
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
bmw rady 1
V AUTO-MOTO speciálu se článek o BMW řady 1 a zaujal mě komentář "očima designéra". Jako by mi mluvil z duše
. Tady je opis:
PAVEL HUŠEK, automobilový designér: Najít výstižná slova o automobilech BMW, jejichž přitažlivý, tvarový šarm mě odjakživa vzrušoval, je mi v této chvíli zatežko. I nová kompaktní "jednička" totiž předvádí, jak se nejmladší generace modrobílé značky provokativně honosí tvarovými schválnostmi, vzbuzujícími přinejmenším rozladěné reakce. A to za požehnání představenstva, které, jakoby slepě povznesené nad vlastní tradicí, ignoruje hodnoty svých předků. Zdá se, že Eberhard von Kuenheim pěstoval mnoho let nadarmo image charismatické sportovní elegance, i když za to byl poctěn. Inu, časy se mění a s nimi i vkus tvůrců na Isaru. Vnímám takřka bolestně, že čím mají inženýrské laskominy BMW vyšší IQ, tím výraznějí ztrácí karoserie na kultivovanosti uměleckého tvarosloví. Neuspokojivé proporce a skurilní tvarová členitost "jedničky" ne mne zrovna příjemně nepůsobí. Horní křivka výkroje bočních dveří, tvar sloupku C a zavěšení zadních světel přímo po rohy okna jsem už nejednou viděli v působivějších tvarech. Konkurenční třída a la Golf je i pro oko stále poutavější. A tak kompaktní "jedničku" pronásleduje hned zpočátku nejistota, zdali více zájemců upřednostní image dokonalosti BMW před estetickým půvabem třeba i méně dokonalé konkurence. Vím ale, že se jednou objeví někdo fundovanější (jako Graf Albrecht Goertz) a razantnější (jako byl Paul G. Hahnemann), kdo v Mnichově bez přízvuku citové vazby přednese moderní parafrázi Andersenovy pohádny Císařovy nové šaty.

PAVEL HUŠEK, automobilový designér: Najít výstižná slova o automobilech BMW, jejichž přitažlivý, tvarový šarm mě odjakživa vzrušoval, je mi v této chvíli zatežko. I nová kompaktní "jednička" totiž předvádí, jak se nejmladší generace modrobílé značky provokativně honosí tvarovými schválnostmi, vzbuzujícími přinejmenším rozladěné reakce. A to za požehnání představenstva, které, jakoby slepě povznesené nad vlastní tradicí, ignoruje hodnoty svých předků. Zdá se, že Eberhard von Kuenheim pěstoval mnoho let nadarmo image charismatické sportovní elegance, i když za to byl poctěn. Inu, časy se mění a s nimi i vkus tvůrců na Isaru. Vnímám takřka bolestně, že čím mají inženýrské laskominy BMW vyšší IQ, tím výraznějí ztrácí karoserie na kultivovanosti uměleckého tvarosloví. Neuspokojivé proporce a skurilní tvarová členitost "jedničky" ne mne zrovna příjemně nepůsobí. Horní křivka výkroje bočních dveří, tvar sloupku C a zavěšení zadních světel přímo po rohy okna jsem už nejednou viděli v působivějších tvarech. Konkurenční třída a la Golf je i pro oko stále poutavější. A tak kompaktní "jedničku" pronásleduje hned zpočátku nejistota, zdali více zájemců upřednostní image dokonalosti BMW před estetickým půvabem třeba i méně dokonalé konkurence. Vím ale, že se jednou objeví někdo fundovanější (jako Graf Albrecht Goertz) a razantnější (jako byl Paul G. Hahnemann), kdo v Mnichově bez přízvuku citové vazby přednese moderní parafrázi Andersenovy pohádny Císařovy nové šaty.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 173
- Registrován: pát 12.09.2003 00:00
- Bydliště: Napajedla
- Kontaktovat uživatele:
Taky mi to tak pripada s tim designem ... Velmi vystizne vyrceno... Tezko rici jestli si chci na ty nove tvary zvykat nebo ne. Na jednu stranu je to poutave. Ale z druhe to proste neni ta ladna linie BMW. Protazene ukosene ledvinky me neokouzluji, tak jako z predchozi rady a svetla mi nerikaji uz vubec nic. Jako by se snazili trumfnout natazene sikmoocky s Peugeotu, ci specielni japoncovatost. Evokuje to ve me rozmrzelost. Nemohu vsak rici, ze by me nove tvary necim nezaujaly...