Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW na plyn

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
matty

#1 Příspěvek od matty »

Tak jsem to vymyslel, Báwo neprodám, ale udělám ho na plyn.
Můžete mi poradit nějakou špičkovou firmu která má zkušenosti z montáží do 6 -ti válce.
Kolik to tak asi bude stát ?
matty - BMW 328i touring
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#2 Příspěvek od Kriznik »

prosim zaregistruj se na forum ... :)

Originál zaslal matty
[B]Tak jsem to vymyslel, Báwo neprodám, ale udělám ho na plyn.
Můžete mi poradit nějakou špičkovou firmu která má zkušenosti z montáží do 6 -ti válce.
Kolik to tak asi bude stát ?
matty - BMW 328i touring


neni to trosku skoda davat plyn? :)
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#3 Příspěvek od DaF »

Jako sorry... BaWorackej ctyrvalec na LPG... Budiz. Tam se to da jeste zkousnout a taky to je (v mem pripade - M43) 8mi ventil a to je v klidu. Ale davat do Tvyho motoru - M52 328i LPG pohon je smutny... Planuju vymenu svyho auta za karu s motorem M52 a tam uz bych LPG nedal. Narusit tak ten uzasnej chod sestivalce s vanosem a s tema 24ma ventilama... Ma to jediny plus a to, ze jezdis opravdu levne. Jako minusy bych uvedl porizovaci cenu, zasahy do sani (nestale volnobezne otacky na benzin), narusenou funkci lambda sondy a totalne spalenej katalizator, dale vraceni tlaku z valcu do sani apod... Myslim, ze v pripade M52 by sis musel nechat LPG namontovat jako system, kde se pripravuje smes propanu pro kazdy valec zvlast. Mel bas tam takovou prirubu a 6 vstriku LPG. Potom bys to nepoznal na vykonu a ani na spotrebe. Pouze na financich (v zacatku porizeni + homologace = minimalne 40.000,-Kc) a potom levnejsi 1litr pohonne hmoty. V takovem pripade do toho jdi... Pokud bych chtel videt tu moji montaz, nebo se na cokoli zeptat, s cim jsou problemy atak, tak se prijed ukazat tento tyden na sraz...
matty

#4 Příspěvek od matty »

to Daf: jedná se o špičkový LPG s vícebodovým vstřikováním
jak si sám uvedl na každej válec solo, nádrž místo
rezervy, beze stráty výkonu, a zpětnejch rázů
cena bez atestu cca.50 tis !!!!!!!!!! s atestem 60 000 palba co ?
jenže já jsem se teď na léto cca. na 7 mesíců
přestěhoval cca. 30 km od Prahy ( Nespeky)
a v Praze každej den makám, spotřeba benzinu za těch 7 mesíců je cca. 50 000 tisic kč, 8 - 10 l /100 km chtěl jsem to řešit prodejem báwa a následně koupí nějakýho TDI, jenže se nemůžu tý káry zbavit jelikož jsem do ní zamilován, a nechce se mi z cca. 200 koní přesedlat na nějakýho upocenýho dehtáka :-)
plyn by řešil vše a za rok mám tu investici zpátky
tak co radíte bratři ?
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#5 Příspěvek od DaF »

No, v zasade... Radim, abys do toho SEL ! Vubec se toho neboj... Proste do toho tech 60.000,-Kc narvi a potom uz to bude jen vydelavat! Budes proste jezdit a jezdit a jezdit a nebude Te vubec nic mrzet... Proste potom uz to bude setrit... Na vykonu to nepoznas... Bude to krapanek (ale jenom krapanek) linejsi... a o neco min ochotnejsi, nez jsi ted zvyklej. Ale jinak napohodu. Sel bych do toho...
matty

#6 Příspěvek od matty »

jeste dotaz dafe, má pak smysl dávat sportovní filtr a laděný výfuk ?

jo jeste neco, kdysi jsem mel kontakt na jakýho-si chlápka v Hradci Královém který se specializuje na předelávky báw do plynu
a má i servis na báwa,prej je to ten nejlepsi machr u nás
nepoptal by si se mi ????
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#7 Příspěvek od DaF »

No, kontakt na machra chlapka v HK pres LPG mam... Co se tyce jeho specializace na BaWa, o tom nic nevim... Ale treba to neni on. Jinak se zkusim zeptat... Na rovinu Ti rikam, ze se to nikomu nelibi - LPG do BaWa... Ale to Ti muze bejt jedno, pokud tam fouknes tenhle plynovej system... Ja se svoji 318i jezdim ted za 12-14litru LPG. A ty budes suse jezdit se 193konema za 10-12litranku... :-) No to me podrz! A hlavne Te ujeti jednoho km bude stat 1Kc - 1,20Kc... Taky dobry, ne? Odpalis si katalyzator a budes mit problemy s Lambda sondou... Jinak to bude napohodu.
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#8 Příspěvek od Kriznik »

Originál zaslal DaF
[B]A ty budes suse jezdit se 193konema za 10-12litranku... :-) No to me podrz! A hlavne Te ujeti jednoho km bude stat 1Kc - 1,20Kc... Taky dobry, ne? Odpalis si katalyzator a budes mit problemy s Lambda sondou... Jinak to bude napohodu.


kdyz pominu "suse" jezdit 193koni na plyn
tak ta druha cast stoji za to...

