Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Bmw jinak_ Arado 234

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#1 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Dalsi firmou, ktera se pustila do vyvoje proudoveho motoru, bylo BMW. Vyvoj zacal v roce 1934 v podminkach prisneho utajeni a prvni motor se rozbehl v lete 1940. Kdyz luftwaffe odsouhlasila motor Junkers, BMW se stala Junkersovym dodavatelem, ale firme BMW se pozdeji podarilo zaujmout fuftwaffe svym vlastnim navrhem, a tak se casem zacal pouzivat motor BMW u 4motorovych bombarderu Arado 234 Blitz, ktere by mohly letat rychlosti nad 880 km/h ve vysce 10.000m.
.... ve finale: prvni dodavky na frontu v roce 1944 pod nazvem Ar 234 B-1 jako 2motorovy letoun, ktery byl pri maximalni rychlosti 750km/h s nakladem pum o vaze 1500kg v podstate nezastavitelny. Na vychodni i zapadni fronte vyvolal znacny dojem a zucastnil se i bombardovani znameho mostu u Remagenu. Firma Arado citila, ze by mohla pridat jeste 2 motory a zvysit tak rychlost a pravdepodobne i nosnost letounu, ale cas bezel a do konce valky se 4motoroveho bombarderu Blitz vyrobilo jen nekolik prototypu...
“Ability is what you're capable of doing.”
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#2 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

To je vytah z nektery z tvejch ucebnic? :?:
Anonymous

#3 Příspěvek od Anonymous »

Hanz píše:Dalsi firmou, ktera se pustila do vyvoje proudoveho motoru, bylo BMW. Vyvoj zacal v roce 1934 v podminkach prisneho utajeni a prvni motor se rozbehl v lete 1940. Kdyz luftwaffe odsouhlasila motor Junkers, BMW se stala Junkersovym dodavatelem, ale firme BMW se pozdeji podarilo zaujmout fuftwaffe svym vlastnim navrhem, a tak se casem zacal pouzivat motor BMW u 4motorovych bombarderu Arado 234 Blitz, ktere by mohly letat rychlosti nad 880 km/h ve vysce 10.000m.
.... ve finale: prvni dodavky na frontu v roce 1944 pod nazvem Ar 234 B-1 jako 2motorovy letoun, ktery byl pri maximalni rychlosti 750km/h s nakladem pum o vaze 1500kg v podstate nezastavitelny. Na vychodni i zapadni fronte vyvolal znacny dojem a zucastnil se i bombardovani znameho mostu u Remagenu. Firma Arado citila, ze by mohla pridat jeste 2 motory a zvysit tak rychlost a pravdepodobne i nosnost letounu, ale cas bezel a do konce valky se 4motoroveho bombarderu Blitz vyrobilo jen nekolik prototypu...
Fakt poučný! :D
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Pivson »

Jó BMW vyvíjelo motory

vím že se zkoušely i na ME 262 (první seriove vyrábený proudový stíhač) alke byl tam prblem s lopatkama - nekvalitní materiál.

Neco jsem o tom přečetl
Odpovědět