Stránka 1 z 5
Napsal: úte 07.06.2005 11:55
od 130maxi
Mam jednu otazokcku (možno sprostost). na čo je dobry samosvorný dif.??? a ako zistim ze je namomtovaný na aute???
dik

Napsal: úte 07.06.2005 16:54
od Milda
130maxi píše:Mam jednu otazokcku (možno sprostost). na čo je dobry samosvorný dif.??? a ako zistim ze je namomtovaný na aute???
dik

Velmi jednoduše-neprokluzuji ti kola pri rozjezdu.Zase velmi jednoduše,když zdvihneš pohaněnou nápravu a točíš kolama tak nejde jedno zastavit,jinak jde.Toto ale závisi na kolik % je diferarák takzvaně zašperovaný.Pokud tomu nerozumíš tak se tím netrap a buď rád že maš samosvor je to velmi dobrá věc obzvláště u BMW a v zimě.ČAU
Napsal: úte 07.06.2005 17:08
od darmon
Milda píše:Toto ale závisi na kolik % je diferarák takzvaně zašperovaný.
picovina, to zalezi na kilech ne na procentu svornosti
Napsal: úte 07.06.2005 17:15
od darmon
teda vona je picovina i s tim prokluzem pri rozjezdu atd
strucne: poznas to ze ma na stitku u prevodovyho pomeru pismeno S a nebo tak ze zvednes a kdyz roztocis jedno kolo, druhy se toci ve stejnym smeru. Kdyz se toci opacne tak to je otevrenej diferak.
a smysl je lepsi trakce a tim i jizdni vlastnosti, obcas se 25% prenese i na druhe kolo. Zalezi ovsem na tocaku na tom prvnim. je-li tam 0 nm tak se samozrejmne prenese hovno. Je-li na tom kole 5nm tak v podstate taky.
Napsal: stř 08.06.2005 07:10
od 130maxi
dik moc

Napsal: stř 08.06.2005 07:20
od DC
Napsal: stř 08.06.2005 08:34
od Hanz
v praxi pak

Napsal: stř 08.06.2005 08:39
od darmon
k popisu na e30
tyhle dva body jsou chybne
- taktéž postavit auto každým kolem na jiný povrch a sledovat jestli zanechají obě dvě stejne dlouhou stopu, případně jestli se nebude protáčet jen jedno
- poslední uvedenou možností je burnout při kterém by měly být vidět pořád dvě stopy
Napsal: stř 08.06.2005 08:51
od DC
můžeš to tedy uvést na pravou míru?

Napsal: stř 08.06.2005 09:30
od darmon
uz jsem to rikal, zalezi na tocaku
Napsal: stř 08.06.2005 10:25
od Hanz
darmon píše:uz jsem to rikal, zalezi na tocaku
aha a kam by ten tocak u jedne pohanene napravy asi sel? vstup jde na dve strany, kam jde dal zalezi na moznosti podkladu kola +25%... u normaniho difecu jen na podkladu+neco hodne malo mechanickeho odporu satelitu a klece (cca 3%)
Napsal: stř 08.06.2005 11:18
od darmon
tak se zamysli nad tim jakej bude tocak na kole kdyz bude na ledu.....
Napsal: stř 08.06.2005 11:24
od Hitman
maji to e38 ?:) muzu to nejak poznat jako laik ?:) je to nekde napsane ?
Napsal: stř 08.06.2005 11:25
od Hanz
bavime se o lamelovem samosvoru (pripad Bmw) napr.
1) obe kola na ledu- vstup 100Nm-vystup 50 a 50 (neuvazuju tech cca 3% mechan ztrat)...
2) kolo na ledu, druhy na asfaltu- vstup 100Nm- vystup kolo na asfaltu reknem tech 25, zbytek na led
imho co popisujes ty se tyka Torsenu, kde se kroutak nasobi pomerovym cislem, napr. 5... proto se u offroadu pouziva trik s brzdou, aby se kolo ve vzduchu jakoby zatizilo/oprelo
nebo je to jinak?
Napsal: stř 08.06.2005 11:59
od darmon
torsen sem netahej (kromtoho torsen neni diferak ale nasobic momentu)
a jinak maas to uplne blbe
takze hint, na kole co bude na ledu bude kroutak 0 (resp ne nula ale proste strasne malo, rekneme treba 10nm)
Napsal: stř 08.06.2005 12:06
od patras
mate nekdo link nebo info .. o samosvornym diferencialu pouzivanym v bmw (popis funkce, nakres - techinfo)
Napsal: stř 08.06.2005 13:11
od darmon
lamelovy viskozni
Napsal: stř 08.06.2005 14:34
od Jiras
A co s ním mám, když mi občas vrzne v zatáčkách?

Když mám auto zvedlý (obě kola ve vzduchu), tak když jedno držím na místě a druhým točím, je tam docela velký odpor (rozhodně se netočí úplně lehce). Je to u samosvoru normální? Právě při tomto se občas ozve vrznutí, jako kdyby to bylo přidřený či co... Podotýkám, že oleje je plnej...
Napsal: stř 08.06.2005 14:42
od Hanz
darmon píše:torsen sem netahej (kromtoho torsen neni diferak ale nasobic momentu)
a jinak maas to uplne blbe
takze hint, na kole co bude na ledu bude kroutak 0 (resp ne nula ale proste strasne malo, rekneme treba 10nm)
clovek se porad uci

Torsen jiz neni pouzivan jako samosvorny diferencial, ale jako nasobic momentu
na kole co bude na asfaltu bude tedy podle tebe 90Nm? to je v tom pripade super

ja vzdycky videl klouzat to kolo na ledu, pze tam bylo evidentne vic kroutaku nez na tom druhym

aneb odesel cestou nejmensiho odporu

Napsal: stř 08.06.2005 16:37
od darmon
clovek se porad uci

Torsen jiz neni pouzivan jako samosvorny diferencial, ale jako nasobic momentu
uc se chlapce uc, na strankach zyxel torsen company se dozvis hodne veci, treba to ze to funguje jako nasobic momentu
na kole co bude na asfaltu bude tedy podle tebe 90Nm?
a to sis vycucal kde ?
ja vzdycky videl klouzat to kolo na ledu, pze tam bylo evidentne vic kroutaku nez na tom druhym

aneb odesel cestou nejmensiho odporu

tady to vypada ze to zase chapes

koukam ze asi nejdriv nez by ses mel snazit pochopit diferaky, tak zacit u tocivyho momentu.