"odpalis si katalyzator a budes mit problemy s lambda sondou... jinak to bude napohodu"

nevim co teda na tom bude napohodu, nevim ale muj osobni pocit je ze bez katalyzatoru neprolezes technickou :)
nehlede na to ze budes mit rozkurveny auto...

kdyz uz clovek ma 325 - 328 - M3 atd. tak musi asi pocitat s tim ze to tech 10-15litru zere
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#9 Příspěvek od DaF »

Jo jinak co se tyce toho sportovniho sani, tak tim si uplne rozhodis spotrebu LPG... Ta totiz vychazi z mnozstvi nasateho studeneho vzduchu... Takze nejdriv sportovni sani a potom montaz LPG, nebo se na sportovni sani vykaslat... Co se tyce toho vyfuku, tem tam potom klidne dej... Taky jsem ted porizoval REMUSe... :-)

btw: na tom co rika Kriznik taky neco je... :-)

Ukazes se s tim na srazu?
Pavouk_1
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#10 Příspěvek od Pavouk_1 »

Katalyzátory mají životnost od 80 do 150tkm, takže většina z nás (pokud je tam ještě mají) je mají stejně nefunkční :-).

Auto proleze emise i s nefunkčním katem, protože se ještě vleze do horní hranice limitů.

Na plynu, hlavně tom vícebodovém nevidím nic špatného. Proč nemít výkonné auto a mít spotřebu jako s nějakou 1,6? :-D. Když se jezdí hodně, tak se to určitě vyplatí.

O nějakém rozdrbání taky nemůže být zrovna řeč. Tam záleží na tom, jak se to udělá.

Nejvetší problém bych viděl v tom přihlašovaní, protože auto tam musí plnit emisní limity jako by bylo nové. A právě tam může být problém s tím katem :-(
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Shrek »

Originál zaslal matty
[B]jeste dotaz dafe, má pak smysl dávat sportovní filtr a laděný výfuk ?

jo jeste neco, kdysi jsem mel kontakt na jakýho-si chlápka v Hradci Královém který se specializuje na předelávky báw do plynu
a má i servis na báwa,prej je to ten nejlepsi machr u nás
nepoptal by si se mi ????

Čauvec,
to samé chci udělat též. Uvažuju o dovozu 528i nebo v horším případě 328i a předělání na plyn (NECAM/KOLTEC MEGA - sekvenční vstřikování plynu). Mám známého (bohužel teď na jednotce intenzivní péče), který je podílníkem ve firmě BOHEMIA KOLTEC NECAM AUTOGAS SYSTEM.
Jinak co se výkonu týče, moc dobré spojení tvoří mechanický kompresor a plyn...

Cokes
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#12 Příspěvek od DaF »

Pri spalovani propanu dochazi k exhalacim plynu o vysokych teplotach do vyfukovych svodu a celeho potrubi... A prave tyto vysoke teploty vadi katalysatoru, ktery tak vydrzi max 30-40tis. km. Vypali se a postupne a jiste prestava fungovat. O lambda sonde ani nemluvim, protoze ta je rozzhavena do cervena a totalne omamena a nemuze samozrejme merit to co by mela z exhalaci spaleneho benzinu... Ta odejde jeste drive (staci 5-10tis. km a je v haji)... Je to potom velice neprijemne, jezdit s nefunkcni lambda sondou na benzin... Otacky nevedi, kde jsou a kde maji byt a jak se srovnat... (proste nekdy tam mas 500, jindy spravnejch 800 a taky treba 1500 na neutral) :-) To jen tak na okraj z osobnich zkusenosti a pulrocniho provozu BaWa na LPG.
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#13 Příspěvek od Kriznik »

Originál zaslal Pavouk
[B]Katalyzátory mají životnost od 80 do 150tkm, takže většina z nás (pokud je tam ještě mají) je mají stejně nefunkční :-).

Auto proleze emise i s nefunkčním katem, protože se ještě vleze do horní hranice limitů.

Na plynu, hlavně tom vícebodovém nevidím nic špatného. Proč nemít výkonné auto a mít spotřebu jako s nějakou 1,6? :-D. Když se jezdí hodně, tak se to určitě vyplatí.

