Dalsi firmou, ktera se pustila do vyvoje proudoveho motoru, bylo BMW. Vyvoj zacal v roce 1934 v podminkach prisneho utajeni a prvni motor se rozbehl v lete 1940. Kdyz luftwaffe odsouhlasila motor Junkers, BMW se stala Junkersovym dodavatelem, ale firme BMW se pozdeji podarilo zaujmout fuftwaffe svym vlastnim navrhem, a tak se casem zacal pouzivat motor BMW u 4motorovych bombarderu Arado 234 Blitz, ktere by mohly letat rychlosti nad 880 km/h ve vysce 10.000m.
.... ve finale: prvni dodavky na frontu v roce 1944 pod nazvem Ar 234 B-1 jako 2motorovy letoun, ktery byl pri maximalni rychlosti 750km/h s nakladem pum o vaze 1500kg v podstate nezastavitelny. Na vychodni i zapadni fronte vyvolal znacny dojem a zucastnil se i bombardovani znameho mostu u Remagenu. Firma Arado citila, ze by mohla pridat jeste 2 motory a zvysit tak rychlost a pravdepodobne i nosnost letounu, ale cas bezel a do konce valky se 4motoroveho bombarderu Blitz vyrobilo jen nekolik prototypu...
Bmw jinak_ Arado 234
-
Hanz
- Člen Klubu
- Příspěvky: 6220
- Registrován: úte 16.07.2002 00:00
- Bydliště: 335i
- Klubové ID: 6
-
LOPOLO
- Čestný člen
- Příspěvky: 8324
- Registrován: pon 11.03.2002 01:00
- Klubové ID: 1
-
Anonymous
Fakt poučný!Hanz píše:Dalsi firmou, ktera se pustila do vyvoje proudoveho motoru, bylo BMW. Vyvoj zacal v roce 1934 v podminkach prisneho utajeni a prvni motor se rozbehl v lete 1940. Kdyz luftwaffe odsouhlasila motor Junkers, BMW se stala Junkersovym dodavatelem, ale firme BMW se pozdeji podarilo zaujmout fuftwaffe svym vlastnim navrhem, a tak se casem zacal pouzivat motor BMW u 4motorovych bombarderu Arado 234 Blitz, ktere by mohly letat rychlosti nad 880 km/h ve vysce 10.000m.
.... ve finale: prvni dodavky na frontu v roce 1944 pod nazvem Ar 234 B-1 jako 2motorovy letoun, ktery byl pri maximalni rychlosti 750km/h s nakladem pum o vaze 1500kg v podstate nezastavitelny. Na vychodni i zapadni fronte vyvolal znacny dojem a zucastnil se i bombardovani znameho mostu u Remagenu. Firma Arado citila, ze by mohla pridat jeste 2 motory a zvysit tak rychlost a pravdepodobne i nosnost letounu, ale cas bezel a do konce valky se 4motoroveho bombarderu Blitz vyrobilo jen nekolik prototypu...
-
Pivson
- Registrovaný
- Příspěvky: 2587
- Registrován: stř 12.02.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 570
