Stránka 1 z 3

Napsal: ned 06.07.2003 22:54
od Bubi
Jak jste naučený řadit?

Když mi vezl p. Krámský, řadil tak rychle a ladně, že jsem čuměl jak veverka :) Při podřazení vždycky meziplyn, ale v takové rychlosti, že to snad ani nešlo zvládnout...

Vrcholem bylo, když z 200 km/h zbrzdil na doslova pár metrech na nějakých 40 km/h a všechny kvalty z 6 na 2 snižoval po jednom stupni a s meziplynem!!!

To byl normálně koncert...

Já jsem nikdy s meziplynem nepodřazoval, ale teď se to postupně učím a je to daleko lepší!

Napsal: ned 06.07.2003 23:02
od M3maniac
Ja vždycky s meziplynem.Zdá se mi to přirozené.A jak ti bylo v pravo ? Měl si pytlík ???

Napsal: ned 06.07.2003 23:06
od Bubi
Pytlík jsem neměl, ale brzdil jsem s ním, málem jsem mu udělal díry do podlahy :) :) :)

Když mi chvíli po vyjetí viděl, řekl: prostě mi věřte, já jedu jen volně :) :) :)

Tak jsem mu věřil, vždy? kdo už jiný by to měl umět lépe...

Rozhodně naplno nejel, řídil jednou rukou, mezi zuby párátko a pořád mi něco povídal... Já ho neposlouchal, já jsem brzdil :) :) :)

Napsal: ned 06.07.2003 23:14
od M3maniac
To víš,má to řádně v ruce.Mě jednou vezl Pepa Krečmer,taky jezdil s plackou vrchy. A taky jsem se řádně spotil.

Napsal: ned 06.07.2003 23:20
od RuDoSh
podrazuju jenom s meziplynem....v kazde "kraksne" :)

Napsal: pon 07.07.2003 01:50
od LOPOLO
hosi neblbnete .. meziplyn je dneska zbytecnost ... reakce motoru je pomerne "pomala" a synchrony to vyresej lip. Obzvlast pri sportovni jizde. Nebo se snad mejlim? ( Sam sem jezdil s autem kde jinak zaradit neslo a rozmezi ve kterym jo bylo pomerne uzky ... teda aspon zezacatku - praga V3S)

Napsal: pon 07.07.2003 06:01
od bpytlik
Originál zaslal Bubi
[B]Pytlík jsem neměl


Jo, to me sere, jaktoze si me sebou nemel?? :) :) :)

Napsal: pon 07.07.2003 09:09
od Pivson
Nekdy meziplyn dám, když potřebuju při přezazení dolů lepší reakci. Ono přecijenom petka s dvoulitrem nic moc :-)
Motor pak nedostane nejednou takovej sok, protože už je v otačkách

Napsal: pon 07.07.2003 09:31
od vir2l
Taky mi to prijde uz normalni radit s meziplynem, ale rad bych si zaplatil nejake lekce u Kramskeho, treba kdyz letim a predemnou zatacka tak fakt nestihnu brzdit a jeste meziplyn, abych podradil :) Prave proto se mi ale libi SMG, je to mozna pro blbecky, ale neni nad to mit obe ruce na volantu a podrazovat rychlej nez ti to ukazal Kramsky :)

Napsal: pon 07.07.2003 10:41
od darmon
jo dyz jsem jel prvne s opocenskym v evu sestce, z novodvorsky do la fabrique (v patek odpoledne, za cca 5 minut :) tak mi rek taky, jedu volne, jsem v obleku a nemam ani pasy :) ono zvyknout si ze to auto zastavi na tretinovy draze oproti mymu a podle toho se jede je na proslapnuti podlahy

Napsal: pon 07.07.2003 10:58
od vally
Já teda s meziplynem taky neřadím, jenom občas při podřazování o víc stupňů. Ale slyšel jsem, že jezdci rally ( teda ty co nemaj sekvenci ) řadí bez spojky. Přítelkyně taky občas zkouší zařadit bez spojky, ale ty zvuky z převodovky...

Napsal: pon 07.07.2003 11:04
od RuDoSh
jo jo, znamy jezdil rally, do te doby nez se na (tusim) Akume pred par lety malem nezabil, ted ma Subaru STIcko a taky radi bez spojky......staci trefit spravne otacky a zeprej to de.......no odvahu bych na to nemel :)

Napsal: pon 07.07.2003 11:56
od Georgis
Nejde ani tak o motor jako spíš o převodovku. Meziplyn vlastně nahrazují synchronní kroužky v převodovce. Ale pokud jsou už starší, je lepší dát ten meziplyn. Všimněte si že když řadíte dolů bez meziplynu, že vám auto lehce cukne. Teď to zkuste s meziplynem a je po cukání. Navíc kdo má dobrý zvuk laufu, tak je to pastva pro uši. Občas řadím s meziplynem. Pro můj dobrý pocit.:bigglases :-)

Napsal: pon 07.07.2003 12:50
od RuDoSh
jo jo....a taky se lidi pekne ohlizeji :)

Napsal: pon 07.07.2003 15:15
od d.aemon
Meziplyn při podřazování určitě. Prostě nechám nohu na plynu, vyšlápnu spojku a hned potom nohu z plynu, zařadit a zas na plyn. Krásný, ladný, bez cuknutí. Ale seskládávat to i při brždění a ještě s meziplynem... to mi hlava nebere. To chci vidět.

Kámoš závodil do vrchu, jezdil s fanoušem a taky bez spojky. Ta převodovka má jiný tvar zubů, který to "zkousnou" za pomoci synchronů bez problémů. S normální převodovkou se člověk musí fakt trefit do otáček, ale na to při závodě není čas.

Napsal: pon 07.07.2003 21:06
od Fugo
Někde jsem slyšel že podřazování s meziplynem v autě s převodovkou která má synchrony právě ty synchrony kurví. A tedˇmomentálně v mojí 750iAL to nějak nestíhám:) . Ale jel jsem jednou z Německa s Espacem 400km bez spojky, prasklo mě lanko a v noci jsem ho fakt nikde nesehnal, nejhorší byly města a semafory jinak OK.

Napsal: úte 08.07.2003 09:38
od d.aemon
Originál zaslal Fugo
[B]Někde jsem slyšel že podřazování s meziplynem v autě s převodovkou která má synchrony právě ty synchrony kurví. A tedˇmomentálně v mojí 750iAL to nějak nestíhám:) . Ale jel jsem jednou z Německa s Espacem 400km bez spojky, prasklo mě lanko a v noci jsem ho fakt nikde nesehnal, nejhorší byly města a semafory jinak OK.

:eek: ehm... a na těch semaforech jsi to dělal jak? :eh:

Napsal: úte 08.07.2003 12:38
od bpytlik
Normalne...zastavis,vypnes motor,das tam jednicku a startujes....priskokem vpred a jedes :)

Napsal: úte 08.07.2003 12:49
od T.o.m.
No počkej. Nezapomeň, že i zastavení beze spojky. Asi dobrý eldorado. :-)

Napsal: úte 08.07.2003 13:09
od bpytlik
proc?? ty neumis bez spojky vyradit nebo co???