O nějakém rozdrbání taky nemůže být zrovna řeč. Tam záleží na tom, jak se to udělá.

Nejvetší problém bych viděl v tom přihlašovaní, protože auto tam musí plnit emisní limity jako by bylo nové. A právě tam může být problém s tím katem :-(


rozhodne nesouhlasim
o rozhozeni rec muze byt a to vcelku podlozena, nejenom ze na plyn ma motor daleko vic otacek na volnobeh nez normalne (tusim ze daf to ma kolem 1500-2000 ?), nejenom ze mas motor zasranej nejakym plynem pro kterej ten motor neni navrzenej atd. atd.

obecne si myslim ze to co das za upravu a nasledny komplikace s tim spojeny, se vrati jenom pomalu

spatneho na tom neni nic ze chces mit u sportaku spotrebu jako 1,6 .. ale predelaval bys ferrari na plyn abys mel spotrebu jako porsche? :) ja nevim ... asi ne :)

a ad ten katalyzator: prvne slysim ze by mel takovouhle zivotnost, neznam nikoho komu by odesel timhle zpusobem, co je castejsi je odrovnani kat. pri startu na rychlost (stavalo se u favoritu ze na to nekdo zapomnel a pustil auto z kopce) :)

kdyby ti odesel jak rikas tak do horni hranice limitu se urcite nevejdes, jelikoz BMW ma rizeny dvoucestny katalyzator pro S2 (a jeste k tomu 2ks), a bez nej(nich) se do S2 (kterou mas v technicaku) na 200 procent nemas sanci vejit ani kdybyses rozkrajel
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#14 Příspěvek od DaF »

Co se tyce mych volnobeznych otacek... Zalezi to na kvalite LPG, ktere se nacerpa... Ale pohybuje se to mezi 900-1400rpm na volnobezky. Celkem dlouho se ty volnobezky usazuji (v dusledku neuplne funkce lambda sondy, ktera toho ma az po krk :-) ) Jinak splodiny, ktere odchazeji z vyfuku na benzin nemuzes naprosto srovnavat se splodinami spaleneho LPG... Tam dochazi k dokonalemu spalovani a motor se daleko mene karbonuje a znecistuje splodinami, nez na benal. Emise pri spalovani LPG splnis na 100% (dokonce je ani pristroj k mereni emisi nemusi zaznamenat)... Horsi je to, kdyz si uz odpalis ten katalisator a pak to prepnes na benal... To je pruser, to se do tech emisi uz nevejdes... Olej se nemusim menit hned po 10-15ti tisicich, ale mas jeste znacnou rezervu (a je to an nem videt) atp... Tak tohle bych zase videl jako + LPG pohonu... LPG nedela nic motoru... Ale vadi to vyfuku, lambda sonde, katu a v mym pripade (montaz jednoho privodu LPG PHM do sani a pripravy smesi centralne) to vadi i sani... Jinak jezdim mezi 1,2Kc-1,4Kc na 1km... :-) A jsem s tim spokojen...
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#15 Příspěvek od Kriznik »

nj
ale na emise jdes s benzinem a ne plynem :)
nebo resp. na oboje ne? :)
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#16 Příspěvek od DaF »

:-( No, je pravda, ze s nehomologavnym LPG tam nemuzes vubec... Tam se resej emise a STk jinak... A kdyz je to homologovano, tak tam jdes s LPG... :-) Takze naklid. Vi se to, ze tem karam odchazej katy... Takze se mereni emisi provadi na LPG... :-)
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#17 Příspěvek od Kriznik »

Originál zaslal DaF
[B]:-( No, je pravda, ze s nehomologavnym LPG tam nemuzes vubec... Tam se resej emise a STk jinak... A kdyz je to homologovano, tak tam jdes s LPG... :-) Takze naklid. Vi se to, ze tem karam odchazej katy... Takze se mereni emisi provadi na LPG... :-)


hm, plyn proste do bmw nebrat :)
od toho jsou nejaky shit skudky .... :D
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#18 Příspěvek od DaF »

No, az budu ridit neco sestivalcovyho s M52... Tak Ti dam zapravdu... Ted jeste nemuzu, sorry... :-) Ale uz se na to tesim...
Kriznik
Registrovaný
Příspěvky: 2019
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#19 Příspěvek od Kriznik »

Originál zaslal DaF
[B]No, az budu ridit neco sestivalcovyho s M52... Tak Ti dam zapravdu... Ted jeste nemuzu, sorry... :-) Ale uz se na to tesim...


pak das zapravdu me a Robertovi, az te to zacne stahovat pod hladinu...
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#20 Příspěvek od DaF »

Ale klid... Myslim si, ze to snad nejak pujde... :cool: Proste budu pracovat, aby na to bylo...
Odpovědět