Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Největší výkon?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Petta
Registrovaný
Příspěvky: 890
Registrován: stř 06.06.2007 00:00
Bydliště: Praga
Klubové ID: 1444
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Petta »

Mám dotaz ohjledně nejvetsi efektivity motoru. V technicaku je napsany, ze nejvyssi vykon je v 6000 ot/min ... to je prece nejak hrozne moc vysoko, ne?
wacc
Registrovaný
Příspěvky: 875
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1576

#2 Příspěvek od wacc »

Ani ne, proste M42 a M44 v isech jsou koncipovany jako vysokootackovy motory.
viktor_m3
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: úte 20.03.2007 01:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 2479

#3 Příspěvek od viktor_m3 »

To přece vychází z fyzikální definice výkonu, max. výkon dosáhneš při max. otáčkách. Zjednodušeně, čím víc výkonu tím vyšší maximálka. Z hlediska pocitů řidiče je ale důležitější pružnost motoru, zátah, tj. jak rychle se na maximálku dostaneš. To vyčteš z průběhu kroutícího momentu. U turbo dieselů je třeba křivka momentu strmá nahoru a hned zase strmá dolů. Proto nemá smysl diesel točit vysoko, protože po maximu krouťáku (třeba ve 2.500ot) už zrychluje velice pomalu. Ideální by byla plochá křivka (stejnej krouťák v celým rozsahu otáček motoru).
Petta
Registrovaný
Příspěvky: 890
Registrován: stř 06.06.2007 00:00
Bydliště: Praga
Klubové ID: 1444
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Petta »

No prave, ja vim, ze u dieselaku je to takhle nizko a potrebuju jezdit co nejuspornjc ... takze me zarazilo, ze to ma kroutak takhle vysoko. Me zere mrnavej lehkej compact 8,5 na 100 ... to je prece silene moc ... kamos ma coupatko s tim samym 1.8 motorem a tvrdi mi, ze jezdi za 6,5 litru ... tak mi to prijde divny, kdyz ma jeste o 150 tezsi karu jak ja ... asi s tim neumim jezdt nebo nja uz fakt nevim :-(
ToM

#5 Příspěvek od ToM »

Jestli je to nějaká dlouhodobá kombinovaná spotřeba, tak 8,5l je krásný číslo. Těch 6,5l jako kombinovaná, nebo prostě dlouhodobá spotřeba je nesmysl. Kámoš jezdí s is kupátkem ve městě v pohodě za 12l...

Jestli ti přijde 8,5l jako šíleně moc, tak už snad jedině Tdi, jinak nevim :wink:
wacc
Registrovaný
Příspěvky: 875
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1576

#6 Příspěvek od wacc »

Petta píše:No prave, ja vim, ze u dieselaku je to takhle nizko a potrebuju jezdit co nejuspornjc ... takze me zarazilo, ze to ma kroutak takhle vysoko. Me zere mrnavej lehkej compact 8,5 na 100 ... to je prece silene moc ... kamos ma coupatko s tim samym 1.8 motorem a tvrdi mi, ze jezdi za 6,5 litru ... tak mi to prijde divny, kdyz ma jeste o 150 tezsi karu jak ja ... asi s tim neumim jezdt nebo nja uz fakt nevim :-(
Tak jestli jde o spotrebu, tak ta se tu resila uz mockrat a specialne u techto motoru je opravdu hodne nizka pri ladne jizde po okrskach (5-6litru), ale ve meste to proste vezme i vic, nez pises.
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od castro »

tak si zkus měřit 0-100 když budeš řadit v 4500ot a když v 6000. Myslim že na isu jde i krásně cítit kde je nej výkon... ;-) 4500-6000 ;-)
Petta
Registrovaný
Příspěvky: 890
Registrován: stř 06.06.2007 00:00
Bydliště: Praga
Klubové ID: 1444
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Petta »

Ja vim, me prave risla ta spotreba toho kamose hrozne mala ... a az neuveritelna ... z toho duvodu sem byla majinko vytocena, ze mi to basti tolik ... nevim, kolik maj tyhle auta papat, ja predtim mela nissan 200sx a ten bastil pri 220 kobylach 13 litru prumrne s prehledem ... a dieslaka sem nechtela, protoze sem chtela, aby to auto trosku jelo ...
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od castro »

