Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
poraďte
Předávám tu zprávu od majitele o stavu, co si o tom myslíte:
BMW 525i, r.v.1991, tmavě šedá barva, LPG, 295000 km (myslím, že poctivých), manuál , manuál klima, elektricky nastavitelný zrcátka, vyhřívání předních sedadel, volitelný výškový nastavení volantu, sedadlo u řidiče má možnost nastavení i tuhosti opěradla, alarm (teď ovšem vypnutý - stačí jen spojit 2 dráty - kdysi sem je přestřihl, když mi to spustilo na ulici - je dost citlivej), dálkové ovládání alarmu, rádio Pioneer, 6 nebo 8 repro - hrají dost dobře, přední mlhovky ukradli, vevnitř vozu ukazatel hodin, datum a hlavně venkovní teplota, přední okna na elektriku.
Karosérie : kupodivu nehnije, pár oděrků na blatnících (ale to jsou fakt jen kosmetický oděrky), celá karosérie je ale poznamená tím krupobitím co nás postihlo - s tím nejde ale nic dělat. Oprava by sice šla, ale vzhledem ke stáří vozu je cena neúnosná. Bouraný to nebylo, přivezeno z Německa.
Motor : 191 koní ,po výměně oleje a filtru (každých 10000 km, dá to vědět zprávou na displej v autě), olej dolívám tak 0,5l na 10000 km. Olej z motoru neteče. Horší je to s chladící kapalinou, někde se ztrácí. Dolívám tam na 1000 km tak 0,5l. Jsem přesvědčen, že jde někam do motoru, protože pod autem není. Na podzim tam byla měněná vodní pumpa a termostat (od té doby dolívám). Ale jezdím bez problémů, napíše to na displeji v autě, když klesne hladina pod minimum. Prý se to zase nevyplatí opravovat vzhledem ke stáří vozu.
Převodovka : teď je z toho manuál. Dodnes není udělán kobereček u řádící páky, nechce se mi do toho. Občas vypadne „2“, ale jen když málo zařadíš. Synchrony jsou prý nový, tím to nebude. Zvykl jsem si na to, protože ten motor je fakt silnej. Ta dvojka vypadává jen když fakt zabereš, při běžné jízdě se to nestalo. Jinak bez problémů. Na manuál je najeto cca 20000 km.
Co si teď ještě vzpomenu : Je vyměněn mot. olej + filtr, prachový filtr je taky nový, na podzim 03 ta vodní pumpa a termostat + klínový řemeny. Jinak jsou rok staré všechny 4 brzd. kotouče, uchycení předních kol, ramena na přední nápravě, destičky, tyč řízení, přední světlomety (protože už byly vysvícený a nebylo už nic vidět, přední sklo vyměněný někdy před 2 lety - nemá problém), výfuk se zavařoval na podzim, myslím, že je v pohodě, kdysi se taky měnil (někdy před 4 roky).
Mám dojem, že přední desky jsou už ale sjetý, minulý týden jsem začal cítit kov na levým předním kole (desky myslím ale mám - starší), tlumiče byly všechny měněny asi před 2 lety - už jsou špatný, bouchají. Byl jsem ale v létě na geometrii a tam měřili i přední tlumiče, výsledem výborný stav. Takže spíš ty zadní jsou špatný, nejde to v tom autě poznat, který bouchá.
Je to na zimních pneu, ty ale na jaře můžeš vyhodit, další sezónu už nevydrží. Letní pneu jsou na dalších discích, dvě jsou ale horší (sjeté z jedné strany, proto ta geometrie). Jinak všechny ty náhradní díly, co za těch 5 let se vyměnili většinu mám ty starý, nevyhodil jsem je.
Bomba v kufru je na 80 litrů, plní to ale na 80%, takže tam dostanu kolem 67 litrů. Ve městě spotřeba 14-15 l, mimo město těch 12. Strašně záleží na stylu jízdy.
Celkem jsme s tím najeli cca 100000 km, když se to kupovalo bylo tam asi 200000 km. Plyn je samozřejmě legálně. Startuje to vždy na benzin, takže nenastává problém v zimě. Přepne to při 2000 otáčkách. Rezerva je nová (letní), zvedák v kufru + trojúhelník s nářadím (to tam vše bylo a má to své místo). Po ujetí 10000 km se musí odblokovat pal. počítač. Hlavně kvůli oleju, protože měří počet najetých km od výměny. Odblokovat to v zásuvce v motoru umím, jinak jsem ze začátku platil 1000,- za reset. Je to jednoduchý. Dělám to vždy při výměně oleje, abych si to nemusel pamatovat.
Jo baterka je stará asi 5 měsíců, ale chtělo by to silnější. Otec ji koupil na Slovensku (BANNER), ale nic moc. Ze zkušenosti, když nejezdíš a stojí auto tak 3 dny nenastartuješ, nevím kam ten proud teče, ale asi do centrálu, a hlavně do řídící jednotky. Kamarád co měl stejnýho BMW, ale diesel, měl stejný problémy. Stávalo se mi to i u Varty, která tam byla předtím. Něco to pořád napájí. Když jezdíš každý den, není problém. Já ji doma vždy odpojím, když vím, že nepojedu. Jedna rada, pokud zamčeš auto na alarm a vybije se Ti baterka, neotevřeš auto, ani klíčem. Je tam nějaká západka, která nepovolí. Jednou se mi to stalo a musel přijet kamarád (co to má taky). Dostal se nějak do motoru (otevřel kapotu šroubovákem - je na to fígl) a musel tam napojit jiný akumulátor, jinak se nedostaneš do auta, bohužel.
CO SI O TOM MYSLÍTE, VYPLATÍ SE DO TOHO JÍT TAK ZA 85tis.?
