Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Největší výkon?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 91
- Registrován: úte 20.03.2007 01:00
- Bydliště: Šumperk
- Klubové ID: 2479
To přece vychází z fyzikální definice výkonu, max. výkon dosáhneš při max. otáčkách. Zjednodušeně, čím víc výkonu tím vyšší maximálka. Z hlediska pocitů řidiče je ale důležitější pružnost motoru, zátah, tj. jak rychle se na maximálku dostaneš. To vyčteš z průběhu kroutícího momentu. U turbo dieselů je třeba křivka momentu strmá nahoru a hned zase strmá dolů. Proto nemá smysl diesel točit vysoko, protože po maximu krouťáku (třeba ve 2.500ot) už zrychluje velice pomalu. Ideální by byla plochá křivka (stejnej krouťák v celým rozsahu otáček motoru).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 890
- Registrován: stř 06.06.2007 00:00
- Bydliště: Praga
- Klubové ID: 1444
- Kontaktovat uživatele:
No prave, ja vim, ze u dieselaku je to takhle nizko a potrebuju jezdit co nejuspornjc ... takze me zarazilo, ze to ma kroutak takhle vysoko. Me zere mrnavej lehkej compact 8,5 na 100 ... to je prece silene moc ... kamos ma coupatko s tim samym 1.8 motorem a tvrdi mi, ze jezdi za 6,5 litru ... tak mi to prijde divny, kdyz ma jeste o 150 tezsi karu jak ja ... asi s tim neumim jezdt nebo nja uz fakt nevim 

Tak jestli jde o spotrebu, tak ta se tu resila uz mockrat a specialne u techto motoru je opravdu hodne nizka pri ladne jizde po okrskach (5-6litru), ale ve meste to proste vezme i vic, nez pises.Petta píše:No prave, ja vim, ze u dieselaku je to takhle nizko a potrebuju jezdit co nejuspornjc ... takze me zarazilo, ze to ma kroutak takhle vysoko. Me zere mrnavej lehkej compact 8,5 na 100 ... to je prece silene moc ... kamos ma coupatko s tim samym 1.8 motorem a tvrdi mi, ze jezdi za 6,5 litru ... tak mi to prijde divny, kdyz ma jeste o 150 tezsi karu jak ja ... asi s tim neumim jezdt nebo nja uz fakt nevim
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 890
- Registrován: stř 06.06.2007 00:00
- Bydliště: Praga
- Klubové ID: 1444
- Kontaktovat uživatele:
Ja vim, me prave risla ta spotreba toho kamose hrozne mala ... a az neuveritelna ... z toho duvodu sem byla majinko vytocena, ze mi to basti tolik ... nevim, kolik maj tyhle auta papat, ja predtim mela nissan 200sx a ten bastil pri 220 kobylach 13 litru prumrne s prehledem ... a dieslaka sem nechtela, protoze sem chtela, aby to auto trosku jelo ...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Klubové ID: 633
- Kontaktovat uživatele:
podle mě ten tvůj kámoš s 1.8 jel jednou za 6,5 a teď říká jak mu to baští 6,5 pořád...Petta píše:Ja vim, me prave risla ta spotreba toho kamose hrozne mala ... a az neuveritelna ... z toho duvodu sem byla majinko vytocena, ze mi to basti tolik ... nevim, kolik maj tyhle auta papat, ja predtim mela nissan 200sx a ten bastil pri 220 kobylach 13 litru prumrne s prehledem ... a dieslaka sem nechtela, protoze sem chtela, aby to auto trosku jelo ...

8,5 na 318ti je podle mě výborný. Já měl 318iS coupe a měl jsem dlouhodobě asi 9. Klobouka jsem s tim jel i za 6,5-7 ale nikdy jsem to nějak moc neřešil a nepočítal. Svižně po městě to bylo 10,5-11.
Ty 16v motory a vubec nižší obsahy všeobecně jsou vysokootáčkové takže si při svižné jízdě vezmou. Ale zase na 140koní mi to přijde ještě slušný.
Jestli jezdi kamarad po Praze, tak prumernou spotrebu 6,5 litru mit nemuze. Tot muj nazor. Ale stejne mi trosku unika souvislost spotreby a tve otazky na vysoko polozene maximum vykonuPetta píše:Kámoš má právě taky e36tku akorat v tom coupatku ... asi je to blbost, ja se s nim nechtela dohadovat,m protoze se v BMW moc nevyznam ...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2830
- Registrován: stř 23.08.2006 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Klubové ID: 1129
- Kontaktovat uživatele:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... minkm=1000
Pokud se podíváš sem, tak asi někdo bude kecat
Jinak moje auto tam uvidíš taky. Jsou tam jen dva lidé, kterým žere pod osm. Samozřejmě i ty se pod osm můžeš dostat, když budeš jezdit jen dálky.
Pokud se podíváš sem, tak asi někdo bude kecat

tak se svez v TDS at mas taky pocit z jizdy z dieslem a ne jen nejake TDI.....tdi zatahne tak ve 2tis a tahne tak do 3,5tis otacek...ale tds zatahne lehce po 2tis a taha do 5tisviktor_m3 píše:To přece vychází z fyzikální definice výkonu, max. výkon dosáhneš při max. otáčkách. Zjednodušeně, čím víc výkonu tím vyšší maximálka. Z hlediska pocitů řidiče je ale důležitější pružnost motoru, zátah, tj. jak rychle se na maximálku dostaneš. To vyčteš z průběhu kroutícího momentu. U turbo dieselů je třeba křivka momentu strmá nahoru a hned zase strmá dolů. Proto nemá smysl diesel točit vysoko, protože po maximu krouťáku (třeba ve 2.500ot) už zrychluje velice pomalu. Ideální by byla plochá křivka (stejnej krouťák v celým rozsahu otáček motoru).