Petta píše:Ja vim, me prave risla ta spotreba toho kamose hrozne mala ... a az neuveritelna ... z toho duvodu sem byla majinko vytocena, ze mi to basti tolik ... nevim, kolik maj tyhle auta papat, ja predtim mela nissan 200sx a ten bastil pri 220 kobylach 13 litru prumrne s prehledem ... a dieslaka sem nechtela, protoze sem chtela, aby to auto trosku jelo ...
podle mě ten tvůj kámoš s 1.8 jel jednou za 6,5 a teď říká jak mu to baští 6,5 pořád... :-) a on má E36 nebo E46? podle pavouka 316i E46 ( objem 1,9 8v) to baští těch 6,5-7,5 takže jestli je to novější motor nebo je v pořádku, je to asi klidně možné.

8,5 na 318ti je podle mě výborný. Já měl 318iS coupe a měl jsem dlouhodobě asi 9. Klobouka jsem s tim jel i za 6,5-7 ale nikdy jsem to nějak moc neřešil a nepočítal. Svižně po městě to bylo 10,5-11.
Ty 16v motory a vubec nižší obsahy všeobecně jsou vysokootáčkové takže si při svižné jízdě vezmou. Ale zase na 140koní mi to přijde ještě slušný.
Petta
Registrovaný
Příspěvky: 890
Registrován: stř 06.06.2007 00:00
Bydliště: Praga
Klubové ID: 1444
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Petta »

Kámoš má právě taky e36tku akorat v tom coupatku ... asi je to blbost, ja se s nim nechtela dohadovat,m protoze se v BMW moc nevyznam ... :-)
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od castro »

asi hodně záleží kde kdo jakým stylem jezdí... pokud jezdí okresky, tak je to klidně možné. Ale stejně 1,8iS / ti je jeden z nejúspornějších benzínových motorů od bmw ( u E36 ) se slušným výkonem, takže 8,5 je podle mě krásný. Jen ten výkon je v těch otáčkách,mno...
wacc
Registrovaný
Příspěvky: 875
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1576

#12 Příspěvek od wacc »

Petta píše:Kámoš má právě taky e36tku akorat v tom coupatku ... asi je to blbost, ja se s nim nechtela dohadovat,m protoze se v BMW moc nevyznam ... :-)
Jestli jezdi kamarad po Praze, tak prumernou spotrebu 6,5 litru mit nemuze. Tot muj nazor. Ale stejne mi trosku unika souvislost spotreby a tve otazky na vysoko polozene maximum vykonu :)
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od castro »

petta: Nejezdíš ty po Praze? Mam pocit že jsem viděl nějakýho černýho kompakta s holkou za volantem nedávno :)
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 1129
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od _peper »

http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... minkm=1000
Pokud se podíváš sem, tak asi někdo bude kecat ;) Jinak moje auto tam uvidíš taky. Jsou tam jen dva lidé, kterým žere pod osm. Samozřejmě i ty se pod osm můžeš dostat, když budeš jezdit jen dálky.
Boriss23
Registrovaný
Příspěvky: 918
Registrován: sob 10.02.2007 01:00
Klubové ID: 1151

#15 Příspěvek od Boriss23 »

viktor_m3 píše:To přece vychází z fyzikální definice výkonu, max. výkon dosáhneš při max. otáčkách. Zjednodušeně, čím víc výkonu tím vyšší maximálka. Z hlediska pocitů řidiče je ale důležitější pružnost motoru, zátah, tj. jak rychle se na maximálku dostaneš. To vyčteš z průběhu kroutícího momentu. U turbo dieselů je třeba křivka momentu strmá nahoru a hned zase strmá dolů. Proto nemá smysl diesel točit vysoko, protože po maximu krouťáku (třeba ve 2.500ot) už zrychluje velice pomalu. Ideální by byla plochá křivka (stejnej krouťák v celým rozsahu otáček motoru).
tak se svez v TDS at mas taky pocit z jizdy z dieslem a ne jen nejake TDI.....tdi zatahne tak ve 2tis a tahne tak do 3,5tis otacek...ale tds zatahne lehce po 2tis a taha do 5tis
Odpovědět