...
Wertheim
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: stř 06.06.2007 00:00

#5 Příspěvek od Wertheim »

Myslim, že ve Wikipedii nic moc není :wink:
Anton
Registrovaný
Příspěvky: 804
Registrován: úte 18.07.2006 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 905
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Anton »

mě taky od 4000ot zhrubne zvuk a začne to jet a to mam starou m20 :lol:
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#7 Příspěvek od JIP »

"VANOS" do vyhledávače jsem tady zadal, i na Seznamu a Googlu, ale pořád je všude napsáno jen všeobecně, že se jedná o natáčení vačky sání, ale nikde jsem se nedozvěděl, jak je to v závislosti na otáčkách a taky čím je to posunutí zajištěno. Vím že je tam řetězový převod, ale od čeho vede řetěz do VANOSu taky nevím...
Rozebírat se mi to kvůli mojí zvědavosti ale vůbec nechce... :?
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#8 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

no, ono to mas kazdy motor trochu jinak. Ale u M50 a podobnych motoru se to nataci pomoci hydraulickeho tlaku v zavisloti prave na otackach.
U M3 motoru a V8 myslim taky jsou vacky nataceny pomoci elektromotorku a posilovani je pomoci hydrauliky, aby se ty motorky nestrhly :-)


http://www.bmwworld.com/technology/vanos.htm
Wertheim
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: stř 06.06.2007 00:00

#9 Příspěvek od Wertheim »

A co vy na odpojení vanosu? Klady, zápory..?
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#10 Příspěvek od JIP »

Speedy píše:no, ono to mas kazdy motor trochu jinak. Ale u M50 a podobnych motoru se to nataci pomoci hydraulickeho tlaku v zavisloti prave na otackach.
U M3 motoru a V8 myslim taky jsou vacky nataceny pomoci elektromotorku a posilovani je pomoci hydrauliky, aby se ty motorky nestrhly :-)


http://www.bmwworld.com/technology/vanos.htm
Díky Speedy, jsi první, který mi to jakštakš objasnil... :wink:

A Vanos bych určitě neodpojoval, jsem rád že ho mám, už pro těch ušetřených pár litrů benzinu na 100km... :idea:
Leveler
Registrovaný
Příspěvky: 6239
Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
Bydliště: BRNO
Klubové ID: 1133
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Leveler »

JIP píše:už pro těch ušetřených pár litrů benzinu na 100km... :idea:
Na 100km to žere o 0,7l méně jak motor bez Vanosu:)Kdepak si vzal ty litry?:))
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#12 Příspěvek od JIP »

Leveler píše:
JIP píše:už pro těch ušetřených pár litrů benzinu na 100km... :idea:
Na 100km to žere o 0,7l méně jak motor bez Vanosu:)Kdepak si vzal ty litry?:))
Vycházím z informací tady z fóra, páč jsem už pár diskuzí na téma VANOS zkusil prolistovat, abych se něco dozvěděl...
Praktické zkušenosti se starší verzí motoru M50 bez Vanosu nemám...jen vím, že má ostřejší vačky a rychleji jde do otáček, ale prý si vezme nějaký ten litr navíc...jestli je to přesně 0,7L, pak smekám před tvými znalostmi...
Teď bys mě mohl ještě trochu poučit, jak je to vlastně s tou funkcí a ve kterém spektru otáček lze zásah Vanosu pozorovat... :roll:
Leveler
Registrovaný
Příspěvky: 6239
Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
Bydliště: BRNO
Klubové ID: 1133
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Leveler »

JIP píše:
Leveler píše:
JIP píše:už pro těch ušetřených pár litrů benzinu na 100km... :idea:
Na 100km to žere o 0,7l méně jak motor bez Vanosu:)Kdepak si vzal ty litry?:))
Vycházím z informací tady z fóra, páč jsem už pár diskuzí na téma VANOS zkusil prolistovat, abych se něco dozvěděl...
Praktické zkušenosti se starší verzí motoru M50 bez Vanosu nemám...jen vím, že má ostřejší vačky a rychleji jde do otáček, ale prý si vezme nějaký ten litr navíc...jestli je to přesně 0,7L, pak smekám před tvými znalostmi...
Teď bys mě mohl ještě trochu poučit, jak je to vlastně s tou funkcí a ve kterém spektru otáček lze zásah Vanosu pozorovat... :roll:
Mám to pouze z Technických informací tady z BMW -- jak je tu napsáno takže to bude ofiko udaj.
325i bez vanosu-Spotřeba 9,5l
325i vanos -Spotřeba 8,8l
Jako aby žral motor s Vanosem o několik litrů mín je blbost:)Nemáš TDI:)
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#14 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

u M52 se pretaci saci vacka kolem 4k ot/min a jeho stav je 0 nebo 1. Rozdil u M50 a M50TU ve spotebe je nejvice markantni v provozu ve meste, kde je rozdil i 2litry.

Jeste dodam, ze S50 a S54 motory (M3 e36 a M3 e46) maji nataceni vacek krokove v celem spektru otacek.

Vypnuti VANOSu je blbost, za 1. by se musela vymenit RJ za plne programovaci, dale vacky atd. Krom spotreby to ma i velky vliv na prubeh kroutaku a vykonu.
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#15 Příspěvek od JIP »

Speedy píše:u M52 se pretaci saci vacka kolem 4k ot/min a jeho stav je 0 nebo 1. Rozdil u M50 a M50TU ve spotebe je nejvice markantni v provozu ve meste, kde je rozdil i 2litry.

Jeste dodam, ze S50 a S54 motory (M3 e36 a M3 e46) maji nataceni vacek krokove v celem spektru otacek.

Vypnuti VANOSu je blbost, za 1. by se musela vymenit RJ za plne programovaci, dale vacky atd. Krom spotreby to ma i velky vliv na prubeh kroutaku a vykonu.
Díky Speedy, potvrdil jsi prakticky 100% můj dojem, že k natočení sací vačky dochází ve 4000ot.
Vycházím z toho, že právě v těch 4000ot. zhrubne zvuk sání...
Sofistikovanost motorů M3 je vážně fantastická, že mají plynulou regulaci natáčení vačky jsem netušil... :oops:
Odpovědět