Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E60 vs. E39 - kde se stala chyba?
Tak jsem lehce přezbrojil a E46 M3 vyměnil za E60 535d. Nějak jsem časem dospěl k názoru, že ve dvou BMW najednou si prdel vozit nedokážu a po zralé úvaze jsem volil kompromis mezi E39 530d a E46 M3. Logická volba byla E60 535d, protože pětka mě svým charakterem, zejména velikostí, víc oslovuje. Bohužel, s nástupem designu od pana Bangla došlo i k potlačení vynikajících jízdních vlasností, odjakživa spojovaných se značkou s vrtulí ve znaku, prostě došlo přiblížení pětky k autům s hvězdou ve znaku. Předesílám, že obě, minulá i současná generace mají m-paketový podvozek. Jediné, co musím vyzdvihnout, a co je rozhodně krokem vpřed, je ten vylepšený motor s dvěma turby a automatický šestikvalt.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
E60 má najeto 40 tis. km., celkově se mně zdá podvozek trochu vyšší, tam, kde jsem s E39 lehce škrtal výfukem, tak projíždím úplně lehce. I strmost řízení je taková nějaká divná, ale asi i to je to otázka zvyku.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
matal
- Moderátor
- Příspěvky: 12997
- Registrován: pon 23.08.2004 00:00
- Bydliště: Tišnov
- Klubové ID: 119
- Kontaktovat uživatele:
Nechi rozvádět debatu,zda to či ono je lepší..
V e60 jsem sice nejel,ale zrovna dnes jsem v ní jen seděl,takže nemůžu porovna jízdní vlastnosti, nicméně jsem tento názor již několikrát slyšel a psali to i v několika testech,že e39 je na tom líp co do jízdních vlastností..
V e60 jsem sice nejel,ale zrovna dnes jsem v ní jen seděl,takže nemůžu porovna jízdní vlastnosti, nicméně jsem tento názor již několikrát slyšel a psali to i v několika testech,že e39 je na tom líp co do jízdních vlastností..
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
no nevím mi přijde podvozkově super e60ka....interiér e39ky mi přijde prostě kvalitnější (materiály)a dokonce i hezčí.....to zase jo....z venčí je podle mě e60 moc pěkná...matal píše:Nechi rozvádět debatu,zda to či ono je lepší..
V e60 jsem sice nejel,ale zrovna dnes jsem v ní jen seděl,takže nemůžu porovna jízdní vlastnosti, nicméně jsem tento názor již několikrát slyšel a psali to i v několika testech,že e39 je na tom líp co do jízdních vlastností..
Jasne jak se po vystoupeni z auta jeste pet minut nechvejou speky na prdeli, tak to neni BMW.
Ne vazne, petka E39 specialne v Touringu byla dost pekelna s podvozkem neodpovidajici sve tride. Chapu, ze pro zlepseni prodeju ji trosku zmekcili, protoze osobne bych tim dlouhe streky jezdit nemohl a takovych je nas vice.
Jinak to priblizeni k Mercedesu by se melo konat hlavne v kvalite zpracovani. Ted jsem mel moznost project a trosku prolezt novou trojku a myslel jsem si, ze za ty prachy co za to chteji, si delaji u BMW srandu. Chapu, ze setrit se musi, aby meli akcionari radost, ale tohle uz uvnitr vypada jako nove Chevy, akorat to nema tolik drzaku na kafe.

Jinak to priblizeni k Mercedesu by se melo konat hlavne v kvalite zpracovani. Ted jsem mel moznost project a trosku prolezt novou trojku a myslel jsem si, ze za ty prachy co za to chteji, si delaji u BMW srandu. Chapu, ze setrit se musi, aby meli akcionari radost, ale tohle uz uvnitr vypada jako nove Chevy, akorat to nema tolik drzaku na kafe.

me prijde podvozkove urcite lepsi e61 vuci e39 (kombi), jednak je poznat celohlinik predek a druhak auto fakt dobre filtruje nerovnosti a sedi jak prilepeny... jedinou vytku bych mel vuci interieru, kterej vypada vuci e39 dost lacine a to i kdyz je ve FULL vybave, e39 ve FULL je imho uplne jina liga, da se divat na spoustu detailne propracovanych drobnosti, zatimco u te e60 se da obdivne hledet max z 0,5m, pak uz je to jen o plochach bez napadu...
“Ability is what you're capable of doing.”
jojo...bohužel hodně ubrali na interiéru....s jídlem rostě chuť,co si budem povídat je to jen o vyšších ziscích...ale jízda je v ni suprováHanz píše:me prijde podvozkove urcite lepsi e61 vuci e39 (kombi), jednak je poznat celohlinik predek a druhak auto fakt dobre filtruje nerovnosti a sedi jak prilepeny... jedinou vytku bych mel vuci interieru, kterej vypada vuci e39 dost lacine a to i kdyz je ve FULL vybave, e39 ve FULL je imho uplne jina liga, da se divat na spoustu detailne propracovanych drobnosti, zatimco u te e60 se da obdivne hledet max z 0,5m, pak uz je to jen o plochach bez napadu...
Mě teda zatím dostává jenom ten motor a převodovka. Na nějaký fičury, jako elektrochromatický zrcátka nebo jejich sklápění nějak můžu zapomenout.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 711
- Registrován: sob 23.07.2005 00:00
- Bydliště: Kolín
- Klubové ID: 842
Nechci tady vyvolávat nějakou dlouhou debatu,ale mě nijak nenadchla ani ta všema chválená e39.Ne že by to bylo špatný auto,to vůbec ne,ale kvalitní zpracování a materiály v interiéru se dají čekat automaticky,na výbavu jsem měl kliku,tak je bezesporu lepší než jsem kdy v čem měl,ale na to že to stálo jako cca 4 scorpia II (měl jsem před tím) a 2,5 omegy C (tu sem měl jen chvíli) tak nemůžu říct že by bylo o tolik lepší.Přičemž ta anabáze okolo plnícího tlaku mi taky pije krev,ale to je moje chyba,nemám čas s tím někde lítat a nechce se mi do BMW posílat manželku,aby jí neobložili víc než je nutný.Rozhodně mám v plánu vyzkoušet ještě toho Mercedesa,abych zjistil jestli není chyba ve mě 