BMW 525i, r.v.1991, tmavě šedá barva, LPG, 295000 km (myslím, že poctivých), manuál , manuál klima, elektricky nastavitelný zrcátka, vyhřívání předních sedadel, volitelný výškový nastavení volantu, sedadlo u řidiče má možnost nastavení i tuhosti opěradla, alarm (teď ovšem vypnutý - stačí jen spojit 2 dráty - kdysi sem je přestřihl, když mi to spustilo na ulici - je dost citlivej), dálkové ovládání alarmu, rádio Pioneer, 6 nebo 8 repro - hrají dost dobře, přední mlhovky ukradli, vevnitř vozu ukazatel hodin, datum a hlavně venkovní teplota, přední okna na elektriku.
Karosérie : kupodivu nehnije, pár oděrků na blatnících (ale to jsou fakt jen kosmetický oděrky), celá karosérie je ale poznamená tím krupobitím co nás postihlo - s tím nejde ale nic dělat. Oprava by sice šla, ale vzhledem ke stáří vozu je cena neúnosná. Bouraný to nebylo, přivezeno z Německa.
Motor : 191 koní ,po výměně oleje a filtru (každých 10000 km, dá to vědět zprávou na displej v autě), olej dolívám tak 0,5l na 10000 km. Olej z motoru neteče. Horší je to s chladící kapalinou, někde se ztrácí. Dolívám tam na 1000 km tak 0,5l. Jsem přesvědčen, že jde někam do motoru, protože pod autem není. Na podzim tam byla měněná vodní pumpa a termostat (od té doby dolívám). Ale jezdím bez problémů, napíše to na displeji v autě, když klesne hladina pod minimum. Prý se to zase nevyplatí opravovat vzhledem ke stáří vozu.
Převodovka : teď je z toho manuál. Dodnes není udělán kobereček u řádící páky, nechce se mi do toho. Občas vypadne „2“, ale jen když málo zařadíš. Synchrony jsou prý nový, tím to nebude. Zvykl jsem si na to, protože ten motor je fakt silnej. Ta dvojka vypadává jen když fakt zabereš, při běžné jízdě se to nestalo. Jinak bez problémů. Na manuál je najeto cca 20000 km.
Co si teď ještě vzpomenu : Je vyměněn mot. olej + filtr, prachový filtr je taky nový, na podzim 03 ta vodní pumpa a termostat + klínový řemeny. Jinak jsou rok staré všechny 4 brzd. kotouče, uchycení předních kol, ramena na přední nápravě, destičky, tyč řízení, přední světlomety (protože už byly vysvícený a nebylo už nic vidět, přední sklo vyměněný někdy před 2 lety - nemá problém), výfuk se zavařoval na podzim, myslím, že je v pohodě, kdysi se taky měnil (někdy před 4 roky).
Mám dojem, že přední desky jsou už ale sjetý, minulý týden jsem začal cítit kov na levým předním kole (desky myslím ale mám - starší), tlumiče byly všechny měněny asi před 2 lety - už jsou špatný, bouchají. Byl jsem ale v létě na geometrii a tam měřili i přední tlumiče, výsledem výborný stav. Takže spíš ty zadní jsou špatný, nejde to v tom autě poznat, který bouchá.
Je to na zimních pneu, ty ale na jaře můžeš vyhodit, další sezónu už nevydrží. Letní pneu jsou na dalších discích, dvě jsou ale horší (sjeté z jedné strany, proto ta geometrie). Jinak všechny ty náhradní díly, co za těch 5 let se vyměnili většinu mám ty starý, nevyhodil jsem je.
Bomba v kufru je na 80 litrů, plní to ale na 80%, takže tam dostanu kolem 67 litrů. Ve městě spotřeba 14-15 l, mimo město těch 12. Strašně záleží na stylu jízdy.
Celkem jsme s tím najeli cca 100000 km, když se to kupovalo bylo tam asi 200000 km. Plyn je samozřejmě legálně. Startuje to vždy na benzin, takže nenastává problém v zimě. Přepne to při 2000 otáčkách. Rezerva je nová (letní), zvedák v kufru + trojúhelník s nářadím (to tam vše bylo a má to své místo). Po ujetí 10000 km se musí odblokovat pal. počítač. Hlavně kvůli oleju, protože měří počet najetých km od výměny. Odblokovat to v zásuvce v motoru umím, jinak jsem ze začátku platil 1000,- za reset. Je to jednoduchý. Dělám to vždy při výměně oleje, abych si to nemusel pamatovat.
Jo baterka je stará asi 5 měsíců, ale chtělo by to silnější. Otec ji koupil na Slovensku (BANNER), ale nic moc. Ze zkušenosti, když nejezdíš a stojí auto tak 3 dny nenastartuješ, nevím kam ten proud teče, ale asi do centrálu, a hlavně do řídící jednotky. Kamarád co měl stejnýho BMW, ale diesel, měl stejný problémy. Stávalo se mi to i u Varty, která tam byla předtím. Něco to pořád napájí. Když jezdíš každý den, není problém. Já ji doma vždy odpojím, když vím, že nepojedu. Jedna rada, pokud zamčeš auto na alarm a vybije se Ti baterka, neotevřeš auto, ani klíčem. Je tam nějaká západka, která nepovolí. Jednou se mi to stalo a musel přijet kamarád (co to má taky). Dostal se nějak do motoru (otevřel kapotu šroubovákem - je na to fígl) a musel tam napojit jiný akumulátor, jinak se nedostaneš do auta, bohužel.
CO SI O TOM MYSLÍTE, VYPLATÍ SE DO TOHO JÍT TAK ZA 85tis.?