Stránka 1 z 5

Napsal: úte 07.06.2005 11:55
od 130maxi
Mam jednu otazokcku (možno sprostost). na čo je dobry samosvorný dif.??? a ako zistim ze je namomtovaný na aute???
dik :oops: :oops: :oops:

Napsal: úte 07.06.2005 16:54
od Milda
130maxi píše:Mam jednu otazokcku (možno sprostost). na čo je dobry samosvorný dif.??? a ako zistim ze je namomtovaný na aute???
dik :oops: :oops: :oops:
Velmi jednoduše-neprokluzuji ti kola pri rozjezdu.Zase velmi jednoduše,když zdvihneš pohaněnou nápravu a točíš kolama tak nejde jedno zastavit,jinak jde.Toto ale závisi na kolik % je diferarák takzvaně zašperovaný.Pokud tomu nerozumíš tak se tím netrap a buď rád že maš samosvor je to velmi dobrá věc obzvláště u BMW a v zimě.ČAU

Napsal: úte 07.06.2005 17:08
od darmon
Milda píše:Toto ale závisi na kolik % je diferarák takzvaně zašperovaný.
picovina, to zalezi na kilech ne na procentu svornosti

Napsal: úte 07.06.2005 17:15
od darmon
teda vona je picovina i s tim prokluzem pri rozjezdu atd :)

strucne: poznas to ze ma na stitku u prevodovyho pomeru pismeno S a nebo tak ze zvednes a kdyz roztocis jedno kolo, druhy se toci ve stejnym smeru. Kdyz se toci opacne tak to je otevrenej diferak.


a smysl je lepsi trakce a tim i jizdni vlastnosti, obcas se 25% prenese i na druhe kolo. Zalezi ovsem na tocaku na tom prvnim. je-li tam 0 nm tak se samozrejmne prenese hovno. Je-li na tom kole 5nm tak v podstate taky.

Napsal: stř 08.06.2005 07:10
od 130maxi
dik moc :wink:

Napsal: stř 08.06.2005 07:20
od DC

Napsal: stř 08.06.2005 08:34
od Hanz
v praxi pak :-)

Napsal: stř 08.06.2005 08:39
od darmon
k popisu na e30

tyhle dva body jsou chybne

- taktéž postavit auto každým kolem na jiný povrch a sledovat jestli zanechají obě dvě stejne dlouhou stopu, případně jestli se nebude protáčet jen jedno
- poslední uvedenou možností je burnout při kterém by měly být vidět pořád dvě stopy

Napsal: stř 08.06.2005 08:51
od DC
můžeš to tedy uvést na pravou míru? :idea: :wink:

Napsal: stř 08.06.2005 09:30
od darmon
uz jsem to rikal, zalezi na tocaku

Napsal: stř 08.06.2005 10:25
od Hanz
darmon píše:uz jsem to rikal, zalezi na tocaku
aha a kam by ten tocak u jedne pohanene napravy asi sel? vstup jde na dve strany, kam jde dal zalezi na moznosti podkladu kola +25%... u normaniho difecu jen na podkladu+neco hodne malo mechanickeho odporu satelitu a klece (cca 3%)

Napsal: stř 08.06.2005 11:18
od darmon
tak se zamysli nad tim jakej bude tocak na kole kdyz bude na ledu.....

Napsal: stř 08.06.2005 11:24
od Hitman
maji to e38 ?:) muzu to nejak poznat jako laik ?:) je to nekde napsane ?

Napsal: stř 08.06.2005 11:25
od Hanz
bavime se o lamelovem samosvoru (pripad Bmw) napr.
1) obe kola na ledu- vstup 100Nm-vystup 50 a 50 (neuvazuju tech cca 3% mechan ztrat)...
2) kolo na ledu, druhy na asfaltu- vstup 100Nm- vystup kolo na asfaltu reknem tech 25, zbytek na led

imho co popisujes ty se tyka Torsenu, kde se kroutak nasobi pomerovym cislem, napr. 5... proto se u offroadu pouziva trik s brzdou, aby se kolo ve vzduchu jakoby zatizilo/oprelo

nebo je to jinak?

Napsal: stř 08.06.2005 11:59
od darmon
torsen sem netahej (kromtoho torsen neni diferak ale nasobic momentu)

a jinak maas to uplne blbe :)

takze hint, na kole co bude na ledu bude kroutak 0 (resp ne nula ale proste strasne malo, rekneme treba 10nm)

Napsal: stř 08.06.2005 12:06
od patras
mate nekdo link nebo info .. o samosvornym diferencialu pouzivanym v bmw (popis funkce, nakres - techinfo)

Napsal: stř 08.06.2005 13:11
od darmon
lamelovy viskozni

Napsal: stř 08.06.2005 14:34
od Jiras
A co s ním mám, když mi občas vrzne v zatáčkách? :( Když mám auto zvedlý (obě kola ve vzduchu), tak když jedno držím na místě a druhým točím, je tam docela velký odpor (rozhodně se netočí úplně lehce). Je to u samosvoru normální? Právě při tomto se občas ozve vrznutí, jako kdyby to bylo přidřený či co... Podotýkám, že oleje je plnej...

Napsal: stř 08.06.2005 14:42
od Hanz
darmon píše:torsen sem netahej (kromtoho torsen neni diferak ale nasobic momentu)

a jinak maas to uplne blbe :)

takze hint, na kole co bude na ledu bude kroutak 0 (resp ne nula ale proste strasne malo, rekneme treba 10nm)
clovek se porad uci :-) Torsen jiz neni pouzivan jako samosvorny diferencial, ale jako nasobic momentu :-)
na kole co bude na asfaltu bude tedy podle tebe 90Nm? to je v tom pripade super :-) ja vzdycky videl klouzat to kolo na ledu, pze tam bylo evidentne vic kroutaku nez na tom druhym :-) aneb odesel cestou nejmensiho odporu :-)

Napsal: stř 08.06.2005 16:37
od darmon
clovek se porad uci :-) Torsen jiz neni pouzivan jako samosvorny diferencial, ale jako nasobic momentu :-)
uc se chlapce uc, na strankach zyxel torsen company se dozvis hodne veci, treba to ze to funguje jako nasobic momentu :)
na kole co bude na asfaltu bude tedy podle tebe 90Nm?
a to sis vycucal kde ?
ja vzdycky videl klouzat to kolo na ledu, pze tam bylo evidentne vic kroutaku nez na tom druhym :-) aneb odesel cestou nejmensiho odporu :-)
tady to vypada ze to zase chapes :) koukam ze asi nejdriv nez by ses mel snazit pochopit diferaky, tak zacit u tocivyho momentu. :)