To Scorpio je trochu extrém. Nebylo to špatný auto, obzvlášť s cossworthem, ale to byla designově trochu střela vedle a právě proto, a hlavně díky počtu prodaných kusů, u Forda tahle řada skončila. Je jasný, že ojetiny se prodávají za hubičku, ale v nákupu byl rozdíl do E39 max. 30 %. Mě E39 530d nadchla úplně maximálně, svýho času měla nejlepší diesel, pravda pětikvalt automat průměrnej, ale za hvězdu bych rozhodně neměnil.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 711
- Registrován: sob 23.07.2005 00:00
- Bydliště: Kolín
- Klubové ID: 842
No design byl trochu zvláštní
Když jsem to poprvý viděl jako nový,tak jsem si klepal na čelo,ale myslím že nadčasovej,začalo se mi postupně líbit a líbí se mi doteď.Automat je naopak věc,která se mi u BMW líbí moc.Oproti scorpiu bomba a s omegou má možná stejnej(GM).Ta ale měla klasickej,ne steptronik.V ceně novýho bych tipoval rozdíl až 100% RSák to bude vědět,ale podle mě stálo scorpio v plný výbavě tak 1,3.To ta e39 v plný byla asi o víc než 30% dražší.Jinak scorpio mě dostalo právě tím podvozkem.Podvozky od Fordu jsou prostě povedený,relativně tvrdý ale ne nepohodlný.e39 mi proti tomu přijde těžkopádná.(Ale to je samozřejmě jen můj názor)

E39 ti přijde těžkopádná kvůli relativně slabýmu motoru. Mě 530d taky postupně přestala vyhovovat, co jsem přesedal z M3. Podvozek Scorpia nebyl vrchol techniky, lepší bylo Mondeo a potom novej Focus. Já měl Mondea 3, V r. 93 jsem měl první Mondeo ve vsi (1,6i), potom 1,8i a ve finále V6 2,5. Potom jsem zkoušel ST 220, ale nakonec jsem se rozhodl pro 530d, i když jsem do té doby byl těžký odpůrce nafty.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Ahoj Miloši, tak když už jsi mě zmínil, budu reagovat.
Procentový rozdíl E39 a Scorpia je těžké srovnávat v kategorii základ nebo plná výbava. Musel by se srovnat stějně vybavený a motorizovaný model, řekl bych že rozdíl byl byl +- těch 30%.
Se Scorpiem jsem byl spokojen, nakonec když jsem si ho koupil, zainvestoval jsem do něj všechny nové tlumiče, ramena, tyčky stabilizátorů a silembloky. Jízdní vlastnosti nebyly špatné, ale zdaleka nedosahovali jízdních vlastností mé současné E39. Podotýkám, že jsem do E39 koupil nové všechny tlumiče. Právě na tento systém mě přivedl kamarád, který si koupil nového Mercedesa a když měl najeto asi 45 tisíc, půjčili mu úplně nový a on se divil že je tam docela rozdíl v jízdbích vlastnostech. Chvíli koumal a nakonec si koupil všechny nové tlumiče. Jízdní vlastnosti se výrazně vylepšili. Přitom původní tlumiče se jevili jako v pořádku. Já si od té doby vyměnil už u druhého ojetého auta hned po koupi všechny tlumiče a jak praví cimrmanologové, nemohu si to vynachválit.
Procentový rozdíl E39 a Scorpia je těžké srovnávat v kategorii základ nebo plná výbava. Musel by se srovnat stějně vybavený a motorizovaný model, řekl bych že rozdíl byl byl +- těch 30%.
Se Scorpiem jsem byl spokojen, nakonec když jsem si ho koupil, zainvestoval jsem do něj všechny nové tlumiče, ramena, tyčky stabilizátorů a silembloky. Jízdní vlastnosti nebyly špatné, ale zdaleka nedosahovali jízdních vlastností mé současné E39. Podotýkám, že jsem do E39 koupil nové všechny tlumiče. Právě na tento systém mě přivedl kamarád, který si koupil nového Mercedesa a když měl najeto asi 45 tisíc, půjčili mu úplně nový a on se divil že je tam docela rozdíl v jízdbích vlastnostech. Chvíli koumal a nakonec si koupil všechny nové tlumiče. Jízdní vlastnosti se výrazně vylepšili. Přitom původní tlumiče se jevili jako v pořádku. Já si od té doby vyměnil už u druhého ojetého auta hned po koupi všechny tlumiče a jak praví cimrmanologové, nemohu si to vynachválit.