Stránka 1 z 1
Napsal: ned 15.12.2013 21:04
od dodo17
Zdravim, chcem sa spytat na termostat v jednotlivych motoroch, podla VIN , by som mal mat tento termostat :
http://ills.bmwfans.info/n5.png , no v skutocnosti tam mam tento :
http://ills.bmwfans.info/a397.png ,,,,podla VIN mam motor m60,,no podla ETK ak som dobre pozeral sa ten elektricky termostat montoval do m62,,,kedze som sa dozvedel ze mam r.v 95, aj ked v papieroch je 97, chytila ma paranoja ci tam nemam nahodou aj iny motor

,,,a este pri tom elektrickom termostate je cidlo (cislo 9),,no ja tam mam srob,,,vie mi niekto poradit , ako to vlastne je ? Dakujem
Napsal: ned 15.12.2013 21:12
od Snejk
hlavni ukazatel toho je ten, ze m60 ma klasicky vyndavaci termostat a tu poklicku na nej ma z plastu... kdezto m62 ma termostat s konektorem a ten termostat je cely hlinikovy a vyndat nejde...
takze .. .bud mas m62, nebo mas z m62 vodni pumpu, a nebo nekdo vykuchal ten m62 termostat a udelal z nej domecek pro klasicky m60 termostat protoze ta plastova krytka je dost nestabilni a praska...
Napsal: ned 15.12.2013 21:28
od dodo17
presne ako vravys, ja mam podla papierov motor m60, no mam tam termostat elektricky(m62) a je do neho zapojeny aj konektor,+ na vodnej pumpe mam otvor zaslepeny šrubou, na m62 by mal byt v tom otvore nejake cidlo
http://ills.bmwfans.info/a397.png
diel čislo 9 -čidlo-toto tam nemam a ta diera je zaslepena
som z toho k*kot,,ako rozoznam m60 od m62?
Dik za odpoved
Napsal: pon 16.12.2013 09:33
od inspi1981
Podívej se na motoru na štítek, mělo by tam byt vyraženo číslo motoru a typ
Napsal: pon 16.12.2013 14:56
od Snejk
čidlo 9 je snimac na teplotu vody.,.. to m60 nema... ta to ma vzadu mezi hlavama takze mas m|60 ale pumpu mas z m62
Napsal: pon 16.12.2013 14:58
od Snejk
jo a ten konektor z termostatu odpoj... ten tam je vzdycky plonkovej u m60 a visi v blizkosti toho termostatu ale rozhodne neni k tomu urceny aby se tam zapojoval... takze.. odpoj to a neres to...
Napsal: pon 16.12.2013 15:31
od dodo17
dik chlopy, takze termostat kupit normalny na m60? alebo tam mozem nechat aj tento, pretoze som ho vyberal preto lebo konektor na cidle termostatu bol urvaty ? ,,,,pozeral som tak na rychlo ten stitok na motore no nenasiel som ho, podla fotiek mi viete povedat ci je to na 100 percent m60 ?
este jedna otazka, termostat ktory tam mam ma otevoraci teplotu 105 C,,do m60 co pozeram, tak je oteviraci teplota od 85-95 C. Tak ako to je

Diky moc.
Napsal: pon 16.12.2013 18:53
od Snejk
otevri vicko oleje a podivej se na rozvody... pokud uvidis dva dvourady retezy tak mas m60... Pokud jsou tam jen dva jednoduchy tak mas m62 a je to...
pokud mas pumpu na m62 tak tam m60 termostat nedostanes...
Napsal: pon 16.12.2013 19:36
od dodo17
si si isty ? na SK bmwklube mi poradili, ze priruba na termostate aj na vodnej pumpe je u oboch motorov stejna, uz som z toho jelen

,,,objednal som prirubu aj termostat na m60, tak uvidim, ak nebude pasovat vymenim ...
Napsal: pon 16.12.2013 23:46
od Snejk
nejsem nikdy sem takovou prasarnu abych daval ty pumpy obracene nedelal... teoreticky to ale stejne není protože
a) u m60 je termostat strčenej do vylisku na pumpe a je na nem gumove tesneni a poklicka je hladka...
b) u m62 je termostat soucasti te hlinikove pokličky a ta ma drazku s tesnenim a naopak v pumpe je protikus hladky...
Napsal: úte 17.12.2013 18:15
od dodo17
takze je to m60, ma 2 dvojrady rozvodov,,,
co sa tyka termostatu, mal si pravdu, nieje to celkom to iste, no dalo sa to dopasovat, pokial bude dobre tesnit, tak by to malo byt OK, ak bude tiect zrejme budem musiet zhanat pumpu m60,,,,kazdopadne dakujem za rady borci